Předkládaná diplomová práce se zabývá srozumitelností edukačních materiálů pro ženy na téma šestinedělí.
Teoretická část práce je zaměřena na druhy antikoncepce v období kojení, edukaci a metody hodnotící obtížnost textu.
Výzkumná část práce zjišťuje výskyt edukačních materiálů ve vybraných zdravotnických zařízeních, obtížnost vybraného edukačního materiálu pomocí Mistríkova vzorce, vzorce podle Nestlerová Průcha Pluskal a pomocí Poslechového testu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readability of educational materials for women on puerperium.
The theoretical part is focused on the kinds of contraception during lactation, education and methods of evaluating the difficulty of the text.
The research determines the incidence of educational materials in selected healthcare facilities, the difficulty of the selected educational material using the Mistrik formula, Nestlerová Průcha Pluskal formula and using a listening test.
Klíčová slova
Srozumitelnost textu, edukace, antikoncepce v období kojení, Mistríkův vzorec, vzorec Nestlerová Průcha Pluskal, poslechový test
Klíčová slova v angličtině
Readability of the text, education, contraception during lactation, Mistrík formula, Nestlerová - Prucha Pluskal formula, Listening test
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá srozumitelností edukačních materiálů pro ženy na téma šestinedělí.
Teoretická část práce je zaměřena na druhy antikoncepce v období kojení, edukaci a metody hodnotící obtížnost textu.
Výzkumná část práce zjišťuje výskyt edukačních materiálů ve vybraných zdravotnických zařízeních, obtížnost vybraného edukačního materiálu pomocí Mistríkova vzorce, vzorce podle Nestlerová Průcha Pluskal a pomocí Poslechového testu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readability of educational materials for women on puerperium.
The theoretical part is focused on the kinds of contraception during lactation, education and methods of evaluating the difficulty of the text.
The research determines the incidence of educational materials in selected healthcare facilities, the difficulty of the selected educational material using the Mistrik formula, Nestlerová Průcha Pluskal formula and using a listening test.
Klíčová slova
Srozumitelnost textu, edukace, antikoncepce v období kojení, Mistríkův vzorec, vzorec Nestlerová Průcha Pluskal, poslechový test
Klíčová slova v angličtině
Readability of the text, education, contraception during lactation, Mistrík formula, Nestlerová - Prucha Pluskal formula, Listening test
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. Bastable, Susan B. Nurse as educator: Principles of teaching and leasing for nursing practise. 3nd ed. Boston: Jones and Bartlett, 2008. ISBN 978-0-7637-4643-8.
2. Fait, Tomáš. Antikoncepce: Průvodce ošetřujícího lékaře. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2008. ISBN 978-80-7345-172-1.
3. Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-1369-4.
4. Juřeníková, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
5. Roztočil, Aleš a kol. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-7345-172-1.
Seznam doporučené literatury
1. Bastable, Susan B. Nurse as educator: Principles of teaching and leasing for nursing practise. 3nd ed. Boston: Jones and Bartlett, 2008. ISBN 978-0-7637-4643-8.
2. Fait, Tomáš. Antikoncepce: Průvodce ošetřujícího lékaře. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2008. ISBN 978-80-7345-172-1.
3. Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-1369-4.
4. Juřeníková, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
5. Roztočil, Aleš a kol. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-7345-172-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.