Diplomová práce je zaměřená na praktickou aplikaci modelů hromadné obsluhy. Cílem práce bylo analyzovat systém řízení provozu ve vybrané společnosti Informační linky s.r.o. a zjistit možnosti aplikací modelů hromadné obsluhy v konkrétním podniku a také navrhnutí zlepšení při plánování počtu operátorů na směně. V teoretické části práce jsou popsány charakteristiky jednotlivých modelů hromadné obsluhy a jejich matematického vyjádření. V praktické části bude provedena analýza provozních charakteristik podniku a také je analyzován dosavadní způsob plánování počtu operátorů na směně. Poté je provedena analýza předvídání poptávky a jejího využití pro plánování počtu operátorů na směně při různé intenzitě poptávky během dne. Dále byla provedena nákladová analýza s cílem zjistit možnost optimalizace počtu operátorů na směně. V závěru jsou popsána určitá doporučení, směřující ke zlepšení stávajícího provozu ve společnosti Informační linky s.r.o.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on a practical application of models of waiting lines. The main goal of this diploma thesis was to analyze a system management in company Informační linky s.r.o. and to find out possibilities of application of waiting lines models within a real company and also if it is possible to propose an improvement of scheduling of the number of the operators during a shift. In theoretical part of thesis there are described characteristics of individual models of waiting lines and their mathematical formulation. Practical part of thesis is focused on interpretation of a real environment of operating characteristics and also on the current system for scheduling of the number of operators during a shift in company Informační linky s.r.o. Then there was performed a demand forecasting analysis and its utilization for scheduling of the number of operators during a shift at various demand intensity during a day. In the next part the cost analysis was carried out with the aim to find out possibility of optimalization of the number of operators during a shift. In the last part of thesis there are also described some recommendations to improve the current situation in the company Informační linky s.r.o.
Klíčová slova
systém hromadné obsluhy, modely hromadné obsluhy, klasifikace modelů hromadné obsluhy, teorie front, optimalizace obslužných míst
Klíčová slova v angličtině
system of waiting lines, models of waiting lines, classification models of waiting lines, queueing theory, optimization of service patches
Rozsah průvodní práce
83 s. (92 076 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřená na praktickou aplikaci modelů hromadné obsluhy. Cílem práce bylo analyzovat systém řízení provozu ve vybrané společnosti Informační linky s.r.o. a zjistit možnosti aplikací modelů hromadné obsluhy v konkrétním podniku a také navrhnutí zlepšení při plánování počtu operátorů na směně. V teoretické části práce jsou popsány charakteristiky jednotlivých modelů hromadné obsluhy a jejich matematického vyjádření. V praktické části bude provedena analýza provozních charakteristik podniku a také je analyzován dosavadní způsob plánování počtu operátorů na směně. Poté je provedena analýza předvídání poptávky a jejího využití pro plánování počtu operátorů na směně při různé intenzitě poptávky během dne. Dále byla provedena nákladová analýza s cílem zjistit možnost optimalizace počtu operátorů na směně. V závěru jsou popsána určitá doporučení, směřující ke zlepšení stávajícího provozu ve společnosti Informační linky s.r.o.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on a practical application of models of waiting lines. The main goal of this diploma thesis was to analyze a system management in company Informační linky s.r.o. and to find out possibilities of application of waiting lines models within a real company and also if it is possible to propose an improvement of scheduling of the number of the operators during a shift. In theoretical part of thesis there are described characteristics of individual models of waiting lines and their mathematical formulation. Practical part of thesis is focused on interpretation of a real environment of operating characteristics and also on the current system for scheduling of the number of operators during a shift in company Informační linky s.r.o. Then there was performed a demand forecasting analysis and its utilization for scheduling of the number of operators during a shift at various demand intensity during a day. In the next part the cost analysis was carried out with the aim to find out possibility of optimalization of the number of operators during a shift. In the last part of thesis there are also described some recommendations to improve the current situation in the company Informační linky s.r.o.
Klíčová slova
systém hromadné obsluhy, modely hromadné obsluhy, klasifikace modelů hromadné obsluhy, teorie front, optimalizace obslužných míst
Klíčová slova v angličtině
system of waiting lines, models of waiting lines, classification models of waiting lines, queueing theory, optimization of service patches
Zásady pro vypracování
1. Modely hromadné obsluhy.
2. Analýza provozních charakteristik ve společnosti Informační linky s.r.o.
3. Zhodnocení možností optimalizace obsluhy zákazníků ve vybraném informačním centru.
Zásady pro vypracování
1. Modely hromadné obsluhy.
2. Analýza provozních charakteristik ve společnosti Informační linky s.r.o.
3. Zhodnocení možností optimalizace obsluhy zákazníků ve vybraném informačním centru.
Seznam doporučené literatury
1. RAVINDRAN, A. Operations research and management science handbook. Boca Raton: CRC Press, c2008, 1 v. (various pagings). ISBN 08-493-9721-9.
2. GROS, Ivan. Matematické modely pro manažerské rozhodování. Praha: Vydavatelství VŠCHT Praha, 2009. ISBN 978-80-7080-709-5.
3. JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum: Kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-44-3.
4. FÁBRY, Jan. VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ V PRAZE. Matematické modelování. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1266-2.
5. DUDORKIN, Jiří. Operační výzkum. Vyd. 4. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2002c1988, 296 s. ISBN 80-010-2469-5.
6. Interní zdroje podniku
Seznam doporučené literatury
1. RAVINDRAN, A. Operations research and management science handbook. Boca Raton: CRC Press, c2008, 1 v. (various pagings). ISBN 08-493-9721-9.
2. GROS, Ivan. Matematické modely pro manažerské rozhodování. Praha: Vydavatelství VŠCHT Praha, 2009. ISBN 978-80-7080-709-5.
3. JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum: Kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-44-3.
4. FÁBRY, Jan. VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ V PRAZE. Matematické modelování. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1266-2.
5. DUDORKIN, Jiří. Operační výzkum. Vyd. 4. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2002c1988, 296 s. ISBN 80-010-2469-5.
6. Interní zdroje podniku
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V případě neočekávané výrazné fronty je podle Vás výhodnější dodržet rozpis pauz, nebo nechat zvedat telefony i operátory, kteří by měli mít pauzu a nechat je vybrat si přestávku v klidnějším období?
Jaké je podle Vás nejlepší řešení situace, kdy se nedostaví více specialistů do pracovního procesu? Například z důvodu nemoci, či nějaké jiné neočekávané příčiny?