Diplomová práce se zabývá public relations aktivitami v neziskové organizaci Mamma HELP - sdružení pacientek s nádorovým onemocněním prsu. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy týkající se neziskových organizací a jejich působení v České republice. Dále tato část zahrnuje úvod do problematiky PR včetně vymezení PR procesu a jednotlivých nástrojů. Praktická část je zaměřena na samotnou neziskovou organizaci Mamma HELP. Cílem práce je zhodnotit stávající PR aktivity a navrhnout vhodnou PR strategii v návaznosti na cíle organizace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with public relations activities in non-profit institution Mamma HELP, association of patients with breast cancer. The theoretical part of the thesis defines basic information related to non-profit institutions in the Czech Republic. This part also defines key PR terms including phases of PR process. The practical part is focused specifically to the non-profit institution Mamma HELP. The analysis of actual situation and draft of relevant PR strategy appropriate to institution´s goals are the aim of the thesis.
Klíčová slova
Public relations, nezisková organizace, PR proces, komunikace, Mamma HELP
Klíčová slova v angličtině
Public relations, non-profit institution, PR process, communication, Mamma HELP
Rozsah průvodní práce
69 s. (113 303 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá public relations aktivitami v neziskové organizaci Mamma HELP - sdružení pacientek s nádorovým onemocněním prsu. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy týkající se neziskových organizací a jejich působení v České republice. Dále tato část zahrnuje úvod do problematiky PR včetně vymezení PR procesu a jednotlivých nástrojů. Praktická část je zaměřena na samotnou neziskovou organizaci Mamma HELP. Cílem práce je zhodnotit stávající PR aktivity a navrhnout vhodnou PR strategii v návaznosti na cíle organizace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with public relations activities in non-profit institution Mamma HELP, association of patients with breast cancer. The theoretical part of the thesis defines basic information related to non-profit institutions in the Czech Republic. This part also defines key PR terms including phases of PR process. The practical part is focused specifically to the non-profit institution Mamma HELP. The analysis of actual situation and draft of relevant PR strategy appropriate to institution´s goals are the aim of the thesis.
Klíčová slova
Public relations, nezisková organizace, PR proces, komunikace, Mamma HELP
Klíčová slova v angličtině
Public relations, non-profit institution, PR process, communication, Mamma HELP
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provedení situační analýzy zvolené organizace a návrh vhodné strategie public relations v návaznosti na cíle organizace.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Analýza situace podniku a jejího prostředí.
- Návrh strategie public relations.
- Shrnutí a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provedení situační analýzy zvolené organizace a návrh vhodné strategie public relations v návaznosti na cíle organizace.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Analýza situace podniku a jejího prostředí.
- Návrh strategie public relations.
- Shrnutí a doporučení.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
L'ETANG, J. Public relations. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
REDDI, N. Effective public relations and media strategy. Delhi: PHI Learning, 2009. 536 s. ISBN 978-81-203-3646-9.
ŠEDIVÝ, M. Úspěšná nezisková organizace. Vyd. 2. Praha: Grada, 2011. 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
ŠEDIVÝ, M. Public relations, fundraising a lobbing. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 138 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
VACULÍK, J. Public Relations. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. 148 s. ISBN 978-80-7395-242-6.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K. E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
L'ETANG, J. Public relations. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
REDDI, N. Effective public relations and media strategy. Delhi: PHI Learning, 2009. 536 s. ISBN 978-81-203-3646-9.
ŠEDIVÝ, M. Úspěšná nezisková organizace. Vyd. 2. Praha: Grada, 2011. 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
ŠEDIVÝ, M. Public relations, fundraising a lobbing. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 138 s. ISBN 978-80-247-4040-9.
VACULÍK, J. Public Relations. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. 148 s. ISBN 978-80-7395-242-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem své diplomové práce. Cílem práce bylo provést situační analýzu zvolené organizace a návrh vhodné strategie public relations v návaznosti na cíle organizace. Studentka seznámila komisi se závěry práce a odpověděla na otázky položené vedoucím práce a oponentem práce:
1. Jakým způsobem využila autorka výsledky SWOT analýzy při návrhu PR kampaně?
2. Z jakých podkladů a informací autorka čerpala při návrhu rozpočtu dané kampaně?
3. Z jakého důvodu navrhuje hodnocení mediálního výstupu kampaně pomocí metody AVE (ve vazbě na informaci v teoretické části s. 31, že tato metoda není odborníky doporučována)?
4. V závěru autorka uvádí, že z praktického hlediska je nutno vyčkat na realizaci kampaně. Kdy by mělo k této realizaci dojít a jak na návrh PR kampaně reagovala nezisková organizace Mama HELP?
5. Na základě čeho jste stanovila primární cíl vámi navrhované PR kampaně (alespoň o 20% zvýšit počet žen na preventivních prohlídkách)? Není tento cíl příliš nereálný?
6. Ve SWOT analýze uvádíte v hrozbách konkurenční neziskové organizace. Nebylo by vhodné navázat s těmito organizacemi spíše spolupráci a postupovat společně za stejným cílem?