Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelským procesem u dětí s adenoidní vegetací. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je pojednáváno o anatomii
a fyziologii ORL oblasti, obecně o adenoidní vegetaci, neboli, Třetí mandli. Dále je práce rozčleněna na úseky jako je etiologie nemoci, příznaky nemoci, prováděná vyšetření před a po adenotomii, diagnostiku a léčbu. Část práce je také věnována indikacím k operaci (adenotomie), předoperačnímu vyšetření, dále také technikám operace. Pojednává se zde i o kontraindikacích
a komplikacích tohoto operačního zákroku. Jedna z kapitol práce je zaměřena na péči před a po operaci a také na herní terapii, jelikož tohle téma souvisí s péčí o dětské pacienty. Zahrnula jsem do práce také problematiku bolesti (tlumení bolesti), které je významnou kapitolou pro péči o děti po adenotomii a v neposlední řadě sem také patří hygiena dýchacích cest. V praktické části jsou zpracovány údaje získané z rozhovorů vedených s matkami nemocných dětí. Rozhovory byly vedeny dle modelu M. Gordonové, týkaly se především oblastí, které souvisejí s péčí o dítě s adenoidní vegetací, jako jsou Vnímání zdravotního stavu, Výživa a metabolismus, Vylučování, Aktivita, Cvičení, Spánek a odpočinek, Vnímání a poznávání a také na další aspekty jako je Sebe pojetí, Mezilidské vztahy a Plnění rolí.
Ošetřovatelské procesy byly sestaveny podle NANDA domén. (Ošetřovatelské diagnózy, 2010)
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the nursing process in children with adenoid vegetation. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is the analysis of the anatomy and physiology of the head and neck, generally adenoids, or the Third almond. Further work is divided into sections as the etiology of disease, symptoms, examination conducted before and after adenoidectomy, diagnosis and treatment. Part of the work is devoted to the indications for surgery (adenoidectomy), preoperative examination, as well as techniques of surgery. These are discussed here as well as contraindications and complications of the surgery. One of the chapters focuses on care before and after surgery and also the play therapy, since this topic is related to the care of pediatric patients. I have included work with the issue of pain (pain relief), which is an important chapter for the care of children after adenoidectomy and last but not least, here also include respiratory hygiene. In the practical part presents the data obtained from interviews with mothers of sick children. Interviews were conducted according to the model M. Gordon, mainly concerned the areas that are related to care for a child with adenoid vegetation such as perception of health, nutrition and metabolism, excretion, activity, exercise, sleep and rest, perception and cognition, as well as to other aspects such as the Self-concept, interpersonal relationships and the role implementation.
Nursing processes were compiled by NANDA domains. (Nursing diagnoses, 2010)
Adenoids, adenoidectomy, play therapy, nursing care, pain
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelským procesem u dětí s adenoidní vegetací. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je pojednáváno o anatomii
a fyziologii ORL oblasti, obecně o adenoidní vegetaci, neboli, Třetí mandli. Dále je práce rozčleněna na úseky jako je etiologie nemoci, příznaky nemoci, prováděná vyšetření před a po adenotomii, diagnostiku a léčbu. Část práce je také věnována indikacím k operaci (adenotomie), předoperačnímu vyšetření, dále také technikám operace. Pojednává se zde i o kontraindikacích
a komplikacích tohoto operačního zákroku. Jedna z kapitol práce je zaměřena na péči před a po operaci a také na herní terapii, jelikož tohle téma souvisí s péčí o dětské pacienty. Zahrnula jsem do práce také problematiku bolesti (tlumení bolesti), které je významnou kapitolou pro péči o děti po adenotomii a v neposlední řadě sem také patří hygiena dýchacích cest. V praktické části jsou zpracovány údaje získané z rozhovorů vedených s matkami nemocných dětí. Rozhovory byly vedeny dle modelu M. Gordonové, týkaly se především oblastí, které souvisejí s péčí o dítě s adenoidní vegetací, jako jsou Vnímání zdravotního stavu, Výživa a metabolismus, Vylučování, Aktivita, Cvičení, Spánek a odpočinek, Vnímání a poznávání a také na další aspekty jako je Sebe pojetí, Mezilidské vztahy a Plnění rolí.
Ošetřovatelské procesy byly sestaveny podle NANDA domén. (Ošetřovatelské diagnózy, 2010)
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the nursing process in children with adenoid vegetation. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is the analysis of the anatomy and physiology of the head and neck, generally adenoids, or the Third almond. Further work is divided into sections as the etiology of disease, symptoms, examination conducted before and after adenoidectomy, diagnosis and treatment. Part of the work is devoted to the indications for surgery (adenoidectomy), preoperative examination, as well as techniques of surgery. These are discussed here as well as contraindications and complications of the surgery. One of the chapters focuses on care before and after surgery and also the play therapy, since this topic is related to the care of pediatric patients. I have included work with the issue of pain (pain relief), which is an important chapter for the care of children after adenoidectomy and last but not least, here also include respiratory hygiene. In the practical part presents the data obtained from interviews with mothers of sick children. Interviews were conducted according to the model M. Gordon, mainly concerned the areas that are related to care for a child with adenoid vegetation such as perception of health, nutrition and metabolism, excretion, activity, exercise, sleep and rest, perception and cognition, as well as to other aspects such as the Self-concept, interpersonal relationships and the role implementation.
Nursing processes were compiled by NANDA domains. (Nursing diagnoses, 2010)
Adenoids, adenoidectomy, play therapy, nursing care, pain
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury,sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury,sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČÍHÁK, R. Anatomie 2. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0143-x.
2. HAHN, A. a kol. Otorinolaryngologie a foniatrie v současné praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-0529-3.
3. HYBÁŠEK, I.; VOKURKA, J. Otorinolaryngologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1019-1.
4. KOMÍNEK, P.; CHROBOK, V.;ASTL, V. Záněty hltanu. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2005. ISBN 80-7311-064-4.
Seznam doporučené literatury
1. ČÍHÁK, R. Anatomie 2. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0143-x.
2. HAHN, A. a kol. Otorinolaryngologie a foniatrie v současné praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-0529-3.
3. HYBÁŠEK, I.; VOKURKA, J. Otorinolaryngologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1019-1.
4. KOMÍNEK, P.; CHROBOK, V.;ASTL, V. Záněty hltanu. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2005. ISBN 80-7311-064-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: nevyhověla
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak jste přepracovala praktickou část práce a v čem spatřujete rozdíly oproti práci z roku 2014?
2. V úvodu práce uvádíte, že chcete: "na základě sběru subjektivních a objektivních dat zajistit potřeby dětského pacienta". Můžete uvést, jakým způsobem jste tato data získala, jaká data to jsou a jak jste s těmito daty naložila? Jaké byly zjištěny potřeby dětského pacienta?
3. V závěru práce píšete: "....díky správné edukaci a využití informačních map péče je tento vztah (dle výsledků mého šetření) klienty kladně hodnocen". Uveďte, jakým způsobem jste došla k těmto závěrům?
Student nedokázal nedostatky v bakalářské práci obhájit