Diplomová práce má za cíl zhodnotit vliv edukace prostřednictvím perioperační knihy na předoperační úzkost pacientek gynekologicko-porodnického pracoviště.
Předkládaná práce se v teoretické části zaměřuje na problematiku edukace pacientů v ošetřovatelství, perioperační ošetřovatelskou péči o pacienty a na problematiku úzkosti. Výzkumná část je zaměřena na vyhodnocení výzkumných otázek a testování stanovených hypotéz, které se zaměřují na míru úzkosti před a po operačním výkonu a na subjektivní úroveň informovanosti pacientek před a po operačním výkonu.
Anotace v angličtině
This thesis aims to evaluate the effect of perioperative education through perioperative book to the preoperative anxiety of patients of Department of Gynecology and Obstetrics.
The theoretical part of the present work focuses on the issue of patient education in nursing, perioperative nursing care of patients and the issue of anxiety. The research part is focused on the evaluation of research questions and test the hypotheses that focus on the degree of anxiety before and after surgery and the subjective level of awareness of patients before and after surgery.
Klíčová slova
edukace, úzkost, perioperační kniha, operační výkon, perioperační péče
Klíčová slova v angličtině
education, anxiety, perioperative book, surgery, perioperative care
Rozsah průvodní práce
96 s., 1 s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce má za cíl zhodnotit vliv edukace prostřednictvím perioperační knihy na předoperační úzkost pacientek gynekologicko-porodnického pracoviště.
Předkládaná práce se v teoretické části zaměřuje na problematiku edukace pacientů v ošetřovatelství, perioperační ošetřovatelskou péči o pacienty a na problematiku úzkosti. Výzkumná část je zaměřena na vyhodnocení výzkumných otázek a testování stanovených hypotéz, které se zaměřují na míru úzkosti před a po operačním výkonu a na subjektivní úroveň informovanosti pacientek před a po operačním výkonu.
Anotace v angličtině
This thesis aims to evaluate the effect of perioperative education through perioperative book to the preoperative anxiety of patients of Department of Gynecology and Obstetrics.
The theoretical part of the present work focuses on the issue of patient education in nursing, perioperative nursing care of patients and the issue of anxiety. The research part is focused on the evaluation of research questions and test the hypotheses that focus on the degree of anxiety before and after surgery and the subjective level of awareness of patients before and after surgery.
Klíčová slova
edukace, úzkost, perioperační kniha, operační výkon, perioperační péče
Klíčová slova v angličtině
education, anxiety, perioperative book, surgery, perioperative care
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BASTABLE, Susan B. Health professional as educator: principles of teaching and learning. Sudbury, Massachusetts: Jones & Bartlem Publishers, 2011, 628 p. ISBN 07-637-9278-0.
2. JEDLIČKOVÁ, J. et al. Ošetřovatelská perioperační péče. Brno: NCO NZO, 2012, 268 s. ISBN 978-80-7013-543-3.
3. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009, 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
4. SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. Praha: Galen, 2012, 63 s. ISBN 978-807-2628-452.
5. WENDSCHE, P., A. POKORNÁ a I. ŠTEFKOVÁ. Perioperační ošetřovatelská péče. Praha: Galen, 2012, 117 s. ISBN 978-80-7262-894-0.
Seznam doporučené literatury
1. BASTABLE, Susan B. Health professional as educator: principles of teaching and learning. Sudbury, Massachusetts: Jones & Bartlem Publishers, 2011, 628 p. ISBN 07-637-9278-0.
2. JEDLIČKOVÁ, J. et al. Ošetřovatelská perioperační péče. Brno: NCO NZO, 2012, 268 s. ISBN 978-80-7013-543-3.
3. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009, 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
4. SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. Praha: Galen, 2012, 63 s. ISBN 978-807-2628-452.
5. WENDSCHE, P., A. POKORNÁ a I. ŠTEFKOVÁ. Perioperační ošetřovatelská péče. Praha: Galen, 2012, 117 s. ISBN 978-80-7262-894-0.
Přílohy volně vložené
1 perioperační kniha
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Byla nebo bude v souvislosti s provedeným výzkumem Perioperační kniha evaluována? Případně jak?
Obhajoba diplomové práce s prezentací výborná.