Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat vybrané crowdfundingové kamapně, které využily platformu Kickstarter. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy, které se týkají crowdfundingu a jeho vývoje. V praktické části jsou popsány a analyzovány vybrané crowdfundingové kampaně. Na závěr jsou navrženy doporučení tvůrcům kampaní.
Anotace v angličtině
Goal of thesis is to describe and analyse selected crowdfunding campaigns
which used platform named Kickstarter. Basic terms concerning crowdfunding
and its development are defined in the theoretical part. Selected
crowdfunding campaigns are described and analysed in the practical part.
Recommendations to campaign creators are suggested in conclusion.
Klíčová slova
Crowdfunding, Kickstarter, přispěvatel, kampaň, komunita, internet, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Crowdfunding, Kickstarter, backer, campaign, community, internet, social networks
Rozsah průvodní práce
80 s. 155 000 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat vybrané crowdfundingové kamapně, které využily platformu Kickstarter. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy, které se týkají crowdfundingu a jeho vývoje. V praktické části jsou popsány a analyzovány vybrané crowdfundingové kampaně. Na závěr jsou navrženy doporučení tvůrcům kampaní.
Anotace v angličtině
Goal of thesis is to describe and analyse selected crowdfunding campaigns
which used platform named Kickstarter. Basic terms concerning crowdfunding
and its development are defined in the theoretical part. Selected
crowdfunding campaigns are described and analysed in the practical part.
Recommendations to campaign creators are suggested in conclusion.
Klíčová slova
Crowdfunding, Kickstarter, přispěvatel, kampaň, komunita, internet, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Crowdfunding, Kickstarter, backer, campaign, community, internet, social networks
Zásady pro vypracování
Předmětem práce je popis crowdfundingu s akcentrem na Kickstarter. Cílem práce je analýza a zhodnocení kampaní vybraných podniků realizujících své projekty prostřednictvím Kickstarter a zhodnocení jeho potenciálu.
Osnova:
- Vznik a vývoj Crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Kickstarter jako platforma využívající Crowdfunding.
- Popis projektů na Kickstarteru.
- Analýza a zhodnocení vybraných kampaní a projektů na Kickstarteru.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Předmětem práce je popis crowdfundingu s akcentrem na Kickstarter. Cílem práce je analýza a zhodnocení kampaní vybraných podniků realizujících své projekty prostřednictvím Kickstarter a zhodnocení jeho potenciálu.
Osnova:
- Vznik a vývoj Crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Kickstarter jako platforma využívající Crowdfunding.
- Popis projektů na Kickstarteru.
- Analýza a zhodnocení vybraných kampaní a projektů na Kickstarteru.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The JOBS Act: Crowdfunding for Small Businesses and Startups. 1.vydání. New York: Apress, 2012, 204 s. ISBN 978-1-4302-4755-5.
LAWTON, Kevin a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, 2013,82 s. ISBN 00-717-9045-4.
LEDVINOVÁ, Jana, PEŠTA, Karel. Základy fundraisingu: Aneb jak získat peníze pro prospěšnou činnost. ICN Praha, 1996. 141 s.ISBN 80-238-0464-2
STEINBERG, Scott a Rusel DEMARIA. The crowdfunding Bible: How to raise money for any startups, video game, or projekt. New York: Lulu, 2012, 88 s. ISBN 978-1105726286
SUROWIECKI, James. The Wisdom of Crowds. Garden City: Anchor Books, 2005. 336 s. ISBN 9780385721707.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The JOBS Act: Crowdfunding for Small Businesses and Startups. 1.vydání. New York: Apress, 2012, 204 s. ISBN 978-1-4302-4755-5.
LAWTON, Kevin a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, 2013,82 s. ISBN 00-717-9045-4.
LEDVINOVÁ, Jana, PEŠTA, Karel. Základy fundraisingu: Aneb jak získat peníze pro prospěšnou činnost. ICN Praha, 1996. 141 s.ISBN 80-238-0464-2
STEINBERG, Scott a Rusel DEMARIA. The crowdfunding Bible: How to raise money for any startups, video game, or projekt. New York: Lulu, 2012, 88 s. ISBN 978-1105726286
SUROWIECKI, James. The Wisdom of Crowds. Garden City: Anchor Books, 2005. 336 s. ISBN 9780385721707.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a cílem své diplomové práce. Cílem práce byla analýza a zhodnocení kampaní vybraných podniků realizujících své projekty prostřednictvím platformy Kickstarter a zhodnocení jeho potenciálu. Student seznámil komisi se závěry práce a odpověděl na otázky položené vedoucím práce a oponentem práce:
1. Dokážete srovnat využívanost české platformy HitHit s nejpoužívanější platformou Kickstarter českými tvůrci?
2. Jakou platformu byste doporučil např. českému lyžaři, který by se snažil získat peníze na přípravu na závody.
3. Jmenujte shody a rozdíly crowfundingu typu Equity-based oproti financování prostřednictvím tzn. venture kapitálu.