Diplomová práce s názvem "Způsoby edukace o perioperačním období u pacientů ve zdravotnických zařízeních" je rozdělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teoretická část shrnuje informace o edukačním procesu, fázích edukace, komunikaci či překážkách v edukačním procesu a podává také informace o předoperačním, intraoperačním či pooperačním období. Výzkumná část je zaměřena na zmapování edukace pacientů o perioperačním období ze strany zdravotnického personálu a dále je zaměřena na vyhodnocení výzkumných otázek a testování hypotéz.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is called "Methods of educating patients in healthcare facilities about the perioperative period" and is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part summarizes information about the educational process, stages of education, communication, and obstacles in the educational proces. Information about the preoperative, intraoperative, and postoperative period is also provided. The research part maps how medical staff educate patients about the perioperative period. In this part, the research questions are assessed and the hypotheses tested.
Klíčová slova
edukace, komunikace, didaktika, operace, perioperační období
Klíčová slova v angličtině
education, communication, didactics, operation, perioperative period
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Způsoby edukace o perioperačním období u pacientů ve zdravotnických zařízeních" je rozdělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teoretická část shrnuje informace o edukačním procesu, fázích edukace, komunikaci či překážkách v edukačním procesu a podává také informace o předoperačním, intraoperačním či pooperačním období. Výzkumná část je zaměřena na zmapování edukace pacientů o perioperačním období ze strany zdravotnického personálu a dále je zaměřena na vyhodnocení výzkumných otázek a testování hypotéz.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is called "Methods of educating patients in healthcare facilities about the perioperative period" and is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part summarizes information about the educational process, stages of education, communication, and obstacles in the educational proces. Information about the preoperative, intraoperative, and postoperative period is also provided. The research part maps how medical staff educate patients about the perioperative period. In this part, the research questions are assessed and the hypotheses tested.
Klíčová slova
edukace, komunikace, didaktika, operace, perioperační období
Klíčová slova v angličtině
education, communication, didactics, operation, perioperative period
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
2. KALA, Zdeněk, Igor PENKA a kol. Perioperační péče o pacienta v obecné chirurgii. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2010, 145 s. ISBN 978-80-7013-518-1.
3. KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Portál, 2010, 246 s. ISBN 978-80-7367-684-1.
4. MONAHAN, Frances Donovan et al. Phipps' medical-surgical nursing: health and illness perspectives. 8th ed. Edinburgh: Elsevier Mosby, 2007, 2067 s. ISBN 978-032-3031-974.
5. ZEMAN, Miroslav, Zdeněk KRŠKA a kol. Chirurgická propedeutika. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 512 s. ISBN 978-80-247-3770-6.
Seznam doporučené literatury
1. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
2. KALA, Zdeněk, Igor PENKA a kol. Perioperační péče o pacienta v obecné chirurgii. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2010, 145 s. ISBN 978-80-7013-518-1.
3. KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Portál, 2010, 246 s. ISBN 978-80-7367-684-1.
4. MONAHAN, Frances Donovan et al. Phipps' medical-surgical nursing: health and illness perspectives. 8th ed. Edinburgh: Elsevier Mosby, 2007, 2067 s. ISBN 978-032-3031-974.
5. ZEMAN, Miroslav, Zdeněk KRŠKA a kol. Chirurgická propedeutika. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 512 s. ISBN 978-80-247-3770-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jaké jsou tedy největší bariéry v edukaci pacientů (ze strany všech zúčastněných) a co byste doporučila k jejich odstranění?
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá.