Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tzv. peer feedback, tedy zpětnou vazbou poskytovanou spolužáky, ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části je zkoumaná problematika zasazena do kontextu hodnocení ve vyučování, dále je definován pojem zpětná vazba, její různé typy a zdroje a hlavní důraz je kladen na zpětnou vazbu poskytovanou spolužáky. Výhody a rizika spojené s využíváním tohoto zdroje zpětné vazby jsou diskutována ve vztahu ke specifikům cizojazyčné výuky. V praktické části je realizováno výzkumné šetření s cílem zjistit, zda se ve výuce anglického jazyka zpětná vazba poskytovaná spolužáky vyskytuje a jak ji žáci vnímají.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of peer feedback in teaching and learning English in educational institutions. In the theoretical part of this thesis, the issue of assessment will be covered in connection to the term of feedback and peer feedback. The advantages and disadvantages of peer feedback will be discussed in connection to second language acquisition. The practical part is based on a research conducted in one educational institution.
feedback, peer feedback, second language acquisition, teaching and learning English
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tzv. peer feedback, tedy zpětnou vazbou poskytovanou spolužáky, ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části je zkoumaná problematika zasazena do kontextu hodnocení ve vyučování, dále je definován pojem zpětná vazba, její různé typy a zdroje a hlavní důraz je kladen na zpětnou vazbu poskytovanou spolužáky. Výhody a rizika spojené s využíváním tohoto zdroje zpětné vazby jsou diskutována ve vztahu ke specifikům cizojazyčné výuky. V praktické části je realizováno výzkumné šetření s cílem zjistit, zda se ve výuce anglického jazyka zpětná vazba poskytovaná spolužáky vyskytuje a jak ji žáci vnímají.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of peer feedback in teaching and learning English in educational institutions. In the theoretical part of this thesis, the issue of assessment will be covered in connection to the term of feedback and peer feedback. The advantages and disadvantages of peer feedback will be discussed in connection to second language acquisition. The practical part is based on a research conducted in one educational institution.
feedback, peer feedback, second language acquisition, teaching and learning English
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou tzv. peer feedback, tedy zpětnou vazbou poskytovanou spolužáky, ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do kontextu základního vzdělávání v České republice, dále definuje pojem zpětná vazba, charakterizuje její různé typy a zdroje, hlavní důraz bude kladen na zpětnou vazbu poskytovanou spolužákem. Výhody i rizika spojená s využíváním tohoto zdroje zpětné vazby bude studentka diskutovat ve vztahu ke specifikům cizojazyčné výuky.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda se ve výuce anglického jazyka zpětná vazba poskytovaná spolužáky vyskytuje a jak ji žáci vnímají. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování a dotazovací techniky.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou tzv. peer feedback, tedy zpětnou vazbou poskytovanou spolužáky, ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do kontextu základního vzdělávání v České republice, dále definuje pojem zpětná vazba, charakterizuje její různé typy a zdroje, hlavní důraz bude kladen na zpětnou vazbu poskytovanou spolužákem. Výhody i rizika spojená s využíváním tohoto zdroje zpětné vazby bude studentka diskutovat ve vztahu ke specifikům cizojazyčné výuky.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda se ve výuce anglického jazyka zpětná vazba poskytovaná spolužáky vyskytuje a jak ji žáci vnímají. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování a dotazovací techniky.
Seznam doporučené literatury
BERRY, R. Assessment for Learning, Hong Kong University Press, 2008, ISBN 96-2209-957-2
BROWN, D. H. Principles of Language Learning and Teaching, Longman, 2000, ISBN 0-13-017816-0
ČÁP J. Psychologie výchovy a vyučování, Karolinum, 1993, ISBN 80-7066-534-3
ELLIS, R. The Study of Second Language Acquisition, Oxford University Press, 1997, ISBN 978-01-9437-189-6
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1405853118.
KOLÁŘ, ŠIKULOVÁ, Hodnocení žáků, Praha Grada, 2005, ISBN 80-247-0885-X
MAREŠ, J. Komunikace ve škole, Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-2101-070-3
PETTY, G. Moderní vyučování. Portál, 1993, ISBN 80-7178-070-7
REA-DICKINS P., GERMAINE K., Evaluation, Oxford University Press, 1992, ISBN 0-19-437138-7
REITMAYEROVÁ, E Cílená zpětná vazba, Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-317-8
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Third edition. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0230729841
Seznam doporučené literatury
BERRY, R. Assessment for Learning, Hong Kong University Press, 2008, ISBN 96-2209-957-2
BROWN, D. H. Principles of Language Learning and Teaching, Longman, 2000, ISBN 0-13-017816-0
ČÁP J. Psychologie výchovy a vyučování, Karolinum, 1993, ISBN 80-7066-534-3
ELLIS, R. The Study of Second Language Acquisition, Oxford University Press, 1997, ISBN 978-01-9437-189-6
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1405853118.
KOLÁŘ, ŠIKULOVÁ, Hodnocení žáků, Praha Grada, 2005, ISBN 80-247-0885-X
MAREŠ, J. Komunikace ve škole, Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-2101-070-3
PETTY, G. Moderní vyučování. Portál, 1993, ISBN 80-7178-070-7
REA-DICKINS P., GERMAINE K., Evaluation, Oxford University Press, 1992, ISBN 0-19-437138-7
REITMAYEROVÁ, E Cílená zpětná vazba, Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-317-8
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Third edition. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0230729841