Tato bakalářská práce se zabývá tématem spínání VN stykačů elektrických lokomotiv řady 151 (ČD). Problematika spínání významně ovlivňuje poruchovost vozidel v souvislosti s vytvářením nežádoucích napěťových špiček nebo proudových rázů v trakčním obvodu. V materiálu je navrženo řešení vedoucí ke zvýšení provozní spolehlivosti zmíněných lokomotiv.
Anotace v angličtině
This thesis concerned with switching high voltage contactors of electric locomotives series 151 (Czech Railways). The issue of switching significantly affects vehicle failure related to the formation of undesirable voltage spikes or transients in the traction circuit. The document proposed solutions to increase the reliability of these engines.
railway, locomotive, operational reliability, high voltage contactor, measuring equipment
Rozsah průvodní práce
92 s. (94 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem spínání VN stykačů elektrických lokomotiv řady 151 (ČD). Problematika spínání významně ovlivňuje poruchovost vozidel v souvislosti s vytvářením nežádoucích napěťových špiček nebo proudových rázů v trakčním obvodu. V materiálu je navrženo řešení vedoucí ke zvýšení provozní spolehlivosti zmíněných lokomotiv.
Anotace v angličtině
This thesis concerned with switching high voltage contactors of electric locomotives series 151 (Czech Railways). The issue of switching significantly affects vehicle failure related to the formation of undesirable voltage spikes or transients in the traction circuit. The document proposed solutions to increase the reliability of these engines.
railway, locomotive, operational reliability, high voltage contactor, measuring equipment
Zásady pro vypracování
Proveďte návrh autonomní měřící aparatury a záznamové jednotky určené pro měření času sepnutí VN stykače v obvodu odporové regulace výkonu elektrické lokomotivy řady ČD 151. Účelem a cílem měření je prognózování havarijního stavu zařízení.
Vypracujte a proveďte:
1. popis principů odporové regulace výkonu elektrické lokomotivy řady 151 (ČD),
2. teoretické zapojení a obvodové schéma měřící aparatury,
3. realizaci měřící aparatury,
4. měření reálných hodnot v provozu,
5. vyhodnocení naměřených dat a závěr.
Zásady pro vypracování
Proveďte návrh autonomní měřící aparatury a záznamové jednotky určené pro měření času sepnutí VN stykače v obvodu odporové regulace výkonu elektrické lokomotivy řady ČD 151. Účelem a cílem měření je prognózování havarijního stavu zařízení.
Vypracujte a proveďte:
1. popis principů odporové regulace výkonu elektrické lokomotivy řady 151 (ČD),
2. teoretické zapojení a obvodové schéma měřící aparatury,
3. realizaci měřící aparatury,
4. měření reálných hodnot v provozu,
5. vyhodnocení naměřených dat a závěr.
Seznam doporučené literatury
[1] LÁNSKÝ, Milan. Systémová diagnostika a její fenomenologie. Pardubice : Institut Jana Pernera, o.p.s., 2011. ISBN 978-80-86530-72-7.
[2] KOŽUŠKO, Július, a další. Elektrická lokomotiva řady E 499.2. Praha : Nakladatelství dopravy a spojů, 1981.
[3] Škoda Plzeň. Popis elektrických přístrojů a strojů "B" elektrické lokomotivy E 499.2001-027. Plzeň : Škoda Plzeň, 1978.
[4] Atmel Corporation. 8-bit Microcontroller with 32KBytes In-System Programmable Flash. [Online] http://www.atmel.com/Images/doc2503.pdf.
Seznam doporučené literatury
[1] LÁNSKÝ, Milan. Systémová diagnostika a její fenomenologie. Pardubice : Institut Jana Pernera, o.p.s., 2011. ISBN 978-80-86530-72-7.
[2] KOŽUŠKO, Július, a další. Elektrická lokomotiva řady E 499.2. Praha : Nakladatelství dopravy a spojů, 1981.
[3] Škoda Plzeň. Popis elektrických přístrojů a strojů "B" elektrické lokomotivy E 499.2001-027. Plzeň : Škoda Plzeň, 1978.
[4] Atmel Corporation. 8-bit Microcontroller with 32KBytes In-System Programmable Flash. [Online] http://www.atmel.com/Images/doc2503.pdf.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi představil svou bakalářskou práci, ve které se zabýval zvýšením provozní spolehlivosti elektrických lokomotiv řady 151 (ČD). Student měl prezentaci pečlivě zpracovanou a poskytla tak dobrý přehled o představené závěrečné práci. Student se projevoval přiměřeně sebevědomým způsobem, kdy v širokém rozsahu seznámil komisi se svojí bakalářskou prací. Reakce studenta byly v kontextu celé prezentace a bez problémů zodpověděl veškeré dotazy.