Zahraniční obchod je významnou a celospolečensky sledovanou součástí ekonomiky České republiky. Řeší individuální potřeby osob, zájmy českých podnikatelských subjektů a zájmy a potřeby státu jako celku, a to jak po stránce politické, tak po stránce ekonomické. Orientace a charakter jednotlivých hospodářských vztahů a zájmů jednotlivce a státu v oblasti zahraničního obchodu jsou vytvářeny především s ohledem na specifika naší společnosti, které jsou tvořeny především malým vnitřním trhem, nedostatečným vybavením přírodními a kapitálovými zdroji a vysokým stupněm specializace průmyslu.
Ke správnému pochopení specifik zahraničního obchodu České republiky je nutné se zaměřit na teritoriální restrukturalizaci českého zahraničního obchodu, politické zájmy, orientaci a závislost České republiky na ostatních zemích.
Anotace v angličtině
Foreign trade is an important and observed part of the Czech economy. It solves individual personal needs, interests of Czech businesses and interests and needs of the State from both political and economic points of view. The orientation and character of the particular economic relations and interests of individuals and the State in the area of foreign trade are formed according to the specific features of our society which include limited domestic market, insufficient natural and capital resources and high degree of industry specification.
To understand well the specifics of the foreign trade of the Czech Republic, it is necessary to focus on a territorial restructuring of the Czech foreign trade, political interests, orientation and reliance on other countries.
Klíčová slova
Zahraniční obchod, clo, import, export, celní dluh, obchodní bilance, hospodářský výsledek.
Zahraniční obchod je významnou a celospolečensky sledovanou součástí ekonomiky České republiky. Řeší individuální potřeby osob, zájmy českých podnikatelských subjektů a zájmy a potřeby státu jako celku, a to jak po stránce politické, tak po stránce ekonomické. Orientace a charakter jednotlivých hospodářských vztahů a zájmů jednotlivce a státu v oblasti zahraničního obchodu jsou vytvářeny především s ohledem na specifika naší společnosti, které jsou tvořeny především malým vnitřním trhem, nedostatečným vybavením přírodními a kapitálovými zdroji a vysokým stupněm specializace průmyslu.
Ke správnému pochopení specifik zahraničního obchodu České republiky je nutné se zaměřit na teritoriální restrukturalizaci českého zahraničního obchodu, politické zájmy, orientaci a závislost České republiky na ostatních zemích.
Anotace v angličtině
Foreign trade is an important and observed part of the Czech economy. It solves individual personal needs, interests of Czech businesses and interests and needs of the State from both political and economic points of view. The orientation and character of the particular economic relations and interests of individuals and the State in the area of foreign trade are formed according to the specific features of our society which include limited domestic market, insufficient natural and capital resources and high degree of industry specification.
To understand well the specifics of the foreign trade of the Czech Republic, it is necessary to focus on a territorial restructuring of the Czech foreign trade, political interests, orientation and reliance on other countries.
Klíčová slova
Zahraniční obchod, clo, import, export, celní dluh, obchodní bilance, hospodářský výsledek.
Cílem práce bude vymezit specifika u vývozních a dovozních podmínek související se zahraničním obchodem ve vybraných zemích.
Osnova:
- Podnikání v zahraničním obchodu.
- Specifika zahraničního obchodu.
- Zahraniční obchod a jeho význam pro podnikatele.
- Vlastní návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude vymezit specifika u vývozních a dovozních podmínek související se zahraničním obchodem ve vybraných zemích.
Osnova:
- Podnikání v zahraničním obchodu.
- Specifika zahraničního obchodu.
- Zahraniční obchod a jeho význam pro podnikatele.
- Vlastní návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: 2. rozšířené a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. 205 s. ISBN 80-247-1678-X.
MACHKOVÁ, H. , ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. Mezinárodní obchodní operace: 5. akt. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4.
MULAČOVÁ V., MULAČ P. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
SVATOŠ, M. Zahraniční obchod: Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 367 s. ISBN 978-80-247-2708-0.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: 2. rozšířené a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. 205 s. ISBN 80-247-1678-X.
MACHKOVÁ, H. , ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. Mezinárodní obchodní operace: 5. akt. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4.
MULAČOVÁ V., MULAČ P. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
SVATOŠ, M. Zahraniční obchod: Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 367 s. ISBN 978-80-247-2708-0.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a cílem své bakalářské práce. Student seznámil komisi se závěry práce a odpověděl na otázky položené vedoucím práce:
1. Ovlivnila intervence CNB export ve Vámi zkoumané společnosti? 2. Na jaké zahraniční trhy byste doporučil podnikům v současné chvíli vyvážet a zdůvodněte proč?