Disertační práce se zabývá problematikou zavedení nové technologie WheelTug do pozemního letového provozu. Má pomoci zodpovědět otázku, zda zavedení této technologie do praxe přinese letištím bezpečný a efektivní provoz a to s ohledem na budoucí souběžný pozemní provoz letadel vybavených systémem WheelTug i bez něj. Současně přináší návrh metodiky, postupů a pravidel pro letiště, jež se do budoucna budou muset s provozem letadel vybavených touto (či jinými obdobnými) technologií vyrovnat. Práce vychází ze stávajících postupů pro pozemní odbavení letadel, vlivu leteckého provozu na životní prostředí (emise, hluk), možností optimalizací pozemního provozu a informací o vlastní technologii WheelTug. Pomocí simulačního programu ARCPort ALTOCE byly v závislosti na velikosti letiště zjišťovány přínosy a nedostatky spojené se zavedením technologie WheelTug do pozemního provozu letadel a to jak z pohledu provozního, tak z pohledu úspory paliva a snížení emisí.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with launching new technology called Wheeltug into aircraft ground operations. It should help to answer the question whether the implementation of this technology ensures safe and efficient traffic at the airports, with regard to future simultaneous aircraft ground operations both with and without Wheeltug system. At the same time, it provides the proposal for methodology, procedures and rules for airports which will have to deal with aircrafts equipped with this (or any similar) technology. The thesis is based on existing procedures for aircraft ground handling, environmental impact of aircraft ground operations (emissions, noise), possibilities for optimizing ground operations and also information about the technology Wheeltug itself. By means of the simulation program ARCPort ALTOCE, the pros and cons of implementing Wheeltug technology into aircraft ground operations with regard to the size of the airport were analyzed, both from the point of view of operations as well as fuel saving and decrease of emissions.
Klíčová slova
pozemní provoz letadel, provozní postupy, provozní efektivita technologie WheelTug
Klíčová slova v angličtině
aircraft ground operations, procedures, operating efficiency of Wheeltug Technology
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Disertační práce se zabývá problematikou zavedení nové technologie WheelTug do pozemního letového provozu. Má pomoci zodpovědět otázku, zda zavedení této technologie do praxe přinese letištím bezpečný a efektivní provoz a to s ohledem na budoucí souběžný pozemní provoz letadel vybavených systémem WheelTug i bez něj. Současně přináší návrh metodiky, postupů a pravidel pro letiště, jež se do budoucna budou muset s provozem letadel vybavených touto (či jinými obdobnými) technologií vyrovnat. Práce vychází ze stávajících postupů pro pozemní odbavení letadel, vlivu leteckého provozu na životní prostředí (emise, hluk), možností optimalizací pozemního provozu a informací o vlastní technologii WheelTug. Pomocí simulačního programu ARCPort ALTOCE byly v závislosti na velikosti letiště zjišťovány přínosy a nedostatky spojené se zavedením technologie WheelTug do pozemního provozu letadel a to jak z pohledu provozního, tak z pohledu úspory paliva a snížení emisí.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with launching new technology called Wheeltug into aircraft ground operations. It should help to answer the question whether the implementation of this technology ensures safe and efficient traffic at the airports, with regard to future simultaneous aircraft ground operations both with and without Wheeltug system. At the same time, it provides the proposal for methodology, procedures and rules for airports which will have to deal with aircrafts equipped with this (or any similar) technology. The thesis is based on existing procedures for aircraft ground handling, environmental impact of aircraft ground operations (emissions, noise), possibilities for optimizing ground operations and also information about the technology Wheeltug itself. By means of the simulation program ARCPort ALTOCE, the pros and cons of implementing Wheeltug technology into aircraft ground operations with regard to the size of the airport were analyzed, both from the point of view of operations as well as fuel saving and decrease of emissions.
Klíčová slova
pozemní provoz letadel, provozní postupy, provozní efektivita technologie WheelTug
Klíčová slova v angličtině
aircraft ground operations, procedures, operating efficiency of Wheeltug Technology
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace dizertační práce
Přečtení oponentních posudků
Odpovědi na připomínky oponentů
Rozprava
Tajné hlasování
Vyhlášení výsledku tajného hlasování