Práce je věnována vnímání výkonnosti dodavatelů z pohledu odběratelů. Vymezuje pojmy výkonnost, výkon, měření výkonnosti, hodnocení výkonnost, řízení výkonnosti. Postihuje teoretické přístupy k hodnocení výkonnosti dodavatele, které může provádět buď odběratel, nebo dodavatel na základě informací získaných od odběratele. Práce se zabývá výběrem dodavatelů a důvody proč je tato problematika důležitá. Obsahuje kritéria, která se při výběru dodavatele mohou použít. Zabývá se hodnocením dodavatelů v průběhu vztahu a využitím tohoto hodnocení pro další rozvoj vztahů s nejvhodnějšími dodavateli. Následně se zabývá druhým pohledem na hodnocení výkonnosti dodavatelů, a to jaká kritéria a měřítka by měl použít dodavatel při posuzování vlastní výkonnosti. Teoretické poznatky jsou využity při realizaci výzkumu, který byl proveden u konkrétního odběratele chemických produktů anorganických kyselin a solí.
Anotace v angličtině
This work deals with perception of the efficiency of suppliers from the subscriber's perspective. Evaluating the supplier's efficiency can be provided by subscriber or by the supplier. Suppliers evaluate their efficiency based on their own customer's efficiency. It covers the field of theoretical attitudes to the evaluation of supplier's efficiency, which these attitudes can be provided by the subscriber or by the suppliers themselves, based on the information gained from the subscribers. This work deals with the selection of suppliers and reasons why this issue is important. It contains criteria which can be used in selecting the right supplier. Next important thing which is included in this work is the evaluation the suppliers in the time when we are in touch with suppliers and thanks to this evaluation we can choose the best supplier for our developing business. Conversely theoretical knowledge is a constituent part of the research which is made for evaluating suppliers of chemical products inorganic acid and salts
Performance, the perception of supplier, choice of supplier by customer, performance evaluation, criteria of supplier evaluation, customer performance, loyalty, satisfaction.
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována vnímání výkonnosti dodavatelů z pohledu odběratelů. Vymezuje pojmy výkonnost, výkon, měření výkonnosti, hodnocení výkonnost, řízení výkonnosti. Postihuje teoretické přístupy k hodnocení výkonnosti dodavatele, které může provádět buď odběratel, nebo dodavatel na základě informací získaných od odběratele. Práce se zabývá výběrem dodavatelů a důvody proč je tato problematika důležitá. Obsahuje kritéria, která se při výběru dodavatele mohou použít. Zabývá se hodnocením dodavatelů v průběhu vztahu a využitím tohoto hodnocení pro další rozvoj vztahů s nejvhodnějšími dodavateli. Následně se zabývá druhým pohledem na hodnocení výkonnosti dodavatelů, a to jaká kritéria a měřítka by měl použít dodavatel při posuzování vlastní výkonnosti. Teoretické poznatky jsou využity při realizaci výzkumu, který byl proveden u konkrétního odběratele chemických produktů anorganických kyselin a solí.
Anotace v angličtině
This work deals with perception of the efficiency of suppliers from the subscriber's perspective. Evaluating the supplier's efficiency can be provided by subscriber or by the supplier. Suppliers evaluate their efficiency based on their own customer's efficiency. It covers the field of theoretical attitudes to the evaluation of supplier's efficiency, which these attitudes can be provided by the subscriber or by the suppliers themselves, based on the information gained from the subscribers. This work deals with the selection of suppliers and reasons why this issue is important. It contains criteria which can be used in selecting the right supplier. Next important thing which is included in this work is the evaluation the suppliers in the time when we are in touch with suppliers and thanks to this evaluation we can choose the best supplier for our developing business. Conversely theoretical knowledge is a constituent part of the research which is made for evaluating suppliers of chemical products inorganic acid and salts
Performance, the perception of supplier, choice of supplier by customer, performance evaluation, criteria of supplier evaluation, customer performance, loyalty, satisfaction.
Zásady pro vypracování
1. Vymezit pojem výkonnost a výkonnost dodavatelů z pohledu odběratelů.
2. Specifikovat přístup k hodnocení výkonnosti dodavatelů při navazování obchodního vztahu, tj. při výběru dodavatelů.
3. Specifikovat přístup k hodnocení výkonnosti dodavatelů na základě skutečného výkonu dodavatele (přiblížit, co je podstatou hodnocení dodavatele prováděné dodavatelem na základě informací získané od odběratele a co je podstatou hodnocení dodavatele v podniku odběratele).
4. Provést průzkum ve vybraném podniku, odebírajícím chemické produkty, na jehož základě lze zhodnotit zákaznickou výkonnost dodavatele těchto chemických produktů.
5. Provést zhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Vymezit pojem výkonnost a výkonnost dodavatelů z pohledu odběratelů.
2. Specifikovat přístup k hodnocení výkonnosti dodavatelů při navazování obchodního vztahu, tj. při výběru dodavatelů.
3. Specifikovat přístup k hodnocení výkonnosti dodavatelů na základě skutečného výkonu dodavatele (přiblížit, co je podstatou hodnocení dodavatele prováděné dodavatelem na základě informací získané od odběratele a co je podstatou hodnocení dodavatele v podniku odběratele).
4. Provést průzkum ve vybraném podniku, odebírajícím chemické produkty, na jehož základě lze zhodnotit zákaznickou výkonnost dodavatele těchto chemických produktů.
5. Provést zhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. LOŠŤÁKOVÁ H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 stran. ISBN 978-80-247-3155-1.
2. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli. Praha: Management Press, 2006, 323 s. ISBN 80-7261-152-6.
3. WAGNER, J. Měření výkonnosti: jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: Grada Publishing, 2009. 248 stran. ISBN 978-80-247-2924-4.
4. KAPLAN, R.S., NORTON, D.P. Balanced Scorecard. Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2000, 267 s. ISBN 80-7261-032-5.
5. GIANNAKIS, Mihalis. Performance measurement of supplier relationships. An International Journal, 2007, vol.12, no. 6, s. 400-411.
Seznam doporučené literatury
1. LOŠŤÁKOVÁ H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 stran. ISBN 978-80-247-3155-1.
2. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli. Praha: Management Press, 2006, 323 s. ISBN 80-7261-152-6.
3. WAGNER, J. Měření výkonnosti: jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: Grada Publishing, 2009. 248 stran. ISBN 978-80-247-2924-4.
4. KAPLAN, R.S., NORTON, D.P. Balanced Scorecard. Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2000, 267 s. ISBN 80-7261-032-5.
5. GIANNAKIS, Mihalis. Performance measurement of supplier relationships. An International Journal, 2007, vol.12, no. 6, s. 400-411.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Máte nějaký názor (nebo bylo to součástí výzkumu), aby firma Synthesia, a.s. snížila ceny u anorganických kyselin a solí? Má firma na snižování ceny vůbec nějaký prostor? Zkoumal jste ekonomické kalkulace apod.?
Proč firma nakupuje suroviny od dodavatele, který má extrémně vysoké ceny?
Můžete vysvětlit funkci: nákupčí, asistentka nákupu a vedoucí nákupu?