Bakalářská práce je zaměřena na pochopení základní problematiky internetové identity ve spojení s budoucím zaměstnáním. V první části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se internetové identity. Následující část obsahuje metody výběru zaměstnanců a získávání informací o uchazečích o práci. V závěrečné části je vypracovaná případová studie, ve které by studenti mohli najít inspiraci, jakým způsobem své digitální stopy rozvíjet v pozitivním světle. Tištěná práce je doplněna o DVD-R s vytvořeným videem.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on understanding the basic issues of the internet identity in connection with future employment. The first part explains basic concepts related to internet identity. The following section provides methods for selecting staff and obtaining information about job seekers. The final part is elaborated case study where students could find inspiration how their digital footprint develop in a positive light. Printed work is complemented by created video on DVD-R.
Klíčová slova
Internetová identita, digitální reputace, digitální stopy, předvýběr zaměstnanců, sociální síť, případová studie
Klíčová slova v angličtině
Internet identity, digital reputation, digital footprint, pre-employment screening, social network, case study
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na pochopení základní problematiky internetové identity ve spojení s budoucím zaměstnáním. V první části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se internetové identity. Následující část obsahuje metody výběru zaměstnanců a získávání informací o uchazečích o práci. V závěrečné části je vypracovaná případová studie, ve které by studenti mohli najít inspiraci, jakým způsobem své digitální stopy rozvíjet v pozitivním světle. Tištěná práce je doplněna o DVD-R s vytvořeným videem.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on understanding the basic issues of the internet identity in connection with future employment. The first part explains basic concepts related to internet identity. The following section provides methods for selecting staff and obtaining information about job seekers. The final part is elaborated case study where students could find inspiration how their digital footprint develop in a positive light. Printed work is complemented by created video on DVD-R.
Klíčová slova
Internetová identita, digitální reputace, digitální stopy, předvýběr zaměstnanců, sociální síť, případová studie
Klíčová slova v angličtině
Internet identity, digital reputation, digital footprint, pre-employment screening, social network, case study
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat problémy spojené s aktivitami na internetu a zanecháním digitálních stop. Součástí práce bude případová studie zpracovávající data vybraných budoucích absolventů univerzity.
Osnova:
- Charakteristika internetové identity.
- Popis problémů spojených se zanecháním digitálních stop.
- Charakteristika metod práce personalistů při získávání informací o uchazečích.
- Zpracování případové studie.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat problémy spojené s aktivitami na internetu a zanecháním digitálních stop. Součástí práce bude případová studie zpracovávající data vybraných budoucích absolventů univerzity.
Osnova:
- Charakteristika internetové identity.
- Popis problémů spojených se zanecháním digitálních stop.
- Charakteristika metod práce personalistů při získávání informací o uchazečích.
- Zpracování případové studie.
Seznam doporučené literatury
JIROVSKÝ, Václav. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 284 s. ISBN 978-80-247-1561-2.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010, 215 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
LUDLOW, Ron. Zásady úspěšného výběru pracovníků. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995, 95 s. ISBN 80-716-9252-2.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
Seznam doporučené literatury
JIROVSKÝ, Václav. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 284 s. ISBN 978-80-247-1561-2.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010, 215 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
LUDLOW, Ron. Zásady úspěšného výběru pracovníků. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995, 95 s. ISBN 80-716-9252-2.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
Přílohy volně vložené
1 DVD-R
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obeznámila komisi s výsledky své bakalářské práce, kterou zpracovávala na téma Internetová identita, jako možná překážka budoucího zaměstnání. Cílem práce bylo identifikovat problémy spojené s aktivitami na internetu a zanecháváním digitálních stop.
Při obhajobě studentka zodpověděla položené otázky: Vysvětlete negativní a pozitivní stopy ve Vaší práci. Jaké kategorie obsahují negativní stopy a jak jste je stanovila? Z jakých zdrojů jste čerpala?