Teoretická část práce popisuje historii perioperační péče, operačních sálů, vzniku instrumentária a pomůcek pro práci na operačním sále. Dále se teoreticky věnuje perioperační péči v současnosti, jako je předoperační, perioperační a pooperační péče, průběhu pracovního dne instrumentářek, technice instrumentování a vzdělávání instrumentářek. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumu provedeného metodou dotazníkového šetření a následným zpracováním a vyhodnocením získaných odpovědí.
Anotace v angličtině
The theoretical part describes the history of perioperative care, operating rooms of the instrumentation and tools for working in the operating room. Furthermore, the theory deals with perioperative care at present, such as preoperative, perioperative and postoperative care, during the working day scrub, technology and education instrumented scrub. The practical part consists of quantitative research conducted by questionnaire survey and subsequent processing and evaluation of responses obtained
Klíčová slova
instrumentářka, perioperační sestra, operační sál, specializační studium, vzdělání
Teoretická část práce popisuje historii perioperační péče, operačních sálů, vzniku instrumentária a pomůcek pro práci na operačním sále. Dále se teoreticky věnuje perioperační péči v současnosti, jako je předoperační, perioperační a pooperační péče, průběhu pracovního dne instrumentářek, technice instrumentování a vzdělávání instrumentářek. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumu provedeného metodou dotazníkového šetření a následným zpracováním a vyhodnocením získaných odpovědí.
Anotace v angličtině
The theoretical part describes the history of perioperative care, operating rooms of the instrumentation and tools for working in the operating room. Furthermore, the theory deals with perioperative care at present, such as preoperative, perioperative and postoperative care, during the working day scrub, technology and education instrumented scrub. The practical part consists of quantitative research conducted by questionnaire survey and subsequent processing and evaluation of responses obtained
Klíčová slova
instrumentářka, perioperační sestra, operační sál, specializační studium, vzdělání
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva, Ivana CHLOUBOVÁ a Marie TREŠLOVÁ. Vztah sestra - lékař. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-526-6.
2. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Sestra a stres. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3149-0.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
4. SCHOTT, Heinz. Kronika medicíny. 1. vyd. Praha: Fortuna Print, 1994. ISBN 80-85873-16-8.
5. VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1764-6.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva, Ivana CHLOUBOVÁ a Marie TREŠLOVÁ. Vztah sestra - lékař. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-526-6.
2. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Sestra a stres. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3149-0.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
4. SCHOTT, Heinz. Kronika medicíny. 1. vyd. Praha: Fortuna Print, 1994. ISBN 80-85873-16-8.
5. VRÁNOVÁ, Věra. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1764-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak jste zjistila, že na Váš dotazník v elektronické formě odpovídaly pouze perioperační sestry?
2. Proč na str. 38 počítáte s 32 respondentkami, které dosáhly specializační studium PP a na straně 40 jich již je 33?
3. Vysvětlete rozdíl mezi pojmy vzdělání a vzdělávání.
Student nedokázal nedostatky v bakalářské práci obhájit