Diplomová práce se zabývá segmentací klientů autoservisů. Teoretická část práce se věnuje segmentaci trhu a shlukovou analýzou. Na základě rešerše odborné literatury je v první části práce vysvětlena podstata a proces segmentace trhu. Práce se zaměřuje na segmentační proměnné vhodné pro segmentaci trhu. Dále se práce zabývá popisem shlukové a faktorové analýzy, které lze použít při segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována realizaci segmentace klientů vybraných neznačkových autoservisů na základě výsledků kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with customer segmentation of car services. Theoretical part of the work deals with market segmentation and cluster analysis. Based on the works of various authors the first part defines the process of market segmentation, its principle and role. The work is centred on the segmentation variables that can be used in market segmentation. Furthermore, the work is focuses on the description of cluster and factor analysis and their application in market segmentation.
The practical part of the thesis deals with implementation of customer segmentation selected unbranded car servises.
market segmentation, segmentation variables, cluster analysis, factor analysis, customers of car services
Rozsah průvodní práce
76 s., 4s. příl. 1, 2s. příl.2
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá segmentací klientů autoservisů. Teoretická část práce se věnuje segmentaci trhu a shlukovou analýzou. Na základě rešerše odborné literatury je v první části práce vysvětlena podstata a proces segmentace trhu. Práce se zaměřuje na segmentační proměnné vhodné pro segmentaci trhu. Dále se práce zabývá popisem shlukové a faktorové analýzy, které lze použít při segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována realizaci segmentace klientů vybraných neznačkových autoservisů na základě výsledků kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with customer segmentation of car services. Theoretical part of the work deals with market segmentation and cluster analysis. Based on the works of various authors the first part defines the process of market segmentation, its principle and role. The work is centred on the segmentation variables that can be used in market segmentation. Furthermore, the work is focuses on the description of cluster and factor analysis and their application in market segmentation.
The practical part of the thesis deals with implementation of customer segmentation selected unbranded car servises.
market segmentation, segmentation variables, cluster analysis, factor analysis, customers of car services
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika procesu segmentace spotřebního trhu.
2. Segmentační proměnné na spotřebním trhu a jejich charakteristika.
3. Metody využívané při segmentaci klientů.
4. Realizace segmentace klientů vybraných autoservisů na základě výsledků kvantitativního výzkumu.
5. Sestavení profilu jednotlivých segmentů trhu.
6. Analýza a shrnutí výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika procesu segmentace spotřebního trhu.
2. Segmentační proměnné na spotřebním trhu a jejich charakteristika.
3. Metody využívané při segmentaci klientů.
4. Realizace segmentace klientů vybraných autoservisů na základě výsledků kvantitativního výzkumu.
5. Sestavení profilu jednotlivých segmentů trhu.
6. Analýza a shrnutí výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
2. KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-864-1976-2.
3. LAMB, Charles W., Joseph F. HAIR a Carl D. McDANIEL. Marketing. 10. vyd. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2008, 708 s. ISBN 978-0-324-59109-5.
4. McDONALD, Malcolm a Ian DUNBAR. Market segmentation: how to do it and how to profit from it. Rev. 4th ed. Chichester: John Wiley, 2012, 490 s. ISBN 978-111-8432-679.
5. ŘEZANKOVÁ, Hana. Shluková analýza dat. 2., rozš. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 218 s. ISBN 978-80-86946-81-8.
Další literatura na základě výsledků literární rešerše.
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
2. KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-864-1976-2.
3. LAMB, Charles W., Joseph F. HAIR a Carl D. McDANIEL. Marketing. 10. vyd. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2008, 708 s. ISBN 978-0-324-59109-5.
4. McDONALD, Malcolm a Ian DUNBAR. Market segmentation: how to do it and how to profit from it. Rev. 4th ed. Chichester: John Wiley, 2012, 490 s. ISBN 978-111-8432-679.
5. ŘEZANKOVÁ, Hana. Shluková analýza dat. 2., rozš. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 218 s. ISBN 978-80-86946-81-8.
Další literatura na základě výsledků literární rešerše.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Během obhajoby byly komisí položeny následující otázky:
Jaký marketingový přístup byste doporučil neautorizovaným autoservisům s ohledem na zjištění a znalosti, kterých jste nabyl při řešení této diplomové práce? Který segment je podle dotazníkového šetření největší a který segment vyžaduje ze strany autoservisů nejmenší péči a tím pádem i výdaje?
Student otázky částečně zodpověděl.