This bachelor thesis deals with the feedback provided in English lessons in Czech elementary school. The paper is divided into two parts. In the theoretical part functions of feedback are summarized and general principles of providing feedback are described. The main focus is on the role of the learner in feedback in terms of English language acquisition. The research in the practical part is conducted in the form of observations that are subsequently discussed in comparison to information from the theoretical part.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá zpětnou vazbou poskytovanou v hodinách angličtiny v rámci základní školy v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje funkce zpětné vazby a obecné principy pro její poskytování. Zaměřuje se především na roli žáka ve zpětné vazbě při osvojování anglického jazyka. Výzkumné šetření v praktické části je provedeno formou strukturovaného pozorování, jehož výsledky jsou následně diskutovány v porovnání s informacemi shrnutými v teoretické části.
Klíčová slova
feedback, assessment, second language acquisition, learning and teaching English, second language learner
Klíčová slova v angličtině
zpětná vazba, hodnocení, osvojování cizího jazyka, výuka anglického jazyka, student cizího jazyka
Rozsah průvodní práce
54 s. (93 940 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This bachelor thesis deals with the feedback provided in English lessons in Czech elementary school. The paper is divided into two parts. In the theoretical part functions of feedback are summarized and general principles of providing feedback are described. The main focus is on the role of the learner in feedback in terms of English language acquisition. The research in the practical part is conducted in the form of observations that are subsequently discussed in comparison to information from the theoretical part.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá zpětnou vazbou poskytovanou v hodinách angličtiny v rámci základní školy v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje funkce zpětné vazby a obecné principy pro její poskytování. Zaměřuje se především na roli žáka ve zpětné vazbě při osvojování anglického jazyka. Výzkumné šetření v praktické části je provedeno formou strukturovaného pozorování, jehož výsledky jsou následně diskutovány v porovnání s informacemi shrnutými v teoretické části.
Klíčová slova
feedback, assessment, second language acquisition, learning and teaching English, second language learner
Klíčová slova v angličtině
zpětná vazba, hodnocení, osvojování cizího jazyka, výuka anglického jazyka, student cizího jazyka
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zpětnou vazbu ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části nejprve uvede zkoumanou problematiku do kontextu základního vzdělávání v České republice, dále definuje pojem zpětná vazba, charakterizuje její různé typy a shrne obecné principy pro její poskytování. Následně bude studentka diskutovat specifika zpětné vazby v procesech osvojování cizího jazyka, zaměří se zejména na roli žáka.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, jaká je role žáka při poskytování zpětné vazby ve výuce anglického jazyka. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zpětnou vazbu ve výuce anglického jazyka na základní škole. V úvodu teoretické části nejprve uvede zkoumanou problematiku do kontextu základního vzdělávání v České republice, dále definuje pojem zpětná vazba, charakterizuje její různé typy a shrne obecné principy pro její poskytování. Následně bude studentka diskutovat specifika zpětné vazby v procesech osvojování cizího jazyka, zaměří se zejména na roli žáka.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, jaká je role žáka při poskytování zpětné vazby ve výuce anglického jazyka. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování.
Seznam doporučené literatury
COOMBE, Christine A. The Cambridge guide to second language assessment. New York: Cambridge University Press, 2012, x, 321 p. ISBN 978-110-7677-074.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9.
GERMAINE, Ed. by Pauline Rea-Dickins and Kevin P. Managing evaluation and innovation in language teaching: building bridges. 1st ed. London [u.a.]: Longman, 1998. ISBN 05-823-0373-7.
HARMER, Jeremy. How to teach English: an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, c1998, x, 198 s. How to. ISBN 05-822-9796-6.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4. ed. Pearson/Longman, 2007. ISBN 978-140-5847-728.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 151 s. ISBN 978-807-3673-147.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 343 s. ISBN 978-807-3576-790.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Seznam doporučené literatury
COOMBE, Christine A. The Cambridge guide to second language assessment. New York: Cambridge University Press, 2012, x, 321 p. ISBN 978-110-7677-074.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9.
GERMAINE, Ed. by Pauline Rea-Dickins and Kevin P. Managing evaluation and innovation in language teaching: building bridges. 1st ed. London [u.a.]: Longman, 1998. ISBN 05-823-0373-7.
HARMER, Jeremy. How to teach English: an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, c1998, x, 198 s. How to. ISBN 05-822-9796-6.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4. ed. Pearson/Longman, 2007. ISBN 978-140-5847-728.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 151 s. ISBN 978-807-3673-147.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 343 s. ISBN 978-807-3576-790.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila cíl, strukturu a obsah svojí bakalářské práce. Diskuze proběhla na velmi vysoké odborné úrovni, nicméně vzhledem k jazykové úrovni práce komise potvrdila hodnocení navržené v posudcích.