Práce dokumentuje restaurátorský zásah na díle s názvem Boží hrob s plastikou Ježíše Krista vytvořenou technikou papírmašé, který je trvale uložen ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Text obsahuje kompletní restaurátorskou a fotografickou dokumentaci o provedených zásazích, a chemicko-technologickou zprávu. V druhé a třetí kapitole se autorka věnuje hledání podobných Božích hrobů v České Republice, což dokumentuje na fotografiích v obrazové příloze, historii a výrobě papírmašé.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes restoration treatment of The Grave of God with sculpture made from papier-maché. The artwork is stored in Valašské museum in Rožnov pod Radhoštěm. The text includes restoration and photographic documentation of treatment and results of chemical and technological analyses. In the first chapters the author deals with similar The Grave of God in Czech Republic and with history and production of papier-maché.
Práce dokumentuje restaurátorský zásah na díle s názvem Boží hrob s plastikou Ježíše Krista vytvořenou technikou papírmašé, který je trvale uložen ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Text obsahuje kompletní restaurátorskou a fotografickou dokumentaci o provedených zásazích, a chemicko-technologickou zprávu. V druhé a třetí kapitole se autorka věnuje hledání podobných Božích hrobů v České Republice, což dokumentuje na fotografiích v obrazové příloze, historii a výrobě papírmašé.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes restoration treatment of The Grave of God with sculpture made from papier-maché. The artwork is stored in Valašské museum in Rožnov pod Radhoštěm. The text includes restoration and photographic documentation of treatment and results of chemical and technological analyses. In the first chapters the author deals with similar The Grave of God in Czech Republic and with history and production of papier-maché.
Studentka se bude zabývat restaurováním tzv. Božího hrobu, papírové plastiky (z papírmašé s povrchovou úpravou z křídy a polychromie) doplněné o schránku z dřevěné konstrukce zdobenou barevnými sklíčky, papíry a dalšími materiály.
Rozsah
Podrobný popis díla vč. ikonografie
Komplexní restaurátorský zásah na díle: Boží hrob
Zásady pro vypracování
Studentka se bude zabývat restaurováním tzv. Božího hrobu, papírové plastiky (z papírmašé s povrchovou úpravou z křídy a polychromie) doplněné o schránku z dřevěné konstrukce zdobenou barevnými sklíčky, papíry a dalšími materiály.
Rozsah
Podrobný popis díla vč. ikonografie
Komplexní restaurátorský zásah na díle: Boží hrob
Seznam doporučené literatury
Berger, G., A., Testing Adhesives for the Consolidation of Painting, Studies in Conservation, Vol. 17, No. 4, (Nov., 1972), pp. 173-194.
Brandi, C., Teorie restaurování, Tichá Byzanc, Praha 2002.
Cennini, C., Kniha o umění středověku. Praha, 1946.
Ďurovič, M., a kol., Restaurování a konzervování archiválií a knih, Paseka 2002.
Hégr, M., Technika Malířského umění. Umělecká beseda 1941.
Kelly, F., Art Restoration, Newton Abbot: David and Charles, 1971.
Kiplik, D.I., Technika Malby, 1952 Orbis Praha.
Knut, N., The restoration of paintings, Konemann 1999.
Kolařík, L., Restaurování písemných památek a tvorba faksimilií, Praha: SNTL-Nakl.techn.literatury, 1991.
Kolektiv autorů, Modern works, modern problems? Tate galéry London 1994.
Kopecká,I., Nejedlý V., Průzkum historických materiálů. Grada 2005.
Kubička, R., Zelinger, J., Výkladový slovník, Grada 2004.
Losos, L., Nové metody konservace musejních sbírek, Praha: Národní museum, 1959.
Nikitin, M., K., Chemie v konzervátorské a restaurátorské praxi, Brno: Masarykova univ., 2003.
Petr, F., O starých malbách a jejich restaurování 1. vyd. -- Praha : Stát. nakl. krásné lit.,hudby a umění, 1954.
Poulson, T., G., Retouching of Art on Paper, 2008.
Slánský, B., Techniky Malby I, II, Paseka Litomyšl 2003.
Šimůnková, E., Karhan, J., Pigmenty, barviva a metody jejich identifikace, VŠCHT PRAHA 1993.
Šimůnková, E., Bayerová, T. Pigmenty. Praha, 1999.
Zelinger, J. a kol., Chemie v práci konzervátora a restaurátora, Academia 1987.
Živná, L., Restaurování koláže, bakalářská práce 2013
Seznam doporučené literatury
Berger, G., A., Testing Adhesives for the Consolidation of Painting, Studies in Conservation, Vol. 17, No. 4, (Nov., 1972), pp. 173-194.
Brandi, C., Teorie restaurování, Tichá Byzanc, Praha 2002.
Cennini, C., Kniha o umění středověku. Praha, 1946.
Ďurovič, M., a kol., Restaurování a konzervování archiválií a knih, Paseka 2002.
Hégr, M., Technika Malířského umění. Umělecká beseda 1941.
Kelly, F., Art Restoration, Newton Abbot: David and Charles, 1971.
Kiplik, D.I., Technika Malby, 1952 Orbis Praha.
Knut, N., The restoration of paintings, Konemann 1999.
Kolařík, L., Restaurování písemných památek a tvorba faksimilií, Praha: SNTL-Nakl.techn.literatury, 1991.
Kolektiv autorů, Modern works, modern problems? Tate galéry London 1994.
Kopecká,I., Nejedlý V., Průzkum historických materiálů. Grada 2005.
Kubička, R., Zelinger, J., Výkladový slovník, Grada 2004.
Losos, L., Nové metody konservace musejních sbírek, Praha: Národní museum, 1959.
Nikitin, M., K., Chemie v konzervátorské a restaurátorské praxi, Brno: Masarykova univ., 2003.
Petr, F., O starých malbách a jejich restaurování 1. vyd. -- Praha : Stát. nakl. krásné lit.,hudby a umění, 1954.
Poulson, T., G., Retouching of Art on Paper, 2008.
Slánský, B., Techniky Malby I, II, Paseka Litomyšl 2003.
Šimůnková, E., Karhan, J., Pigmenty, barviva a metody jejich identifikace, VŠCHT PRAHA 1993.
Šimůnková, E., Bayerová, T. Pigmenty. Praha, 1999.
Zelinger, J. a kol., Chemie v práci konzervátora a restaurátora, Academia 1987.
Živná, L., Restaurování koláže, bakalářská práce 2013
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala a obhájila svou práci, v rámci obhajoby zodpověděla všechny dotazy položené zkušební komisí. Vzhledem k hodnocení práce vedoucím a oponentem práce a k průběhu obhajoby se komise shodla na hodnocení "výborně".