Bakalářská práce se zabývá rozsahem a úrovní znalostí neodkladné první pomoci
u ozbrojených složek České republiky. Práce se zaměřuje na možnosti školení a kurzů a na jejich náplň především u Armády České republiky a Policie České republiky. Jedná se o výzkum, jehož cílem je zjistit, která z jednotek je upřednostňována a který rezort má nedostatky ve vzdělávání neodkladné přednemocniční první pomoci.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis deals with the range and level of knowledge of emergency first aid in the Armed Forces of the Czech Republic. The thesis is focused on possibilities concerning trainings and courses and on their content, especially in the Army of the Czech Republic and in the Police of the Czech Republic. It is a research withthe aim to find out which of the units is preferred and which branch feels the lack of education in pre-hospital emergency first aid
Klíčová slova
Armáda České republiky, Policie České republiky, Tactical Combat Casualty Care, první pomoc, přednemocniční péče, školení, kurzy
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech Republic, Police of the Czech Republic, Tactical Combat Casualty Care, First Aid, Pre-Hospital Care, Training, Courses
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozsahem a úrovní znalostí neodkladné první pomoci
u ozbrojených složek České republiky. Práce se zaměřuje na možnosti školení a kurzů a na jejich náplň především u Armády České republiky a Policie České republiky. Jedná se o výzkum, jehož cílem je zjistit, která z jednotek je upřednostňována a který rezort má nedostatky ve vzdělávání neodkladné přednemocniční první pomoci.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis deals with the range and level of knowledge of emergency first aid in the Armed Forces of the Czech Republic. The thesis is focused on possibilities concerning trainings and courses and on their content, especially in the Army of the Czech Republic and in the Police of the Czech Republic. It is a research withthe aim to find out which of the units is preferred and which branch feels the lack of education in pre-hospital emergency first aid
Klíčová slova
Armáda České republiky, Policie České republiky, Tactical Combat Casualty Care, první pomoc, přednemocniční péče, školení, kurzy
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech Republic, Police of the Czech Republic, Tactical Combat Casualty Care, First Aid, Pre-Hospital Care, Training, Courses
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BLANAŘ, Roman a Leo KLEIN. Principy válečné chirurgie. 1. vydání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0735-7.
2. GRÖGER, Tomáš. Učební program: Základní kurz první pomoci v poli. FAKULTA VOJENSKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ UNIVERZITA OBRANY HRADEC KRÁLOVÉ, Hradec Králové 2011.
3. KRUTIŠ, Jan. Učební program: CLS Course - Combat Lifesaver Course. FAKULTA VOJENSKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ UNIVERZITA OBRANY HRADEC KRÁLOVÉ. Hradec Králové, 2009.
Seznam doporučené literatury
1. BLANAŘ, Roman a Leo KLEIN. Principy válečné chirurgie. 1. vydání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0735-7.
2. GRÖGER, Tomáš. Učební program: Základní kurz první pomoci v poli. FAKULTA VOJENSKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ UNIVERZITA OBRANY HRADEC KRÁLOVÉ, Hradec Králové 2011.
3. KRUTIŠ, Jan. Učební program: CLS Course - Combat Lifesaver Course. FAKULTA VOJENSKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ UNIVERZITA OBRANY HRADEC KRÁLOVÉ. Hradec Králové, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč nebyly odpovědi na testové otázky z neodkladné první pomoci časově limitovány a kontrolovány?
2. Jak byste zvýšila kvalitu školení a organizaci školení a kurzů? Kdo by měl respondenty školit?
3. Proč jste se v dotazníku zabývala otázkami zjišťujícími pohlaví, typ jednotky a délku praxe, když jste se jejími odpověďmi dále nezabývala?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.