Lázeňství v ČR má dlouhodobou historickou tradici i prestiž v Evropě i ve světě. Využívá bohatých přírodních léčivých zdrojů, má své historické kořeny a v současnosti je důležitým zdravotnickým a ekonomickým artiklem země. Cílem práce je postihnutí nových trendů lázeňství a lázeňského cestovního ruchu především využívání marketingového mixu a jeho specifik v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybraného lázeňského zařízení.
Anotace v angličtině
The spa industry in Czech Republic has a long historical tradition and prestige in Europe and all over the world. It uses rich natural medicinal resources and it has historical roots. In present it´s important health and economic commodity od the country. The purpose are new trends in spas and spa tourism, especially the use of marketing mix and specifics in the spa tourism on the example of selected spa facilites.
Klíčová slova
Marketingový mix, marketingový výzkum, lázeňský cestovní ruch, Státní lázně Bludov
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, marketing research, spa tourism, Public spa Bludov
Rozsah průvodní práce
72 s. (94 658 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Lázeňství v ČR má dlouhodobou historickou tradici i prestiž v Evropě i ve světě. Využívá bohatých přírodních léčivých zdrojů, má své historické kořeny a v současnosti je důležitým zdravotnickým a ekonomickým artiklem země. Cílem práce je postihnutí nových trendů lázeňství a lázeňského cestovního ruchu především využívání marketingového mixu a jeho specifik v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybraného lázeňského zařízení.
Anotace v angličtině
The spa industry in Czech Republic has a long historical tradition and prestige in Europe and all over the world. It uses rich natural medicinal resources and it has historical roots. In present it´s important health and economic commodity od the country. The purpose are new trends in spas and spa tourism, especially the use of marketing mix and specifics in the spa tourism on the example of selected spa facilites.
Klíčová slova
Marketingový mix, marketingový výzkum, lázeňský cestovní ruch, Státní lázně Bludov
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, marketing research, spa tourism, Public spa Bludov
Zásady pro vypracování
Lázeňství v ČR má dlouhodobou historickou tradici i prestiž v Evropě i ve světě. Využívá bohatých přírodních léčivých zdrojů, má své historické kořeny a v současnosti je důležitým zdravotnickým a ekonomickým artiklem země. Cílem práce je postihnutí nových trendů lázeňství a lázeňského cestovního ruchu především využívání marketingového mixu a jeho specifik v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybraného lázeňského zařízení.
Osnova:
- Definování a vymezení pojmu marketingový mix.
- Teoretické aspekty lázeňského cestovního ruchu.
- Úloha marketingového mixu v lázeňském cestovním ruchu.
- Vlastní šetření ve vybraném lázeňském zařízení.
Zásady pro vypracování
Lázeňství v ČR má dlouhodobou historickou tradici i prestiž v Evropě i ve světě. Využívá bohatých přírodních léčivých zdrojů, má své historické kořeny a v současnosti je důležitým zdravotnickým a ekonomickým artiklem země. Cílem práce je postihnutí nových trendů lázeňství a lázeňského cestovního ruchu především využívání marketingového mixu a jeho specifik v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybraného lázeňského zařízení.
Osnova:
- Definování a vymezení pojmu marketingový mix.
- Teoretické aspekty lázeňského cestovního ruchu.
- Úloha marketingového mixu v lázeňském cestovním ruchu.
- Vlastní šetření ve vybraném lázeňském zařízení.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-247-8146-4.
SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003. ISBN 80-86592-00-6.
KNOP, K. Lázeňství: Ekonomika a management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-71697-17-6.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
RYGLOVÁ, K., BURIAN M.,VAJČNEROVÁ. I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
D´ANGELO, J. Spa Business Strategies: A Plan for Success. Boston: Cengage Learning, 2009. ISBN 978-14-354-8209-8.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-247-8146-4.
SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003. ISBN 80-86592-00-6.
KNOP, K. Lázeňství: Ekonomika a management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-71697-17-6.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
RYGLOVÁ, K., BURIAN M.,VAJČNEROVÁ. I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
D´ANGELO, J. Spa Business Strategies: A Plan for Success. Boston: Cengage Learning, 2009. ISBN 978-14-354-8209-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Marketingový mix a jeho využití v lázeňském cestovním ruchu
Otázky k obhajobě: Graf na str. 35 zpracovává lázeňskou péči dle indikačních skupin. Celkem očekávaně zde 70 % pacientů tvoří lidé s pohybovým a nervovým onemocněním. Dokázala byste propojit tento fakt s otázkou celospolečenského vývoje? Zkuste vysvětlit, proč zrovna tyto indikační skupiny mají převahu. Kde vidíte hlavní rezervy marketingového mixu Státních lázní Bludov? Co osobně Vám šetření v daném zařízení přineslo?