Tato bakalářská práce se věnuje posouzení výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku. Teoretická část se zabývá outsourcingem a insourcingem v širším kontextu, dále popisuje vybrané metody pro zhodnocení výhodnosti obou variant údržby. Obsahem praktické části je popis údržby lakovny závodu Kvasiny společnosti Škoda Auto a. s. a doporučení, kterých by se měla držet při přechodu z outsoucingové na insourcingovou variantu. Obě dvě varianty byly zhodnoceny pomocí nákladové a multikriteriální analýzy a na základě jejich výsledků byla vytvořena doporučení pro další postup.
Annotation in English
This paper elaborates on evaluation of convenience of internal and external version of maintenance organization in the selected company department. The theoretical part is focused on outsourcing and insourcing in broader context, and further describes selected methods for evaluation of convenience of both maintenance versions. The practical part contains the description of maintenance in paint shop Kvasiny, subsidized to Skoda Auto a. s., and recommendations said company should follow while in transition from outsourcing to insourcing version of maintenance. Both versions have been evaluated using cost and multi-criteria analysis, and recommendations for future procedure has been based on those results.
Tato bakalářská práce se věnuje posouzení výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku. Teoretická část se zabývá outsourcingem a insourcingem v širším kontextu, dále popisuje vybrané metody pro zhodnocení výhodnosti obou variant údržby. Obsahem praktické části je popis údržby lakovny závodu Kvasiny společnosti Škoda Auto a. s. a doporučení, kterých by se měla držet při přechodu z outsoucingové na insourcingovou variantu. Obě dvě varianty byly zhodnoceny pomocí nákladové a multikriteriální analýzy a na základě jejich výsledků byla vytvořena doporučení pro další postup.
Annotation in English
This paper elaborates on evaluation of convenience of internal and external version of maintenance organization in the selected company department. The theoretical part is focused on outsourcing and insourcing in broader context, and further describes selected methods for evaluation of convenience of both maintenance versions. The practical part contains the description of maintenance in paint shop Kvasiny, subsidized to Skoda Auto a. s., and recommendations said company should follow while in transition from outsourcing to insourcing version of maintenance. Both versions have been evaluated using cost and multi-criteria analysis, and recommendations for future procedure has been based on those results.
Cílem práce je posouzení ekonomické výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku.
Osnova:
- Outsourcing a insourcing v širším kontextu.
- Zmapování činností vhodných k insourcingu vybraného útvaru podniku.
- Vyčíslení nákladovosti jednotlivých variant a jejich optimalizace.
- Navržení postupu přechodu z outsourcingu na insourcing.
- Formulace závěrů.
Research Plan
Cílem práce je posouzení ekonomické výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku.
Osnova:
- Outsourcing a insourcing v širším kontextu.
- Zmapování činností vhodných k insourcingu vybraného útvaru podniku.
- Vyčíslení nákladovosti jednotlivých variant a jejich optimalizace.
- Navržení postupu přechodu z outsourcingu na insourcing.
- Formulace závěrů.
Recommended resources
BRAGG, Steven M. Outsourcing: a Guide to-- Selecting the Correct Business Unit-- Negotiating the Contract-- Maintaining Control of the Process. 2nd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2006, xvi, 383 p. ISBN 9780471676263-.
DVOŘÁČEK, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a offshoring podnikatelských činností. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2010, xii, 183 s. ISBN 978-80-7400-010-2.
HÜBNER, Miroslav. Outsourcing: příručka manažera. Praha: Tate International, c2008, 268 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-808-6813-165.
LEGÁT, Václav. Management a inženýrství údržby. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2013, 570 s. ISBN 978-807-4311-192.
RYDVALOVÁ, Petra. Outsourcing ve firmě: průvodce pro manažera s tipy pro české prostředí. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 102 s. ISBN 978-80-251-1807-8.
STÝBLO, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a outplacement: (vyčleňování činností a uvolňování zaměstnanců) : praxe a právní souvislosti. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2005, 114 s. ISBN 80-735-7094-7.
Recommended resources
BRAGG, Steven M. Outsourcing: a Guide to-- Selecting the Correct Business Unit-- Negotiating the Contract-- Maintaining Control of the Process. 2nd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2006, xvi, 383 p. ISBN 9780471676263-.
DVOŘÁČEK, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a offshoring podnikatelských činností. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2010, xii, 183 s. ISBN 978-80-7400-010-2.
HÜBNER, Miroslav. Outsourcing: příručka manažera. Praha: Tate International, c2008, 268 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-808-6813-165.
LEGÁT, Václav. Management a inženýrství údržby. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2013, 570 s. ISBN 978-807-4311-192.
RYDVALOVÁ, Petra. Outsourcing ve firmě: průvodce pro manažera s tipy pro české prostředí. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 102 s. ISBN 978-80-251-1807-8.
STÝBLO, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a outplacement: (vyčleňování činností a uvolňování zaměstnanců) : praxe a právní souvislosti. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2005, 114 s. ISBN 80-735-7094-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
schemes
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: Posouzení výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku
Cílem práce bylo posouzení ekonomické výhodnosti interní a externí varianty organizace údržby ve vybraném útvaru podniku.
Otázka k obhajobě: V případě insourcingu údržby předpokládá vedení lakovny nárůst počtu zaměstnanců o více než 10 % z důvodů možné fluktuace či nemocnosti. Jeví se vám nárůst jako přiměřený?