Tato práce bude sloužit firmám jako příručka k outsourcingu základních IT služeb. Čtenářovi vysvětlí jednotlivé druhy outsourcingu a jeho výhody a rizika, aby mohl správně určit, zda je pro daný podnik outsourcing vhodný či ne. Příručka upozorní na činnosti, na které by se nemělo zapomenout před začátkem outsourcingového procesu a pomůže se zorientovat v IT službách, které dnešní trh nabízí. Pomocí praktického příkladu provede čtenáře všemi kroky outsourcingového procesu a přiloženým souborem umožní nahlédnout do rozhodovacího procesu, který vede k výběru nejvhodnějšího poskytovatele vybrané služby.
Anotace v angličtině
This work is supposed to serve to companies as a handbook for the outsourcing of basic IT services. This study explains particular kinds of the outsourcing as well as its advantages and drawbacks. So that it would be easy for a reader to recognize which company is suitable for outsourcing. This manual underlines important activities that should be done before starting outsourcing process and helps to familiarize with IT services that current market offers. This piece of work shows all the working procedures step by step using a practical example and it enables readers to look into decision-making process which leads to selection of the most proper provider of a selected service.
Klíčová slova
outsourcing, IT služby, příručka, rozhodovací proces, poptávka, smlouva
Klíčová slova v angličtině
outsourcing, IT services, handbook, decision-making process, request for proposal, contract
Rozsah průvodní práce
58 s. 7 s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce bude sloužit firmám jako příručka k outsourcingu základních IT služeb. Čtenářovi vysvětlí jednotlivé druhy outsourcingu a jeho výhody a rizika, aby mohl správně určit, zda je pro daný podnik outsourcing vhodný či ne. Příručka upozorní na činnosti, na které by se nemělo zapomenout před začátkem outsourcingového procesu a pomůže se zorientovat v IT službách, které dnešní trh nabízí. Pomocí praktického příkladu provede čtenáře všemi kroky outsourcingového procesu a přiloženým souborem umožní nahlédnout do rozhodovacího procesu, který vede k výběru nejvhodnějšího poskytovatele vybrané služby.
Anotace v angličtině
This work is supposed to serve to companies as a handbook for the outsourcing of basic IT services. This study explains particular kinds of the outsourcing as well as its advantages and drawbacks. So that it would be easy for a reader to recognize which company is suitable for outsourcing. This manual underlines important activities that should be done before starting outsourcing process and helps to familiarize with IT services that current market offers. This piece of work shows all the working procedures step by step using a practical example and it enables readers to look into decision-making process which leads to selection of the most proper provider of a selected service.
Klíčová slova
outsourcing, IT služby, příručka, rozhodovací proces, poptávka, smlouva
Klíčová slova v angličtině
outsourcing, IT services, handbook, decision-making process, request for proposal, contract
Zásady pro vypracování
Možnosti outsourcingu IT služeb pro firmu nebo obecní úřad. Právní a ekonomické výhody a nevýhody. Vytvoření vhodně obecné příručky pro firmu nebo obecní úřad. Pro modelový případ (případně konkrétní domluvenou firmu či obecní úřad) podle vytvořené příručky vybrat vhodné konkrétní řešení v dané lokalitě.
Typy outsourcingu v IT - výhody a nevýhody, včetně právních výhod a nevýhod.
Volba vhodné firmy či obecního úřadu.
Navržení konkrétního postupu podle navržené příručky, vyčíslení nákladů a úspor, vyjádření výhod a nevýhod oproti stávajícímu řešení.
Zásady pro vypracování
Možnosti outsourcingu IT služeb pro firmu nebo obecní úřad. Právní a ekonomické výhody a nevýhody. Vytvoření vhodně obecné příručky pro firmu nebo obecní úřad. Pro modelový případ (případně konkrétní domluvenou firmu či obecní úřad) podle vytvořené příručky vybrat vhodné konkrétní řešení v dané lokalitě.
Typy outsourcingu v IT - výhody a nevýhody, včetně právních výhod a nevýhod.
Volba vhodné firmy či obecního úřadu.
Navržení konkrétního postupu podle navržené příručky, vyčíslení nákladů a úspor, vyjádření výhod a nevýhod oproti stávajícímu řešení.
Seznam doporučené literatury
HÜBNER, Miroslav. Outsourcing: příručka manažera. Praha: Tate International, 2008, 268 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-808-6813-165.
STÝBLO, Jiří. Outsourcing a outplacement: (vyčleňování činností a uvolňování zaměstnanců) : praxe a právní souvislosti. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2005, 114 s. Příručka manažera, 10. ISBN 80-735-7094-7.
VOŘÍŠEK, Jiří. Aplikační služby IS/ICT formou ASP: proč a jak pronajímat informatické služby. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 213 s. Příručka manažera, 10. ISBN 80-247-0620-2.
LUKÁČ, Ľubomír. IT management: jak na úspěšnou kariéru. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 208 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-80-251-3378-1.
Seznam doporučené literatury
HÜBNER, Miroslav. Outsourcing: příručka manažera. Praha: Tate International, 2008, 268 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-808-6813-165.
STÝBLO, Jiří. Outsourcing a outplacement: (vyčleňování činností a uvolňování zaměstnanců) : praxe a právní souvislosti. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2005, 114 s. Příručka manažera, 10. ISBN 80-735-7094-7.
VOŘÍŠEK, Jiří. Aplikační služby IS/ICT formou ASP: proč a jak pronajímat informatické služby. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 213 s. Příručka manažera, 10. ISBN 80-247-0620-2.
LUKÁČ, Ľubomír. IT management: jak na úspěšnou kariéru. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 208 s. Příručka manažera, 10. ISBN 978-80-251-3378-1.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi výsledky bakalářské práce. Studentka definovala cíl, postup řešení a prezentovala výstupy své práce. Na otázky odpovídala pohotově:
Vaše firma byla virtuální nebo skutečná? Je součástí vaší práce příručka, jak máte uvedeno v zadávacím listu? Bude to fungovat stejně pro firmu i pro orgány veřejné správy? Jsou firmy uvedené ve Vaší práci fiktivní? Co znamená kritérium pravidelnost návštěv a jak jste ho ohodnotila? Na slide 6 v prezentaci máte uvedený postup řešení - ve druhém bodě máte uvedeno výběr dodavatele a ve třetím bodě máte sepsání poptávky, je to tak správně? Na slide 7 Vaší prezentace je uvedeno 40 ks počítačů a žádný server - nebylo by vhodné server mít?