Bakalářská práce se zabývá analýzou podpovrchové tramvaje. Jejím hlavním cílem je možnost použití systému v ČR. Na základně kapacitních poznatků je provedeno srovnání s metrem a možnost racionalizace výstavby systému v budoucnu pro vybraná města.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of underground tram. The aim of the thesis is to investigate the possibility of implementation of the underground tram system in the Czech Republic. Based on capacitive findings, a comparison of the underground tram system with the subway system is carried out, and the possibility of rationalization of constructing the system in selected cities in the future is analyzed.
Klíčová slova
Kapacita, městská hromadná doprava, cestující, podpovrchová tramvaj
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
45 s. 60 000
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou podpovrchové tramvaje. Jejím hlavním cílem je možnost použití systému v ČR. Na základně kapacitních poznatků je provedeno srovnání s metrem a možnost racionalizace výstavby systému v budoucnu pro vybraná města.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of underground tram. The aim of the thesis is to investigate the possibility of implementation of the underground tram system in the Czech Republic. Based on capacitive findings, a comparison of the underground tram system with the subway system is carried out, and the possibility of rationalization of constructing the system in selected cities in the future is analyzed.
Klíčová slova
Kapacita, městská hromadná doprava, cestující, podpovrchová tramvaj
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Úvod
1.Charakteristika jednotlivých subsystémů MHD
2.Technologické ukazatele podpovrchové tramvaje a metra
3.Kapacitní rizika výstavby podpovrchové tramvaje
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1.Charakteristika jednotlivých subsystémů MHD
2.Technologické ukazatele podpovrchové tramvaje a metra
3.Kapacitní rizika výstavby podpovrchové tramvaje
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KUBÁT, Bohumil, Jiří PEJŠA, Martin JACURA a Ondřej TREŠL. Městská a příměstská kolejová doprava. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357-539-7.
[2] MARA, Robert. Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci. Praha: dopravní vydavatelství, 2007. ISBN 978-80-87047-08-8.
[3] Drdla.wz.cz [online]. [cit. 2013-12-02]. Dostupné z: http://www.drdla.wz.cz/
Seznam doporučené literatury
[1] KUBÁT, Bohumil, Jiří PEJŠA, Martin JACURA a Ondřej TREŠL. Městská a příměstská kolejová doprava. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357-539-7.
[2] MARA, Robert. Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci. Praha: dopravní vydavatelství, 2007. ISBN 978-80-87047-08-8.
[3] Drdla.wz.cz [online]. [cit. 2013-12-02]. Dostupné z: http://www.drdla.wz.cz/
Přílohy volně vložené
Capacity, public passenger transport, passenger, underground tram
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student neobhájil bakalářskou práci a nedostatečně reagoval na dotazy kladené v rozpravě.
Předložená bakalářská práce působí poměrně nekonzistentním dojmem. Pojem "podpovrchová tramvaj" je vymezen příliš obecně a definován ne zcela konkrétně. V práci se prolínají různá naplnění tohoto pojmu segregovanými tramvajovými tratěmi počínaje, přes systémy U-Bahn, S-Bahn, VAL a tram-train. Analýza zahraničních systémů opomíjí podstatné technologické prvky a ukazatele klíčové pro posouzení realizace v ČR. Výpočty nejsou pojaty zcela korektně, navíc se vyskytují přímo i chyby. Z návrhové části vyhovují v podstatě jen pražské návrhy. Návrh pro Brno je víceméně jen shrnutím a konstatováním vybraných faktů o projektu tzv. Severojižního kolejového diametru. Návrh systému tram-train (Ostrava) nemá dostatečně odůvodněnou souvislost s tématem práce. Práce vykazuje i řadu formálních závad, text je někdy nepřehledný, u některých údajů není uveden jejich původ. V práci se nacházejí i některá, přinejmenším, diskutabilní tvrzení.
V průběhu rozpravy bylo diskutováno provedení podpovrchové tramvaje v Praze podle zpracovaných návrhů a jejich možná realizace. Rozprava byla dále vedena nad v práci uvedenými údaji o současném použití zkoumaného systému v zahraničí a nad autorem navrhovanými systémy zavedení v ČR. Dále byly shledány formální nedostatky i v prezentaci, např. nadpisy nekorespondovaly s textem.
Jelikož se jedná o nedostatečně přepracovanou práci, rozhodla komise v souladu s čl. 8, odst. 6 Studijního a zkušebního řádu UPa, že bude v případě povolení dalšího opravného termínu zadána nová bakalářská práce.