Záměrem této diplomové práce je demonstrovat použití vybraného 3D herního enginu při tvorbě hry. V úvodních kapitolách je nejprve popsána problematika enginů, frameworků a programovacích jazyků. Následné kapitoly jsou zaměřeny na konkrétní jednotlivé vybrané dostupné 3D herní enginy. V praktické části je vybrán jeden z popsaných enginů a je demonstrováno jeho použití při tvorbě samotné hry.
Anotace v angličtině
The intent of this thesis is to demonstrate usage of chosen 3D game engine for game creation. First part of work describe the problematics of engines, frameworks and programming languages. The rest of work is focused on concrete chosen available 3D game engines. In the practical part, one of the described engines is chosen and its usage during game creation is demonstrated.
Záměrem této diplomové práce je demonstrovat použití vybraného 3D herního enginu při tvorbě hry. V úvodních kapitolách je nejprve popsána problematika enginů, frameworků a programovacích jazyků. Následné kapitoly jsou zaměřeny na konkrétní jednotlivé vybrané dostupné 3D herní enginy. V praktické části je vybrán jeden z popsaných enginů a je demonstrováno jeho použití při tvorbě samotné hry.
Anotace v angličtině
The intent of this thesis is to demonstrate usage of chosen 3D game engine for game creation. First part of work describe the problematics of engines, frameworks and programming languages. The rest of work is focused on concrete chosen available 3D game engines. In the practical part, one of the described engines is chosen and its usage during game creation is demonstrated.
V teoretické části práce se student vyjádří k problematice enginů, porovná engine s programovacím jazykem a s frameworkem pro programovací jazyk. Následně provede srovnání a kategorizaci jednotlivých engine pro tvorbu her a to s důrazem na enginy implicitně podporující 3D hry (v komerční i nekomerční variantě). V další části práce si student vybere jeden porovnávaných enginů a vytvoří vlastní počítačovou hru. Předpokládá se, že definuje vlastní pravidla, využije možností variabilního nastavení fyziky i pokročilých prací s 3D grafikou a to včetně základních metod texturování a skriptování. Cílem práce je vytvoření vlastní počítačové hry s minimálně jedním hratelným kolem. V případě použití počítačem ovládaných protihráčů je studentovi umožněno využít již hotové řešení, které pouze zapojí do své hry.
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce se student vyjádří k problematice enginů, porovná engine s programovacím jazykem a s frameworkem pro programovací jazyk. Následně provede srovnání a kategorizaci jednotlivých engine pro tvorbu her a to s důrazem na enginy implicitně podporující 3D hry (v komerční i nekomerční variantě). V další části práce si student vybere jeden porovnávaných enginů a vytvoří vlastní počítačovou hru. Předpokládá se, že definuje vlastní pravidla, využije možností variabilního nastavení fyziky i pokročilých prací s 3D grafikou a to včetně základních metod texturování a skriptování. Cílem práce je vytvoření vlastní počítačové hry s minimálně jedním hratelným kolem. V případě použití počítačem ovládaných protihráčů je studentovi umožněno využít již hotové řešení, které pouze zapojí do své hry.
Seznam doporučené literatury
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
SEITZ, Justin. Python: Pro hackery a reverzní inženýrství. Brno: Zoner Press, 2009. ISBN 978-80-7413-048-9.
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s. ISBN 80-866-8677-9.
Seznam doporučené literatury
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
SEITZ, Justin. Python: Pro hackery a reverzní inženýrství. Brno: Zoner Press, 2009. ISBN 978-80-7413-048-9.
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s. ISBN 80-866-8677-9.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo v teoretické části vysvětlit základní sw pojmy a kategorizovat a porovnat jednotlivé vybrané herní engine. Pomocí zvoleného engine vytvořit 3D interaktivní počítačovou hru s jedním levelem. Dle vedoucího práce student úspěšně implementoval a demonstroval funkční softwarové řešení - počítačovou hru. Zároveň v rámci své diplomové práce vytvořil takové teoretické zázemí a tak kvalitní návod, díky kterému může další zájemce o problematiku vytvořit vlastní softwarové řešení. Dle vyjádření komise se jednalo o velice vydařenou diplomovou práci, obhajoba byla hodnocena klasifikačním stupněm výborně.