Tato bakalářská práce se zabývá problematikou personálního řízení organizací poskytujících sociální služby. Práce je zaměřena na charakteristiku organizací, které sociální služby poskytují, jejich možnosti financování a na zaměstnance, kteří tyto služby poskytují. V praktické části je provedena analýza třech organizací poskytujících sociální služby, jejichž zaměstnanci z managementu poskytli rozhovor o personálním řízení a operační pracovníci vyplnili dotazník týkající se náročnosti výkonu této práce. Dále je provedena analýza veřejně dostupných informací, která je zaměřená na finanční výsledky. Celá práce je zakončena SWOT analýzou.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis aim is the issue of personnel management of social services providers. The thesis is focused for social services provider definition, for investment opportunities and for human resources. In practical part in the thesis is the analysis of three social service providers. Management was interviewed in connection with human resources issue and the staff filled in the questionnaire about their working problems. Final part is focused to analysis of information from public resources that are about financial results. The thesis is concluded by SWOT analysis.
Klíčová slova
Personální řízení, sociální služby, dotazník, nestátní neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, organizace poskytující sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Human resources management, social services, questionnaire, non-governmental organization, public benefit organization, companies providing social services
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou personálního řízení organizací poskytujících sociální služby. Práce je zaměřena na charakteristiku organizací, které sociální služby poskytují, jejich možnosti financování a na zaměstnance, kteří tyto služby poskytují. V praktické části je provedena analýza třech organizací poskytujících sociální služby, jejichž zaměstnanci z managementu poskytli rozhovor o personálním řízení a operační pracovníci vyplnili dotazník týkající se náročnosti výkonu této práce. Dále je provedena analýza veřejně dostupných informací, která je zaměřená na finanční výsledky. Celá práce je zakončena SWOT analýzou.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis aim is the issue of personnel management of social services providers. The thesis is focused for social services provider definition, for investment opportunities and for human resources. In practical part in the thesis is the analysis of three social service providers. Management was interviewed in connection with human resources issue and the staff filled in the questionnaire about their working problems. Final part is focused to analysis of information from public resources that are about financial results. The thesis is concluded by SWOT analysis.
Klíčová slova
Personální řízení, sociální služby, dotazník, nestátní neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, organizace poskytující sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Human resources management, social services, questionnaire, non-governmental organization, public benefit organization, companies providing social services
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza organizací poskytujících sociální služby z hlediska problematiky řízení lidských zdrojů, deskripce personálních procesů v tomto typu organizace se zaměřením na nároky, které tato práce přináší samotným pracovníkům.
Osnova:
- Základní pojmy (management,sociální politika, sociální služby, atd.).
- Řízení lidských zdrojů v organizaci.
- Organizace poskytující sociální služby jako specifické druhy organizace.
- Empirická sonda.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza organizací poskytujících sociální služby z hlediska problematiky řízení lidských zdrojů, deskripce personálních procesů v tomto typu organizace se zaměřením na nároky, které tato práce přináší samotným pracovníkům.
Osnova:
- Základní pojmy (management,sociální politika, sociální služby, atd.).
- Řízení lidských zdrojů v organizaci.
- Organizace poskytující sociální služby jako specifické druhy organizace.
- Empirická sonda.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F, ŠULEŘ a KOŠŤAN. Management. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 8085839458.
BLÁHA, J. Personalistika pro malé a střední firmy: praxe a principy. Brno: CP Books, 2005, 284 s. ISBN 80-251-0374-9.
DRUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-856-0338-1.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠKARABELOVÁ, S. Definice neziskového sektoru: sborník příspěvků z internetové diskuse CVNS. Brno: Centrum pro výzkum neziskového sektoru, 2005, 52 s. ISBN 80-239-4057-0.
VÍTKOVÁ, M. Kapitoly z personálního řízení pro neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 87 s. ISBN 80-704-1678-5.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F, ŠULEŘ a KOŠŤAN. Management. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 8085839458.
BLÁHA, J. Personalistika pro malé a střední firmy: praxe a principy. Brno: CP Books, 2005, 284 s. ISBN 80-251-0374-9.
DRUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-856-0338-1.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠKARABELOVÁ, S. Definice neziskového sektoru: sborník příspěvků z internetové diskuse CVNS. Brno: Centrum pro výzkum neziskového sektoru, 2005, 52 s. ISBN 80-239-4057-0.
VÍTKOVÁ, M. Kapitoly z personálního řízení pro neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 87 s. ISBN 80-704-1678-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s cílem práce a dosaženými závěry práce. Odpověděl na otázky:
1) Domnívá se subjektivně autorka, že se principy personální práce nějak výrazně liší v popisovaném sektoru od sektoru výrobního, proč a případně jak? 2) Jaké jsou hlavní příčiny fluktuace pracovníků v těchto organizacích a co by tomu mohlo zabránit?