Práce se zabývá komparací aktivit propagace vědy na vysokých školách v České republice. První část práce vysvětluje základní pojmy a podává obecné informace týkající se propagace vědy a výzkumu v České republice. Druhá část práce se zaměřuje na samotné realizované aktivity vybraných vysokých škol na základě dostupných dat. Závěrečná část obsahuje srovnání jednotlivých aktivity propagace vědy a výzkumu vysokých škol a interpretaci dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
The work deals with the comparison of activities promoting science at universities in the Czech Republic. The first part explains the basic concepts and provides general information concerning the promotion of science and research in the Czech Republic. The second part focuses on the actual realized activities of selected universities on the basis of available data The final part contains a comparison of various activities promoting science and research universities and interpretation of results.
Klíčová slova
Popularizace, propagace, komunikace, věda, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Popularization, advertising, communication, science, research
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá komparací aktivit propagace vědy na vysokých školách v České republice. První část práce vysvětluje základní pojmy a podává obecné informace týkající se propagace vědy a výzkumu v České republice. Druhá část práce se zaměřuje na samotné realizované aktivity vybraných vysokých škol na základě dostupných dat. Závěrečná část obsahuje srovnání jednotlivých aktivity propagace vědy a výzkumu vysokých škol a interpretaci dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
The work deals with the comparison of activities promoting science at universities in the Czech Republic. The first part explains the basic concepts and provides general information concerning the promotion of science and research in the Czech Republic. The second part focuses on the actual realized activities of selected universities on the basis of available data The final part contains a comparison of various activities promoting science and research universities and interpretation of results.
Klíčová slova
Popularizace, propagace, komunikace, věda, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Popularization, advertising, communication, science, research
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je komparace aktivit propagace vědy na vysokých školách v České republice zaměřené na žáky základních a středních škol a také na širokou veřejnost. Komparace bude provedena u vybraných vysokých škol na základě dostupných dat zveřejňovaných jednotlivými vysokými školami. Součástí práce bude také interpretace výsledků srovnání.
Osnova:
- Propagace vědy - vysvětlení základních pojmů a obecné informace.
- Sběr dat a informací u vybraných vysokých škol.
- Komparativní analýza aktivit propagace vědy na vybraných vysokých školách.
- Interpretace získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je komparace aktivit propagace vědy na vysokých školách v České republice zaměřené na žáky základních a středních škol a také na širokou veřejnost. Komparace bude provedena u vybraných vysokých škol na základě dostupných dat zveřejňovaných jednotlivými vysokými školami. Součástí práce bude také interpretace výsledků srovnání.
Osnova:
- Propagace vědy - vysvětlení základních pojmů a obecné informace.
- Sběr dat a informací u vybraných vysokých škol.
- Komparativní analýza aktivit propagace vědy na vybraných vysokých školách.
- Interpretace získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
EUSCEA. European Science Events Association: White book. Göteborg, Sweden: EUSCEA, c/o AGADEM AB Sweden, 2005, 118 s. ISBN 91-631-7888-5.
JAŠÍKOVÁ, V. a kol. Komunikace a prezentace vědy: kurz č. 11. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 131 s. ISBN 978-80-7435-184-6.
POKORNÁ, G. Nové, moderní nástroje popularizace výsledků vědy, výzkumu a vývoje na vysokých školách v ČR. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 310 s. ISBN 978-80-244-2459-0.
ŠEVČÍK, J., SMOLKA, M., VYSLOUŽIL, P. Manuál popularizace a medializace vědy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 27 s. Ostatní publikace. ISBN 978-80-244-2248-0.
Seznam doporučené literatury
EUSCEA. European Science Events Association: White book. Göteborg, Sweden: EUSCEA, c/o AGADEM AB Sweden, 2005, 118 s. ISBN 91-631-7888-5.
JAŠÍKOVÁ, V. a kol. Komunikace a prezentace vědy: kurz č. 11. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 131 s. ISBN 978-80-7435-184-6.
POKORNÁ, G. Nové, moderní nástroje popularizace výsledků vědy, výzkumu a vývoje na vysokých školách v ČR. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 310 s. ISBN 978-80-244-2459-0.
ŠEVČÍK, J., SMOLKA, M., VYSLOUŽIL, P. Manuál popularizace a medializace vědy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 27 s. Ostatní publikace. ISBN 978-80-244-2248-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Propagace vědy na vysokých školách v ČR. Cílem práce bylo provedení komparace aktivit propagace vědy na vysokých školách v ČR zaměřené na žáky základních a středních škol a také na širokou veřejnost. Po prezentaci práce studentka odpověděla na následující otázky z posudků:
1. Jak hodnotíte přínos BRAVO a BRAVO II, který probíhal na Univerzitě Pardubice v minulých letech?
2. Jaké jsou další nástroje pro docílení uvedených zlepšení?
3. I když jsou finanční prostředky užívány v souladu s dotačními pravidly, nejde tedy o plýtvání?
Na závěr proběhla diskuze o možnostech zlepšení v oblasti vědy a její propagace.