Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematiku Britského Epického divadla. V první části práce je představen život Bertolta Brechta, založení jeho Berlínského souboru a dále práce popisuje znaky Brechtovi teorie a praxe v dílech různých Britských dramatiků. Cílem této práce je poukázat na různé způsoby, kterými se Epické divadlo adaptovalo v Británii. Analytická část práce zahrnuje rozbor díla Tanec Seržanta Musgravea od Johna Ardena a Ovce, Jeleni a Černočerná Ropa Johna McGratha. Analýza těchto děl se soustředí převážně na děj, postavy, inscenaci a hudbu, vše v zájmu najít stopy Brechtova odkazu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the topic of British Epic Theatre. It introduces the life of Bertolt Brecht, the establishment of his theatrical group Berliner Ensemble, and continues to trace Brecht's theories and practices in the works of various British playwrights. The thesis attempts to pinpoint the various ways in which the Epic Theatre movement adapted in Britain. The paper further includes the analysis of Serjeant Musgrave's Dance by John Arden and The Cheviot, the Stag and the Black, Black Oil by John McGrath. The analysis considers the plot, characters, staging and music, and attempts to find traces of Brecht's legacy in them.
Klíčová slova
Bertolt Brecht, Berlínský soubor, Britské Epické divadlo, Tanec Seržanta Musgravea, Ovce, Jeleni a Černočerná Ropa
Klíčová slova v angličtině
Bertolt Brecht, Berliner Ensemble, British Epic Theatre, Serjeant Musgrave's Dance, The Cheviot, the Stag and the Black, Black Oil
Rozsah průvodní práce
53 s. (cca 19 000 slov)
Jazyk
AN
Anotace
Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematiku Britského Epického divadla. V první části práce je představen život Bertolta Brechta, založení jeho Berlínského souboru a dále práce popisuje znaky Brechtovi teorie a praxe v dílech různých Britských dramatiků. Cílem této práce je poukázat na různé způsoby, kterými se Epické divadlo adaptovalo v Británii. Analytická část práce zahrnuje rozbor díla Tanec Seržanta Musgravea od Johna Ardena a Ovce, Jeleni a Černočerná Ropa Johna McGratha. Analýza těchto děl se soustředí převážně na děj, postavy, inscenaci a hudbu, vše v zájmu najít stopy Brechtova odkazu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the topic of British Epic Theatre. It introduces the life of Bertolt Brecht, the establishment of his theatrical group Berliner Ensemble, and continues to trace Brecht's theories and practices in the works of various British playwrights. The thesis attempts to pinpoint the various ways in which the Epic Theatre movement adapted in Britain. The paper further includes the analysis of Serjeant Musgrave's Dance by John Arden and The Cheviot, the Stag and the Black, Black Oil by John McGrath. The analysis considers the plot, characters, staging and music, and attempts to find traces of Brecht's legacy in them.
Klíčová slova
Bertolt Brecht, Berlínský soubor, Britské Epické divadlo, Tanec Seržanta Musgravea, Ovce, Jeleni a Černočerná Ropa
Klíčová slova v angličtině
Bertolt Brecht, Berliner Ensemble, British Epic Theatre, Serjeant Musgrave's Dance, The Cheviot, the Stag and the Black, Black Oil
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na prvky Brechtova epického divadla ve vybraných dramatických dílech britských autorů (např. The Royal Hunt of the Sun od Petera Shaffera nebo Vinegar Tom od Caryl Churchill - výběr her studentka upřesní v úvodu práce). V první části autorka objasní specifika Brechtova epického divadla a vysvětlí potřebné termíny (např. distancing/ alienation/ estrangement effect). Dále se studentka bude zabývat přijetím nejen divadelní společnosti Berliner Ensamble v Británii, ale rovněž reakcí britské společnosti a kritiky na Brechtovo epické divadlo. Analytická část se pak bude soustředit na vystopování vlivu epického divadla ve vybraných hrách. Srovnávací analýza bude založena na kvalitních sekundárních zdrojích. Práci zakončí přehledné shrnutí daných zjištění.
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na prvky Brechtova epického divadla ve vybraných dramatických dílech britských autorů (např. The Royal Hunt of the Sun od Petera Shaffera nebo Vinegar Tom od Caryl Churchill - výběr her studentka upřesní v úvodu práce). V první části autorka objasní specifika Brechtova epického divadla a vysvětlí potřebné termíny (např. distancing/ alienation/ estrangement effect). Dále se studentka bude zabývat přijetím nejen divadelní společnosti Berliner Ensamble v Británii, ale rovněž reakcí britské společnosti a kritiky na Brechtovo epické divadlo. Analytická část se pak bude soustředit na vystopování vlivu epického divadla ve vybraných hrách. Srovnávací analýza bude založena na kvalitních sekundárních zdrojích. Práci zakončí přehledné shrnutí daných zjištění.
Seznam doporučené literatury
Brecht, Bertolt. Brecht on Theatre. New York: Hill & Wang, 1996
Brustein, Robert S. The Theatre of Revolt. Chicago: Elephant Paperbacks, 1991
Ewen, Frederic. Bertolt Brecht. New York: Carol Pub. Group, 1992
Reinelt, Janelle G. After Brech: British Epic Theatre. Michigan: The University of Michigan Press, 1997
Willett, John. The Theatre of Bertolt Brecht. London: Eyre Methuen, 1978
Seznam doporučené literatury
Brecht, Bertolt. Brecht on Theatre. New York: Hill & Wang, 1996
Brustein, Robert S. The Theatre of Revolt. Chicago: Elephant Paperbacks, 1991
Ewen, Frederic. Bertolt Brecht. New York: Carol Pub. Group, 1992
Reinelt, Janelle G. After Brech: British Epic Theatre. Michigan: The University of Michigan Press, 1997
Willett, John. The Theatre of Bertolt Brecht. London: Eyre Methuen, 1978