Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Na základě rešerše odborné literatury je v teoretické části nejprve rámcově definován pojem "vztahy se zákazníky", jsou nastíněny fáze vývoje vztahu se zákazníky a naznačeny koncepce řízení vztahů se zákazníky. V neposlední řadě je pozornost v rešeršní části práce věnována také posilování a rozvoji vztahů mezi tržními subjekty. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá základním vymezením hodnotového řetězce a hodnotových sítí.
V praktické části práce jsou zpracovány výsledky primárního výzkumu spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Šetření bylo uskutečněno ve 30 autoservisech v Pardubicích a okolí. Výzkum byl zaměřen především na detailnější specifikaci nákupu autoolejů v oslovených autoservisech a na identifikaci současných a posouzení možných vhodných způsobů spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Závěrem jsou výsledky výzkumu shrnuty a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on cooperation between car repair shops and oil distributors in building customer relationships. There's framework - defined term "customer relationships" in the theoretical part of technical literature based on the research, there are also phases of customer relationship development outlined and concept of customer relationships management. Last but not least, there's also focus on strengthening and developing relationships between market subjects. The end of theoretical part of this thesis deals with basic definition of value chains and value networks.
In the practical part of this thesis, there are results of primary research related to the cooperation between car oil manufacturers and distributors with car repair shops in customer relationships strengthening. Investigation was applied on 30 car repair shops in Pardubice city and its surroundings. Research was focused mainly on more detailed specification of car oil purchase in included repair shops and possible suitable ways of cooperation in strengthening customer relationships assessment. Results of the research are summed up and evaluated in the end.
Klíčová slova
Vztahy se zákazníky, posilování vztahů se zákazníky, hodnotový řetězec, autooleje, spolupráce autoservisů s výrobci autoolejů, spolupráce autoservisů s distributory autoolejů.
Klíčová slova v angličtině
Customer relationships, customer relationships strengthening, value chains, car oils, cooperation of car repair shops with car oil manufacturers, cooperation of car repair shops with car oil distributors.
Rozsah průvodní práce
97 s. (110 435 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Na základě rešerše odborné literatury je v teoretické části nejprve rámcově definován pojem "vztahy se zákazníky", jsou nastíněny fáze vývoje vztahu se zákazníky a naznačeny koncepce řízení vztahů se zákazníky. V neposlední řadě je pozornost v rešeršní části práce věnována také posilování a rozvoji vztahů mezi tržními subjekty. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá základním vymezením hodnotového řetězce a hodnotových sítí.
V praktické části práce jsou zpracovány výsledky primárního výzkumu spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Šetření bylo uskutečněno ve 30 autoservisech v Pardubicích a okolí. Výzkum byl zaměřen především na detailnější specifikaci nákupu autoolejů v oslovených autoservisech a na identifikaci současných a posouzení možných vhodných způsobů spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Závěrem jsou výsledky výzkumu shrnuty a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on cooperation between car repair shops and oil distributors in building customer relationships. There's framework - defined term "customer relationships" in the theoretical part of technical literature based on the research, there are also phases of customer relationship development outlined and concept of customer relationships management. Last but not least, there's also focus on strengthening and developing relationships between market subjects. The end of theoretical part of this thesis deals with basic definition of value chains and value networks.
In the practical part of this thesis, there are results of primary research related to the cooperation between car oil manufacturers and distributors with car repair shops in customer relationships strengthening. Investigation was applied on 30 car repair shops in Pardubice city and its surroundings. Research was focused mainly on more detailed specification of car oil purchase in included repair shops and possible suitable ways of cooperation in strengthening customer relationships assessment. Results of the research are summed up and evaluated in the end.
Klíčová slova
Vztahy se zákazníky, posilování vztahů se zákazníky, hodnotový řetězec, autooleje, spolupráce autoservisů s výrobci autoolejů, spolupráce autoservisů s distributory autoolejů.
Klíčová slova v angličtině
Customer relationships, customer relationships strengthening, value chains, car oils, cooperation of car repair shops with car oil manufacturers, cooperation of car repair shops with car oil distributors.
Zásady pro vypracování
1. Řízení a posilování vztahů se zákazníky.
2. Zvyšování hodnoty pro zákazníky v rámci hodnotových řetězců (sítí).
3. Příprava a realizace primárního výzkumu spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů a ostatních kapalin při posilování vztahů se zákazníky.
4. Analýza, zhodnocení a interpretace získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Řízení a posilování vztahů se zákazníky.
2. Zvyšování hodnoty pro zákazníky v rámci hodnotových řetězců (sítí).
3. Příprava a realizace primárního výzkumu spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů a ostatních kapalin při posilování vztahů se zákazníky.
4. Analýza, zhodnocení a interpretace získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
1. DE BONIS, J. N., BALINSKI, E., ALLEN, P.: Value-Based Marketing for Bot-tom-Line Success: 5 Steps to Creating Customer Value. New York: McGraw-Hill, 2002, 246 s. ISBN 0-07-139656-X.
2. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
3. LEHTINEN, J. R.: Aktivní CRM: Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 158 s. ISBN 978-80-247-1814-9.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kolektiv: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu. 1.vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, 280 s. ISBN 978-80-7395-140-5.
5. NAGURNEY, A.: Supply Chain Network Economics. 1 vyd. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited, 2006, 427 s. ISBN 1-84542-916-8.
Seznam doporučené literatury
1. DE BONIS, J. N., BALINSKI, E., ALLEN, P.: Value-Based Marketing for Bot-tom-Line Success: 5 Steps to Creating Customer Value. New York: McGraw-Hill, 2002, 246 s. ISBN 0-07-139656-X.
2. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
3. LEHTINEN, J. R.: Aktivní CRM: Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 158 s. ISBN 978-80-247-1814-9.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kolektiv: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu. 1.vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, 280 s. ISBN 978-80-7395-140-5.
5. NAGURNEY, A.: Supply Chain Network Economics. 1 vyd. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited, 2006, 427 s. ISBN 1-84542-916-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký byl průběh dotazníkové šetření provedeného za účelem vypracování praktické části bakalářské práce? Jaké reklamace se mohou vyskytovat u autoolejů? Proč analyzované podniky spolupracují přímo s výrobcem pouze v případě výrobce autoolejů značky CASTROL? Proč jsou autooleje značky CASTROL zákazníky preferovány před ostatními značkami autoolejů? Otázky při obhajobě byly uspokojivě zodpovězeny.