The aim of this bachelor paper is to depict fights and disputes of heterosexual couples in the plays Closer by Patrick Marber and Dogs Barking by Richard Zajdlic. The first part of the thesis focuses on cultural and historical background of in-yer-face theatre that was developed in the 1990s in Britain. The second part of the work represents a portrayal of modern society and its influence on contemporary heterosexual relationships. The third part offers a thorough analysis of the plays Closer and Dogs Barking. The concluding chapter compares the conflicts between the partners in these dramas.
Anotace v angličtině
Cílem této bakalářské práce je zachytit spory a konflikty heterosexuálních párů v divadelních hrách Na dotek od Patricka Marbera a Pes, který štěká, nekouše od Richarda Zajdlica. První část práce nastiňuje kulturně-historické pozadí "cool dramatu", které vzniklo v devadesátých letech 20. století ve Velké Británii. Ve druhé části práce je zachycena moderní společnost a její vliv na současnou problematiku partnerských vztahů. Třetí a zároveň poslední část důkladně analyzuje hry Na dotek a Pes, který štěká, nekouše s následným porovnáním obou dramat.
Klíčová slova
Closer, Patrick Marber, Dogs Barking, Richard Zajdlic, partnerships, sex wars, in-yer-face theatre
Klíčová slova v angličtině
Na dotek, Patrick Marber, Pes, který štěká nekouše, Richard Zajdlic, partnerské vztahy, válka pohlaví, "cool drama"
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
AN
Anotace
The aim of this bachelor paper is to depict fights and disputes of heterosexual couples in the plays Closer by Patrick Marber and Dogs Barking by Richard Zajdlic. The first part of the thesis focuses on cultural and historical background of in-yer-face theatre that was developed in the 1990s in Britain. The second part of the work represents a portrayal of modern society and its influence on contemporary heterosexual relationships. The third part offers a thorough analysis of the plays Closer and Dogs Barking. The concluding chapter compares the conflicts between the partners in these dramas.
Anotace v angličtině
Cílem této bakalářské práce je zachytit spory a konflikty heterosexuálních párů v divadelních hrách Na dotek od Patricka Marbera a Pes, který štěká, nekouše od Richarda Zajdlica. První část práce nastiňuje kulturně-historické pozadí "cool dramatu", které vzniklo v devadesátých letech 20. století ve Velké Británii. Ve druhé části práce je zachycena moderní společnost a její vliv na současnou problematiku partnerských vztahů. Třetí a zároveň poslední část důkladně analyzuje hry Na dotek a Pes, který štěká, nekouše s následným porovnáním obou dramat.
Klíčová slova
Closer, Patrick Marber, Dogs Barking, Richard Zajdlic, partnerships, sex wars, in-yer-face theatre
Klíčová slova v angličtině
Na dotek, Patrick Marber, Pes, který štěká nekouše, Richard Zajdlic, partnerské vztahy, válka pohlaví, "cool drama"
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na komplexní vztahy zobrazené v divadleních hrách Closer od Patricka Marbera a Dogs Barking od Richarda Zajdlica. V první části se autorka bude zabývat in-yer-face theatre, jeho typickými prvky a rovněž zasadí in-yer-face theatre do společensko-kulturního kontextu 90. let. V analytické části studentka objasní, proč se obě hry mnohdy k in-yer-face theatre řadí a proč stojí často na okraji debat o in-yer-face. Stěžejní část tohoto celku bude věnována složitým a komplexním (partnerským) vztahům, které tvoří jádro obou her a které bude autorka vzájemně srovnávat. Práce bude založena na kvalitních sekundárních zdrojích a zakončí ji přehledné shrnutí daných zjištění.
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na komplexní vztahy zobrazené v divadleních hrách Closer od Patricka Marbera a Dogs Barking od Richarda Zajdlica. V první části se autorka bude zabývat in-yer-face theatre, jeho typickými prvky a rovněž zasadí in-yer-face theatre do společensko-kulturního kontextu 90. let. V analytické části studentka objasní, proč se obě hry mnohdy k in-yer-face theatre řadí a proč stojí často na okraji debat o in-yer-face. Stěžejní část tohoto celku bude věnována složitým a komplexním (partnerským) vztahům, které tvoří jádro obou her a které bude autorka vzájemně srovnávat. Práce bude založena na kvalitních sekundárních zdrojích a zakončí ji přehledné shrnutí daných zjištění.
Seznam doporučené literatury
Kritzer, Amelia Howe. Political Theatre in Post-Thatcher Britain: New Writing: 1995-2005. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008
Saunders, Graham. Patrick Marber's Closer. London: Continuum, 2008
Sierz, Aleks. In-Yer-Face Theatre: British Drama Today. London: Faber and Faber, 2001
Sierz, Aleks. Rewriting the Nation: British Theatre Today. London: Methuen, 2011
Zajdlic, Richard. Dogs Barking. London: Faber and Faber, 1999
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci, cíle a zjištění. Její promluva byla připravená a logická. Pté reagovala na podněty a otázky členů komise. Její členové se shodli na hodnocení výborně.