Diplomová práce se zabývá segmentací zákazníků kamenných lékáren. Jsou zde shrnuty teoretické poznatky o segmentaci zákazníků na B2C trhu a o metodách faktorové a shlukové analýzy, které jsou k segmentaci nejčastěji využívány. V praktické části je provedena segmentace zákazníků kamenných lékáren z hlediska vnímání vlivu jednotlivých forem poradenství na opakovaný nákup. Práce vychází z primárních dat získaných z kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the customer segmentation in pharmacies. Theoretical base for the customer segmentation on the B2C market and methods of factor and cluster analysis, which are most frequently used by segmentation, are summarized. Praktical part contains implementation of customer segmentation in pharmacies in terms of the perception of the impact of various forms of consultancy for repeated purchase. The work is based on primary data gained from the quantitative research.
Diplomová práce se zabývá segmentací zákazníků kamenných lékáren. Jsou zde shrnuty teoretické poznatky o segmentaci zákazníků na B2C trhu a o metodách faktorové a shlukové analýzy, které jsou k segmentaci nejčastěji využívány. V praktické části je provedena segmentace zákazníků kamenných lékáren z hlediska vnímání vlivu jednotlivých forem poradenství na opakovaný nákup. Práce vychází z primárních dat získaných z kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the customer segmentation in pharmacies. Theoretical base for the customer segmentation on the B2C market and methods of factor and cluster analysis, which are most frequently used by segmentation, are summarized. Praktical part contains implementation of customer segmentation in pharmacies in terms of the perception of the impact of various forms of consultancy for repeated purchase. The work is based on primary data gained from the quantitative research.
1. Charakteristika procesu segmentace zákazníků na B2C trhu.
2. Klasifikace a charakteristika segmentačních proměnných na B2C trhu.
3. Metody využívané při segmentaci B2C trhu.
4. Realizace procesu segmentace zákazníků na B2C trhu s využitím dat z kvantitativního výzkumu a sestavení profilu jednotlivých segmentů trhu.
5. Analýza a zhodnocení výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika procesu segmentace zákazníků na B2C trhu.
2. Klasifikace a charakteristika segmentačních proměnných na B2C trhu.
3. Metody využívané při segmentaci B2C trhu.
4. Realizace procesu segmentace zákazníků na B2C trhu s využitím dat z kvantitativního výzkumu a sestavení profilu jednotlivých segmentů trhu.
5. Analýza a zhodnocení výsledků.
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
2. KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-864-1976-2.
3. MCDONALD, Malcolm a Ian DUNBAR. Market segmentation: how to do it and how to profit from it. Chichester: John Wiley, 2012, 490 p. ISBN 978-111-8432-679.
4. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha: Professional Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-86946-49-8.
5. VENKATESAN, Rajkumar. Cluster Analysis for Segmentation. In: University of Virginia: Darden School of Business [online]. 2007 [cit. 2013-12-09]. Dostupné z: http://faculty.darden.virginia.edu/GBUS8630/doc/M-0748.pdf
6. Další literatura na základě výsledků literární rešerše.
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
2. KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-864-1976-2.
3. MCDONALD, Malcolm a Ian DUNBAR. Market segmentation: how to do it and how to profit from it. Chichester: John Wiley, 2012, 490 p. ISBN 978-111-8432-679.
4. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha: Professional Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-86946-49-8.
5. VENKATESAN, Rajkumar. Cluster Analysis for Segmentation. In: University of Virginia: Darden School of Business [online]. 2007 [cit. 2013-12-09]. Dostupné z: http://faculty.darden.virginia.edu/GBUS8630/doc/M-0748.pdf
6. Další literatura na základě výsledků literární rešerše.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Během obhajoby byly komisí položeny následující otázky:
Uveďte a zdůvodněte, který ze tří výsledných segmentů byste zvolila jako cílový v případě uvedení nového volně prodejného léku na trh v ČR? Byla by Vaše volba cílového segmentu jiná v případě léku, který je na trhu již 10 let? Na základě volby segmentu navrhněte marketingový mix pro zvolený segment zavedeného volně prodejného léku na trh v ČR. Jaké formy podpory prodeje jsou vnímány zákazníky kamenných lékáren jako nejvíce prospěšné? Byla diskutována formální stránka práce.
Studentka otázky zodpověděla.