Bakalářská práce "Jazyk Python jako skriptovací jazyk pro Blender" se zaměřuje na využití programovacího jazyka Python na skriptování v programu Blender. Práce zahrnuje stručný úvod do programovacího jazyka Python a programovací rozhraní programu Blender
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Python as a scription language for Blender" focuses on using Python programming language as scription language for Blender. Thesis contains brief introduction to Python programming language and Blender programming interface.
Bakalářská práce "Jazyk Python jako skriptovací jazyk pro Blender" se zaměřuje na využití programovacího jazyka Python na skriptování v programu Blender. Práce zahrnuje stručný úvod do programovacího jazyka Python a programovací rozhraní programu Blender
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Python as a scription language for Blender" focuses on using Python programming language as scription language for Blender. Thesis contains brief introduction to Python programming language and Blender programming interface.
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení se skriptovacím jazykem Python. Úvodní část práce nás stručně seznámí s obecným využitím tohoto programovacího jazyka, historií a změnami oproti verzi 2. Dále budeme seznámeni se skriptovacím rozhraním Blenderu. Další kapitoly budou věnovány samotnému skriptování a psaní zásuvných modulů.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyka HTML5 a CSS stylů, ve smyslu interaktivního kurzu výuky skriptování v programu Blender. Práce nás seznámí se skriptovacím jazykem Python pro Blender a bude obsahovat články z teoretické části bakalářské práce a praktické návody v rozsahu cca 10 lekcí. Návody budou názorně ukazovat jednotlivé postupy, tak aby byly přehledné i pro začínající uživatele a doplněné ukázkami.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení se skriptovacím jazykem Python. Úvodní část práce nás stručně seznámí s obecným využitím tohoto programovacího jazyka, historií a změnami oproti verzi 2. Dále budeme seznámeni se skriptovacím rozhraním Blenderu. Další kapitoly budou věnovány samotnému skriptování a psaní zásuvných modulů.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyka HTML5 a CSS stylů, ve smyslu interaktivního kurzu výuky skriptování v programu Blender. Práce nás seznámí se skriptovacím jazykem Python pro Blender a bude obsahovat články z teoretické části bakalářské práce a praktické návody v rozsahu cca 10 lekcí. Návody budou názorně ukazovat jednotlivé postupy, tak aby byly přehledné i pro začínající uživatele a doplněné ukázkami.
Seznam doporučené literatury
1. DARYL, Harms, KENNETH, McDonald. Začínáme programovat v jazyce Python. 2. opravené vydání. Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-2512-161-0.
2. POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 286 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
3. BlenderWiki: Blender 2.6 User Manual [online]. 2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual.
4. Blender 2.68.0 r58372 - API documentation: Blender Documentation Contents [online]. 2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://www.blender.org/documentation/blender_python_api_2_68_release/
5. Blender 3D: Noob to Pro. In: Wikibooks: open books for and open world [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2004-2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro
6. JAWORSKI, Witold. Programming Add-Ons for Blender 2.5: version 1.01 [online]. 2011 [cit. 2013-10-12]. ISBN 978-83-931754-2-0. Dostupné z: http://www.airplanes3d.net/downloads/pydev/pydev-blender-en.pdf
Seznam doporučené literatury
1. DARYL, Harms, KENNETH, McDonald. Začínáme programovat v jazyce Python. 2. opravené vydání. Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-2512-161-0.
2. POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 286 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
3. BlenderWiki: Blender 2.6 User Manual [online]. 2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual.
4. Blender 2.68.0 r58372 - API documentation: Blender Documentation Contents [online]. 2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://www.blender.org/documentation/blender_python_api_2_68_release/
5. Blender 3D: Noob to Pro. In: Wikibooks: open books for and open world [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2004-2013 [cit. 2013-10-12]. Dostupné z: http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro
6. JAWORSKI, Witold. Programming Add-Ons for Blender 2.5: version 1.01 [online]. 2011 [cit. 2013-10-12]. ISBN 978-83-931754-2-0. Dostupné z: http://www.airplanes3d.net/downloads/pydev/pydev-blender-en.pdf
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dle vedoucího se práce zaměřuje na využití programovacího jazyka Python na skriptování v programu Blender. Práce zahrnuje stručný úvod do programovacího jazyka Python a programovací rozhraní programu Blender. Text je logicky členěn do navazujících kapitol, stylisticky v pořádku. Výsledná aplikace je zcela funkční a použitelná v praxi. Student výborně reagoval na dotazy vedoucího i členů komise.