Bakalářská práce pojednává o péči o odložené dítě v prvních třech letech života.
Zaměřuje se především na ústavní péči a je prací teoreticko-výzkumnou.
Teoretická část představuje péči o odložené dítě v minulosti, specifika sociální práce,
potřeby dítěte, problematiku odloženého dítěte a ústavní formu péče.
Výzkumná část se zabývá porovnáním ústavní péče o odložené dítě v prvních třech
letech života ve dvou vybraných krajích ČR. Shrnuje výsledky z porovnání ústavních zařízení
a zjišťuje, jak se liší dnešní ústavní péče oproti péči v minulosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with deffered child care within the first three years of life. It
especially focuses on institutional care and is theoretical-research work.
Theoretical section discusses deffered child care in past, social work specifics, child
needs, deffered child issue and institutional form of care.
Research section compares two chosen Czech regions from institutional care about
deffered child within the first three years of life point of view. Results coming from
comparison are summarized at the end next to the finding of differences between current and
past institutional care.
Deffered children, institutional care, deprivations, needs, babyboxes
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o péči o odložené dítě v prvních třech letech života.
Zaměřuje se především na ústavní péči a je prací teoreticko-výzkumnou.
Teoretická část představuje péči o odložené dítě v minulosti, specifika sociální práce,
potřeby dítěte, problematiku odloženého dítěte a ústavní formu péče.
Výzkumná část se zabývá porovnáním ústavní péče o odložené dítě v prvních třech
letech života ve dvou vybraných krajích ČR. Shrnuje výsledky z porovnání ústavních zařízení
a zjišťuje, jak se liší dnešní ústavní péče oproti péči v minulosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with deffered child care within the first three years of life. It
especially focuses on institutional care and is theoretical-research work.
Theoretical section discusses deffered child care in past, social work specifics, child
needs, deffered child issue and institutional form of care.
Research section compares two chosen Czech regions from institutional care about
deffered child within the first three years of life point of view. Results coming from
comparison are summarized at the end next to the finding of differences between current and
past institutional care.
Deffered children, institutional care, deprivations, needs, babyboxes
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BRUTHANSOVÁ, Daniela, Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Zdravotně sociální služby v kojeneckých ústavech a dětských domovech pro děti do tří let věku. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2005. ISBN 80-239-6826-2.
2. KUBÍČKOVÁ, Hana a Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Dítě - rodina - instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7464-017-9.
3. LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK Psychická deprivace v dětství. 4. vyd. Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1983-5.
4. NOVOTNÁ, Věra, Vladimír FEJT a Marie PECHANOVÁ. Sociálně-právní ochrana dětí. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009, 247 s. ISBN 978-80-86723-77-8.
5. ŠULOVÁ, Lenka, Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Raný psychický vývoj dítěte. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 247 s. ISBN 978-802-4618-203.
Seznam doporučené literatury
1. BRUTHANSOVÁ, Daniela, Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Zdravotně sociální služby v kojeneckých ústavech a dětských domovech pro děti do tří let věku. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2005. ISBN 80-239-6826-2.
2. KUBÍČKOVÁ, Hana a Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Dítě - rodina - instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7464-017-9.
3. LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK Psychická deprivace v dětství. 4. vyd. Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1983-5.
4. NOVOTNÁ, Věra, Vladimír FEJT a Marie PECHANOVÁ. Sociálně-právní ochrana dětí. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009, 247 s. ISBN 978-80-86723-77-8.
5. ŠULOVÁ, Lenka, Anna ČERVENKOVÁ a Marie PECHANOVÁ. Raný psychický vývoj dítěte. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 247 s. ISBN 978-802-4618-203.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč se v práci neobjevila informace o vysoce aktuálním a diskutovaném tématu - procesu transformace péče o ohrožené dítě?
2. Jak hodnotíte kvalitu poskytovaných služeb a péče o cílovou skupinu Vaší bakalářské práce?
3. Jak hodnotíte pozici zdravotně-sociální práce v ústavním zařízení pro děti raného věku?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.