Tato práce bude sloužit studentům pro pochopení teorie předmětu Základy algoritmizace. V první části se zabývá algoritmizací a vývojovými diagramy. V další části je popsána stavebnice LEGO MINDSTORMS a její konstrukční prvky. Praktická část je věnována programování ve vizuálním prostředí Enchanting a jsou zde uvedeny příklady řešení různých úloh. Tištěná verze je doplněna o CD s kódy řešených příkladů.
Anotace v angličtině
This thesis will serve students for understanding the theory of the course Algorithms and Programming. The first part deals with Algorithms and flow diagrams. In the next part construction set LEGO MINDSTORMS and his construction parts are described. The practical part is focused on programming in the visual development environment Enchanting and example solutions of various assignments there are introduced. The printed version is completed by CD with programming codes of solving tasks.
Tato práce bude sloužit studentům pro pochopení teorie předmětu Základy algoritmizace. V první části se zabývá algoritmizací a vývojovými diagramy. V další části je popsána stavebnice LEGO MINDSTORMS a její konstrukční prvky. Praktická část je věnována programování ve vizuálním prostředí Enchanting a jsou zde uvedeny příklady řešení různých úloh. Tištěná verze je doplněna o CD s kódy řešených příkladů.
Anotace v angličtině
This thesis will serve students for understanding the theory of the course Algorithms and Programming. The first part deals with Algorithms and flow diagrams. In the next part construction set LEGO MINDSTORMS and his construction parts are described. The practical part is focused on programming in the visual development environment Enchanting and example solutions of various assignments there are introduced. The printed version is completed by CD with programming codes of solving tasks.
Cílem práce je tvorba úloh pro roboty využitelných pro předmět Algoritmizace a programování.
1) Robotické stavebnice Lego Mindstorm
2) Tvorba algoritmů pro roboty
3) Tvorby úloh a jejich implementace pro robotické stavebnice
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba úloh pro roboty využitelných pro předmět Algoritmizace a programování.
1) Robotické stavebnice Lego Mindstorm
2) Tvorba algoritmů pro roboty
3) Tvorby úloh a jejich implementace pro robotické stavebnice
Seznam doporučené literatury
1) KNUTH, Donald,Er. Umění programovat I: Základní algoritmy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2025-5.
2) PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. 2. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-034-6.
3) TAUFER, Ivan. Algoritmy a algoritmizace - vývojové diagramy. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-182-5.
Seznam doporučené literatury
1) KNUTH, Donald,Er. Umění programovat I: Základní algoritmy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2025-5.
2) PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. 2. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-034-6.
3) TAUFER, Ivan. Algoritmy a algoritmizace - vývojové diagramy. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-182-5.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s tématem své bakalářské práce Pohyb robota v prostoru - příprava pro předmět Algoritmizace a programování.
Komise položila otázky: Proč jste si vybral SW prostředí? Co je to hledisko efektivity? Jaký složitější úkol byste mohl vytvořit? Jaký programovací jazyk je doporučován? Jak časově náročné jsou jednotlivé typy úloh?
Student na otázky odpověděl.