Tato bakalářská práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část představuje interaktivní tabuli, klasifikuje ji a stručně popisuje její vývoj. Důvody pro využívání interaktivních tabulí v hodinách anglického jazyka tvoří hlavní část druhé kapitoly. Teoretickou část uzavírá představení vybraných faktorů, které jsou ovlivněny zapojením interaktivních tabulí do výuky. V praktické části práce je pomocí observací a dotazníků zmapována reálná situace používání interaktivních tabulí v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of interactive whiteboards in English language teaching. The work is divided into two main parts. The theoretical part introduces an interactive whiteboard, classifies it and briefly describes its development. Reasons for the use of interactive whiteboards in English lessons are described in the upcoming chapter of the work. The theoretical part concludes with the introduction of selected factors that are influenced by integration of interactive whiteboard into the teaching process. In the practical part, the real situation of using interactive whiteboards in English lessons is mapped with the use of observations and questionnaires.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, interaktivní tabule, informační a komunikační technologie, vyučovací procesy, role učitele
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, interactive whiteboards, information and communication technologies, teaching processes, roles of the teacher
Rozsah průvodní práce
57s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část představuje interaktivní tabuli, klasifikuje ji a stručně popisuje její vývoj. Důvody pro využívání interaktivních tabulí v hodinách anglického jazyka tvoří hlavní část druhé kapitoly. Teoretickou část uzavírá představení vybraných faktorů, které jsou ovlivněny zapojením interaktivních tabulí do výuky. V praktické části práce je pomocí observací a dotazníků zmapována reálná situace používání interaktivních tabulí v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of interactive whiteboards in English language teaching. The work is divided into two main parts. The theoretical part introduces an interactive whiteboard, classifies it and briefly describes its development. Reasons for the use of interactive whiteboards in English lessons are described in the upcoming chapter of the work. The theoretical part concludes with the introduction of selected factors that are influenced by integration of interactive whiteboard into the teaching process. In the practical part, the real situation of using interactive whiteboards in English lessons is mapped with the use of observations and questionnaires.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, interaktivní tabule, informační a komunikační technologie, vyučovací procesy, role učitele
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, interactive whiteboards, information and communication technologies, teaching processes, roles of the teacher
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zmapovat situaci v používání interaktivní bílé tabule (IWB) ve výuce anglického jazyka (VAJ) na základní škole. V teoretické části studentka prozkoumá potenciál moderních technologií ve výuce a zaměří se především na vymezení modelu interaktivní výuky anglického jazyka, tj. na roli a funkci IWB ve VAJ, jejích technických a didaktických výhod a nevýhod ve vztahu k ostatním faktorům vyučovacího procesu, zejména pak k roli učitele ve VAJ. V praktické části se studentka prostřednictvím analýzy školních dokumentů (výroční zprávy, ŠVP, atd.), dotazovacích technik a pozorování zaměří na zmapování reálné situace v oblasti využívání IWB ve výuce anglického jazyka.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zmapovat situaci v používání interaktivní bílé tabule (IWB) ve výuce anglického jazyka (VAJ) na základní škole. V teoretické části studentka prozkoumá potenciál moderních technologií ve výuce a zaměří se především na vymezení modelu interaktivní výuky anglického jazyka, tj. na roli a funkci IWB ve VAJ, jejích technických a didaktických výhod a nevýhod ve vztahu k ostatním faktorům vyučovacího procesu, zejména pak k roli učitele ve VAJ. V praktické části se studentka prostřednictvím analýzy školních dokumentů (výroční zprávy, ŠVP, atd.), dotazovacích technik a pozorování zaměří na zmapování reálné situace v oblasti využívání IWB ve výuce anglického jazyka.
Seznam doporučené literatury
BANNISTER, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. 38 s. ISBN 978-80-87335-15-4.
DUDENEY, G., HOCKLY, N. How to Teach English with Technology. Essex: Pearson
Education Limited, 2007. ISBN 978-1-405-85308-8.
GAGE, J. How to Use an Interactive Whiteboard Really Effectively in Your Primary Classroom. London: David Fulton Publishers. 2005. ISBN 978-184-3122357.
HAUSNER, Milan a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, ?2007. [72] s. ISBN 978-80-903897-0-0.
MAŠLÁŇOVÁ, Alena. Moderní prezentace prostřednictvím interaktivní tabule: materiál pro kurz. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 88 s. ISBN 978-80-244-2592-4.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP). (English version.) Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
RICHARDS, J., RODGERS, T.: Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K. : Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno:Paido 2009, 978-80-7315-187-4.
Seznam doporučené literatury
BANNISTER, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. 38 s. ISBN 978-80-87335-15-4.
DUDENEY, G., HOCKLY, N. How to Teach English with Technology. Essex: Pearson
Education Limited, 2007. ISBN 978-1-405-85308-8.
GAGE, J. How to Use an Interactive Whiteboard Really Effectively in Your Primary Classroom. London: David Fulton Publishers. 2005. ISBN 978-184-3122357.
HAUSNER, Milan a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, ?2007. [72] s. ISBN 978-80-903897-0-0.
MAŠLÁŇOVÁ, Alena. Moderní prezentace prostřednictvím interaktivní tabule: materiál pro kurz. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 88 s. ISBN 978-80-244-2592-4.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP). (English version.) Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
RICHARDS, J., RODGERS, T.: Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K. : Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno:Paido 2009, 978-80-7315-187-4.