Práce je zaměřena na pohyb a reakci cestujících v metru v různých provozních situacích (při různých intenzitách dopravy). Práce se opírá o průzkumy pozorováním. Byl zmapován pohyb přepravních proudů cestujících a určena kolizní a úzká místa v důležitých stanicích.
Řešeno je přímé využívání jednotlivých dveří soupravy, způsob obsazování sedadel s příčným a podélným uspořádáním, "zákonitosti a zvyky" při pohybu cestujících ve stanicích, "reálný" způsob nástupů vozíčkářů, cestujících s jízdními koly apod.
V návrhové části jsou posouzena různá opatření pro zvýšení počtu cestujících a plynulosti odbavování, zlepšení příchodu a odchodu na/z nástupišť, zrychlení nastupování do vozidel, eliminace kolizních míst. Jako např. usměrnění nástupu nebo výstupu na vybrané dveře, umístění dodatečných informačních prvků svislého i vodorovného značení (např. místo pro nástup vozíčkářů/kočárků, označení dveří, naváděcí označení o poloze dveří apod.).
Anotace v angličtině
The work is focused on the behavior of the passengers in the underground in various operating conditions (at different intensities of traffic). The work will be based on research observations.
The sold is using e.g. the proportion of each door sets, share filling seats with lateral and longitudinal arrangement, "laws and customs" in the movement of passengers in stations "real" way-onset wheelchair users, passengers with bicycles, etc. will be carried out to map the movement of passengers and collision points and bottlenecks.
There will be considered by the various measures for increasing the throughput of flow stations and handling, improved arrival and departure to / from platforms, accelerate boarding vehicles, removing collision points. Such as channel entrance or exit to the selected door, placing additional information elements. Of vertical or horizontal markings (e.g. place for boarding wheelchair / strollers, door designation, guidance marking the location of doors, etc.).
Klíčová slova
cestující, dveře, metro, nástupiště, standardy kvality
Práce je zaměřena na pohyb a reakci cestujících v metru v různých provozních situacích (při různých intenzitách dopravy). Práce se opírá o průzkumy pozorováním. Byl zmapován pohyb přepravních proudů cestujících a určena kolizní a úzká místa v důležitých stanicích.
Řešeno je přímé využívání jednotlivých dveří soupravy, způsob obsazování sedadel s příčným a podélným uspořádáním, "zákonitosti a zvyky" při pohybu cestujících ve stanicích, "reálný" způsob nástupů vozíčkářů, cestujících s jízdními koly apod.
V návrhové části jsou posouzena různá opatření pro zvýšení počtu cestujících a plynulosti odbavování, zlepšení příchodu a odchodu na/z nástupišť, zrychlení nastupování do vozidel, eliminace kolizních míst. Jako např. usměrnění nástupu nebo výstupu na vybrané dveře, umístění dodatečných informačních prvků svislého i vodorovného značení (např. místo pro nástup vozíčkářů/kočárků, označení dveří, naváděcí označení o poloze dveří apod.).
Anotace v angličtině
The work is focused on the behavior of the passengers in the underground in various operating conditions (at different intensities of traffic). The work will be based on research observations.
The sold is using e.g. the proportion of each door sets, share filling seats with lateral and longitudinal arrangement, "laws and customs" in the movement of passengers in stations "real" way-onset wheelchair users, passengers with bicycles, etc. will be carried out to map the movement of passengers and collision points and bottlenecks.
There will be considered by the various measures for increasing the throughput of flow stations and handling, improved arrival and departure to / from platforms, accelerate boarding vehicles, removing collision points. Such as channel entrance or exit to the selected door, placing additional information elements. Of vertical or horizontal markings (e.g. place for boarding wheelchair / strollers, door designation, guidance marking the location of doors, etc.).
Klíčová slova
cestující, dveře, metro, nástupiště, standardy kvality
Úvod
1 Praktická analýza pohybu cestujících v metru
2 Vytipování kolizních míst
3 Návrh opatření na odstranění kolizních míst
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Praktická analýza pohybu cestujících v metru
2 Vytipování kolizních míst
3 Návrh opatření na odstranění kolizních míst
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) VONKA, J., et al. Osobní doprava. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, ISBN 80-7194-630-3.
(2) SUROVEC, P.: Hromadná osobná doprava. Žilina: EDIS - Vydavatelstvo ŽU, 2007, ISBN 978-80-8070-686-9.
(3) MOJŽÍŠ, V. - GRAJA, M. - VANČURA, P. Integrované dopravní systémy. Praha: Powerprint, 2008, ISBN 978-80-904011-0-5.
(4) MOJŽÍŠ, V., et al.: Kvalita dopravních a přepravních procesů. Pardubice: Institut Jana Pernera, 2003, 1. vyd., 176 s. ISBN: 80-86530-09-3.
Seznam doporučené literatury
(1) VONKA, J., et al. Osobní doprava. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, ISBN 80-7194-630-3.
(2) SUROVEC, P.: Hromadná osobná doprava. Žilina: EDIS - Vydavatelstvo ŽU, 2007, ISBN 978-80-8070-686-9.
(3) MOJŽÍŠ, V. - GRAJA, M. - VANČURA, P. Integrované dopravní systémy. Praha: Powerprint, 2008, ISBN 978-80-904011-0-5.
(4) MOJŽÍŠ, V., et al.: Kvalita dopravních a přepravních procesů. Pardubice: Institut Jana Pernera, 2003, 1. vyd., 176 s. ISBN: 80-86530-09-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil bakalářskou práci a v přiměřené míře reagoval na dotazy kladené v rozpravě.
V průběhu rozpravy byla diskutována kvalitativní kritéria použitá v práci a jejich neúplný popis v textu.Z hlediska struktury práce se vyskytují nedostatky formální i logické; zejména nejdříve odkazy na přílohu C a až následně na na přílohu B, chybějící odkazy na zdroje u tabulek a obrázků, chybějící komentář k obrázkům a nesprávné uvedení vzorců. Práce je nevyvážená z pohledu rozsahu - analýza × návrh.