Tato práce je zaměřena na spokojenost pacientů s čekárnami zdravotnického zařízení a také se zabývá dodržováním etických aspektů. Teoretická část se věnuje problematice dnešních čekáren a vymezuje etické aspekty v čekárnách zdravotnických zařízení.
Výzkumná část zjišťuje aktuální spokojenost pacientů s vybavením, provozem a etickými aspekty v čekárnách ve vybraném zdravotnickém zařízení. Dále pomocí nezúčastněného pozorování sleduje dodržování etických aspektů v čekárnách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is aimed at patient satisfaction with waiting rooms in a health care facility. It also deals with observance of ethical aspects. The theoretical part is dedicated to today's waiting room issues and specifies ethical aspects in waiting rooms in health care facilities.
The research part determines an actual patient satisfaction with equipment, operation and ethical aspects in waiting rooms in a selected health care facility. Furthermore, the thesis monitors observance of ethical aspects in waiting rooms using a non-participant observation.
Klíčová slova
čekárny, spokojenost, etické aspekty, prostředí čekárny
Tato práce je zaměřena na spokojenost pacientů s čekárnami zdravotnického zařízení a také se zabývá dodržováním etických aspektů. Teoretická část se věnuje problematice dnešních čekáren a vymezuje etické aspekty v čekárnách zdravotnických zařízení.
Výzkumná část zjišťuje aktuální spokojenost pacientů s vybavením, provozem a etickými aspekty v čekárnách ve vybraném zdravotnickém zařízení. Dále pomocí nezúčastněného pozorování sleduje dodržování etických aspektů v čekárnách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is aimed at patient satisfaction with waiting rooms in a health care facility. It also deals with observance of ethical aspects. The theoretical part is dedicated to today's waiting room issues and specifies ethical aspects in waiting rooms in health care facilities.
The research part determines an actual patient satisfaction with equipment, operation and ethical aspects in waiting rooms in a selected health care facility. Furthermore, the thesis monitors observance of ethical aspects in waiting rooms using a non-participant observation.
Klíčová slova
čekárny, spokojenost, etické aspekty, prostředí čekárny
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-6568-6.
2. MACH, Jan. Lékař a právo: praktická příručka pro lékaře a zdravotníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4736-839.
3. RAUDENSKÁ, Jaroslava. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2223-8.
4. VONDRÁČEK, Lubomír. Právní předpisy: nejen pro hlavní, vrchní, staniční sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 100 s. ISBN 80-247-1198-2.
5. ZACHAROVÁ, Eva. Zdravotnická psychologie: Teorie a praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2068-5.
Seznam doporučené literatury
1. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-6568-6.
2. MACH, Jan. Lékař a právo: praktická příručka pro lékaře a zdravotníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4736-839.
3. RAUDENSKÁ, Jaroslava. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2223-8.
4. VONDRÁČEK, Lubomír. Právní předpisy: nejen pro hlavní, vrchní, staniční sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 100 s. ISBN 80-247-1198-2.
5. ZACHAROVÁ, Eva. Zdravotnická psychologie: Teorie a praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2068-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Výborně jste ve své práci prezentovala oblasti spokojenosti a nespokojenosti pacientů s kvalitou ambulancí, který výsledek Vám připadá jako zásadní a pro odstranění zdrojů nespokojenosti byste navrhla jaké řešení (uveďte jeden příklad).
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá.