Informace o kvalifikační práci Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2014
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Obraz Německa v českých médiích na příkladu veřejnoprávní televize ČT1 v časovém období červenec - prosinec 2014
Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2014
Hlavní téma v angličtině
The Image of Germany in the Czech Mass Media on the Example of Public Television ČT1 in the Period of July - December 2014
Název dle studenta
Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2014
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
Obraz Německa v českých médiích na příkladu veřejnoprávní televize ČT1 v časovém období červenec - prosinec 2014
Die vorliegende Abschlussarbeit beschäftigt sich mit dem Deutschlandbild, das den Zuschauern mit Hilfe des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 vermittelt wird. Am Anfang werden die Begriffe erklärt, die mit den Medien und Beziehungen zwischen Deutschen und Tschechen verbunden sind. Der Schwerpunkt dieser Arbeit liegt bei der Analyse der Sendungen des Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum vom Juli bis Dezember 2014.
Anotace v angličtině
This project focuses on the depiction of Germany that is mediated by a public TV called CT1. An important role here plays the analysis of television programmes that were broadcasted in the period from July to December 2014.
Impression of Germany, Public Television ČT1, Media, Documents, News, Programmes
Rozsah průvodní práce
63 s. (84 542 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Die vorliegende Abschlussarbeit beschäftigt sich mit dem Deutschlandbild, das den Zuschauern mit Hilfe des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 vermittelt wird. Am Anfang werden die Begriffe erklärt, die mit den Medien und Beziehungen zwischen Deutschen und Tschechen verbunden sind. Der Schwerpunkt dieser Arbeit liegt bei der Analyse der Sendungen des Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum vom Juli bis Dezember 2014.
Anotace v angličtině
This project focuses on the depiction of Germany that is mediated by a public TV called CT1. An important role here plays the analysis of television programmes that were broadcasted in the period from July to December 2014.
Impression of Germany, Public Television ČT1, Media, Documents, News, Programmes
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je televizní kanál ČT 1 krátce představen. Je popsána role, kterou média (především televize) v české společnosti hrají. Zabývá se zvláštní rolí tohoto televizního kanálu a vlivem vývoje názorů populace. Vysvětleny musí být pojmy jako média, vytváření veřejného mínění a obraz Německa. V praktické části se analyzují pořady tohoto televizního kanálu v určeném časovém rozmezí šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy apod.) jsou o Německu vysílány a jaký obraz Německa je divákům zprostředkován. Zdůrazněny jsou rozdíly dřívějších analýz.
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je televizní kanál ČT 1 krátce představen. Je popsána role, kterou média (především televize) v české společnosti hrají. Zabývá se zvláštní rolí tohoto televizního kanálu a vlivem vývoje názorů populace. Vysvětleny musí být pojmy jako média, vytváření veřejného mínění a obraz Německa. V praktické části se analyzují pořady tohoto televizního kanálu v určeném časovém rozmezí šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy apod.) jsou o Německu vysílány a jaký obraz Německa je divákům zprostředkován. Zdůrazněny jsou rozdíly dřívějších analýz.
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I. Média a moc. In Média a moc. Praha: Votobia Praha, 2000.
BURGER, H.: Mediensprache. Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin 2005.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha 2003.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2008.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2004.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn 2004.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal. Praha 2003.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portal. Prag 2009.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart. Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main 2006.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin 2010.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha 1998.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha 2002.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden 2009.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci ? historická tabu. Prago Media. Praha 1995.
RAMONET, I.: Tyranie médií. M. Pacvoň. Mladá fronta. Praha 2003.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo ? mýty a realita. Triton. Praha 2007.
ŠMÍD, M. a kol.: Česká televize. Prvních deset let české televize. Praha 2002.
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I. Média a moc. In Média a moc. Praha: Votobia Praha, 2000.
BURGER, H.: Mediensprache. Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin 2005.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha 2003.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2008.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2004.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn 2004.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal. Praha 2003.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portal. Prag 2009.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart. Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main 2006.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin 2010.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha 1998.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha 2002.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden 2009.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci ? historická tabu. Prago Media. Praha 1995.
RAMONET, I.: Tyranie médií. M. Pacvoň. Mladá fronta. Praha 2003.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo ? mýty a realita. Triton. Praha 2007.
ŠMÍD, M. a kol.: Česká televize. Prvních deset let české televize. Praha 2002.