Diplomová práce je věnována problematice rozvoje lidských zdrojů, a to konkrétně celoživotnímu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou vzájemně propojených celků.
V první části popisuji úlohu celoživotního vzdělávání, jeho způsoby, metody a přínosy, které systém celoživotního vzdělávání může firmě i celé společnosti přinést.
V druhé části se zabývám systémem vzdělávaní ve firmě Česká pošta, s.p. Dále zpracovávám terénní šetření, kterým zjišťuji zájem o další vzdělávání pracovníků ČP, s.p., jejich postoje, názory a zkušenosti v oblasti celoživotního vzdělávání.
Annotation in English
The thesis deals with the problematics of development of human resources focusing on lifelong learning. The thesis is dividend into two interconnected parts.
The first part describes the task of lifelong learning, its roles, methods and benefits, which the system of lifelong education can bring the company or over society.
The second part explains system of lifelong learning in company Česká pošta, s.c. Furthermore field survey is being processed, which finds out Česká pošta employees‘ interest in further education, their attitudes, opinions and experience in area of lifelong learning.
Keywords
lidské zdroje, rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání, metody vzdělávání, systém vzdělávání
Keywords in English
human resources, development of human resources, lifelong learning, methods of education, system of education
Length of the covering note
75 s., 32 s. priloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je věnována problematice rozvoje lidských zdrojů, a to konkrétně celoživotnímu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou vzájemně propojených celků.
V první části popisuji úlohu celoživotního vzdělávání, jeho způsoby, metody a přínosy, které systém celoživotního vzdělávání může firmě i celé společnosti přinést.
V druhé části se zabývám systémem vzdělávaní ve firmě Česká pošta, s.p. Dále zpracovávám terénní šetření, kterým zjišťuji zájem o další vzdělávání pracovníků ČP, s.p., jejich postoje, názory a zkušenosti v oblasti celoživotního vzdělávání.
Annotation in English
The thesis deals with the problematics of development of human resources focusing on lifelong learning. The thesis is dividend into two interconnected parts.
The first part describes the task of lifelong learning, its roles, methods and benefits, which the system of lifelong education can bring the company or over society.
The second part explains system of lifelong learning in company Česká pošta, s.c. Furthermore field survey is being processed, which finds out Česká pošta employees‘ interest in further education, their attitudes, opinions and experience in area of lifelong learning.
Keywords
lidské zdroje, rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání, metody vzdělávání, systém vzdělávání
Keywords in English
human resources, development of human resources, lifelong learning, methods of education, system of education
Research Plan
- Pojmový aparát
- Rozvoj lidských zdroju - smysl, filozofie
- Mozné zpusoby vzdeláváni na pracovisti
- Charakteristika výzkumných metod
- Sonda v dané firme
- Metodika, zpracování a interpretace výsledku
Research Plan
- Pojmový aparát
- Rozvoj lidských zdroju - smysl, filozofie
- Mozné zpusoby vzdeláváni na pracovisti
- Charakteristika výzkumných metod
- Sonda v dané firme
- Metodika, zpracování a interpretace výsledku
Recommended resources
1. Armstrong,M.: Rizení lidských zroju. Praha: Grada, 2002. ISBN 86-247-0469-2
2. Belcourt,M. a Wright,C.P.: Vzdelávání pracovníku a rízení pracovního
výkonu.Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-459-2
3. Dressler,G.: Human Resource Management. Pearson Education Limited, 2003,
ISBN 0-13-0452265-3
4. Foot,M.a Hook,C.: Personalistika. Praha: Computer Press, 2002.
ISBN 80-7226-515-6
5. Kleibl,J.,Dvorakova,Z.,Subrt,B.: Rízení lidských zdroju.
Praha:C.H.Beck,2001. ISBN 80-7179-389-2
6. Sigut,Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI,2004.
ISBN 80-7357-046-7
Recommended resources
1. Armstrong,M.: Rizení lidských zroju. Praha: Grada, 2002. ISBN 86-247-0469-2
2. Belcourt,M. a Wright,C.P.: Vzdelávání pracovníku a rízení pracovního
výkonu.Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-459-2
3. Dressler,G.: Human Resource Management. Pearson Education Limited, 2003,
ISBN 0-13-0452265-3
4. Foot,M.a Hook,C.: Personalistika. Praha: Computer Press, 2002.
ISBN 80-7226-515-6
5. Kleibl,J.,Dvorakova,Z.,Subrt,B.: Rízení lidských zdroju.
Praha:C.H.Beck,2001. ISBN 80-7179-389-2
6. Sigut,Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI,2004.
ISBN 80-7357-046-7
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, plans, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka uvedla cíle diplomové práce, kterými bylo blíže seznámit se vzdělávacím systémem firmy Česká pošta, s.p. a také seznámit s klady a zápory dalšího vzdělávání z pohledu zaměstnanců České pošty, s.p. Uvedla výzkumné hypotézy a jejich následná potvrzení platnosti ověřila na základě výsledků dotazníkového šetření. Nakonec navrhla zlepšení pro systém vzdělávání zaměstnanců.
1. Na základě provedeného šetření studentkou lze uvést závěr, že většina pracovníků ČP je věkově nadprůměrná pro vzdělávání (střední věk), a proto lze na základě Evropské unie doporučit jinou formu vzdělávání. a) Jaké vzdělávání, b) Jakou formou.
1. Je možno uvést rozhodující motivační činitel působící v tomto konkrétním případě?
2. Je možné úvést některé návrhy na zlepšení vzdělávacího systému v České poště, s.p. ?