Práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání dospělých v České republice. Je věnována motivaci dospělých ke studiu cizích jazyků, popisuje firemní a zájmové vzdělávání dospělých v ČR a zaměřuje se na překážky ve studiu cizích jazyků. Tato práce vyzdvihuje výhody a upozorňuje na nevýhody českých a zahraničních kurzů. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum, který je realizován pomocí dotazníkového šetření. Tato konkrétní část zkoumá názory a zkušenosti dospělých s jazykovými kurzy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on language education of adults in Czech Republic. This thesis is dedicated to the motivation of adults into the study of foreign languages. It describes corporate education and interest adult education in Czech republic and focuses on barriers during studying foreign languages. This thesis highlights pros and points out cons of czech and foreign courses.
The practical part includes quantitative research that is realized by survay research. This particular part researches opinions and experiences of adults with language courses.
Práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání dospělých v České republice. Je věnována motivaci dospělých ke studiu cizích jazyků, popisuje firemní a zájmové vzdělávání dospělých v ČR a zaměřuje se na překážky ve studiu cizích jazyků. Tato práce vyzdvihuje výhody a upozorňuje na nevýhody českých a zahraničních kurzů. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum, který je realizován pomocí dotazníkového šetření. Tato konkrétní část zkoumá názory a zkušenosti dospělých s jazykovými kurzy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on language education of adults in Czech Republic. This thesis is dedicated to the motivation of adults into the study of foreign languages. It describes corporate education and interest adult education in Czech republic and focuses on barriers during studying foreign languages. This thesis highlights pros and points out cons of czech and foreign courses.
The practical part includes quantitative research that is realized by survay research. This particular part researches opinions and experiences of adults with language courses.
V teoretické části bakalářské práce studentka objasní základní pojmy vztahující se k tématu a vymezí problémy a nedostatky vzdělávání dospělých v oblasti cizích jazyků. Zaměří se na srovnání jazykových kurzů pořádaných v České republice a v zahraničí. V praktické části bude zjišťovat prostřednictvím kvantitativního výzkumu, konkrétně metodou dotazníkového šetření, spokojenost dospělých s kvalitou vzdělávání, zda volí raději kurzy pořádané v ČR nebo v zahraničí a jaký je celkový přínos jazykového kurzu. Svůj výzkum provedu ve vzdělávacím centru Skřivánek v Mladé Boleslavi.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce studentka objasní základní pojmy vztahující se k tématu a vymezí problémy a nedostatky vzdělávání dospělých v oblasti cizích jazyků. Zaměří se na srovnání jazykových kurzů pořádaných v České republice a v zahraničí. V praktické části bude zjišťovat prostřednictvím kvantitativního výzkumu, konkrétně metodou dotazníkového šetření, spokojenost dospělých s kvalitou vzdělávání, zda volí raději kurzy pořádané v ČR nebo v zahraničí a jaký je celkový přínos jazykového kurzu. Svůj výzkum provedu ve vzdělávacím centru Skřivánek v Mladé Boleslavi.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa, 2008. ISBN 987-80-87197-12-7
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2
KOPECKÝ, Martin. Sociální hnutí a vzdělávání dospělých: aktivní občanství jako proces celoživotní učení. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. ISBN 808-64-3296-4
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4
MUŽÍK, Jaroslav. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 808-64-3200-9
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5029-7
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: Průvodce pro lektory, účastníky a zakladatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0
VETEŠKA, Jaroslav. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha: Educe Service, 2009. ISBN 808-73-060-4
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa, 2008. ISBN 987-80-87197-12-7
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2
KOPECKÝ, Martin. Sociální hnutí a vzdělávání dospělých: aktivní občanství jako proces celoživotní učení. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. ISBN 808-64-3296-4
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4
MUŽÍK, Jaroslav. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. ISBN 808-64-3200-9
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5029-7
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: Průvodce pro lektory, účastníky a zakladatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0
VETEŠKA, Jaroslav. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha: Educe Service, 2009. ISBN 808-73-060-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila svoji práci powerpointovou prezentací. Dobře argumentovala a strukturovaně odpovídala na dotazy členů komise.