Předmětem diplomové práce je interní komunikace ve zdravotnickém zařízení (význam, zmapování stávající situace). Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá komunikací obecně, jejími druhy a formami, funkcemi komunikace, efektivní komunikací, interní komunikací, významem interní komunikace, významem interní komunikace ve zdravotnictví a efektivní interní komunikací. Část výzkumná popisuje průběh kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum probíhal formou strukturovaných rozhovorů s managementem zařízení. Kvantitativní výzkum probíhal formou dotazníkového šetření se zaměstnanci zařízení. Prostřednictvím získaných dat jsou ověřeny hypotézy práce. V závěru práce je uvedeno její zhodnocení.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis is Internal communication in a healthcare facility (import, charting a particular situation). My diploma thesis is divided into two parts: theoretical and experimental. In the theoretical part I deal with the communication in general, parts of communication, function of communication, effective communication, internal communication, import of the internal communication, import of the internal communication in health care, effective of internal communication . The experimental part consists of quality and quantity parts of research. Quality part of research went in the form of structured interview with management. Quantity part went in the form of filling questionnaires with employed personnel. With the help of achieved data theorems have been verified. The results are at the end of this diploma thesis.
Klíčová slova
Interní komunikace, manažerská komunikace, interní situace, zdravotnické zařízení
Klíčová slova v angličtině
Internal communication, managerial communication, internal situation, medical facility
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je interní komunikace ve zdravotnickém zařízení (význam, zmapování stávající situace). Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá komunikací obecně, jejími druhy a formami, funkcemi komunikace, efektivní komunikací, interní komunikací, významem interní komunikace, významem interní komunikace ve zdravotnictví a efektivní interní komunikací. Část výzkumná popisuje průběh kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum probíhal formou strukturovaných rozhovorů s managementem zařízení. Kvantitativní výzkum probíhal formou dotazníkového šetření se zaměstnanci zařízení. Prostřednictvím získaných dat jsou ověřeny hypotézy práce. V závěru práce je uvedeno její zhodnocení.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis is Internal communication in a healthcare facility (import, charting a particular situation). My diploma thesis is divided into two parts: theoretical and experimental. In the theoretical part I deal with the communication in general, parts of communication, function of communication, effective communication, internal communication, import of the internal communication, import of the internal communication in health care, effective of internal communication . The experimental part consists of quality and quantity parts of research. Quality part of research went in the form of structured interview with management. Quantity part went in the form of filling questionnaires with employed personnel. With the help of achieved data theorems have been verified. The results are at the end of this diploma thesis.
Klíčová slova
Interní komunikace, manažerská komunikace, interní situace, zdravotnické zařízení
Klíčová slova v angličtině
Internal communication, managerial communication, internal situation, medical facility
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. 1 vyd. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-347-9.
2. HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4032-4.
3. HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2636-3.
4. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
5. VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. 1 vyd. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-347-9.
2. HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4032-4.
3. HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2636-3.
4. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
5. VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. V závěrečné práci uvádíte "Zavést pravidelné hodnocení manažerů zaměstnanci". Proč zrovna toto doporučení, proč nedoporučujete obecně pravidelné hodnocení zaměstnanců?
2. Výborně jste ve své práci prezentovala oblasti spokojenosti a nespokojenosti pacientů s kvalitou ambulancí, který výsledek Vám připadá jako zásadní a pro odstranění zdrojů nespokojenosti byste navrhla jaké řešení (uveďte jeden příklad)?
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá.