Předmětem této práce je specifická péče porodních asistentek o ženy jiného etnika. Zaměřujeme se na vietnamské ženy, které stojí na prvním místě v počtu narozených dětí v našich porodnicích. V teoretické části se zabýváme multikulturním ošetřovatelstvím, správnou komunikací s cizinci a migrační situací v České republice. Praktická část
je zaměřena na porodní asistentky, jejich zkušenosti a znalosti především o vietnamské ženy, ale i zajímavostmi o jiných etnických skupinách.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the subject is specific of midwifer care of to women of another etnicity. We focus on Vietnamese women, who stand on first in the number of children born in our hospitals. The theoretical part deals with multicultural nursing, proper communications with foreigners and migration situation in the Czech Republic. The practical part is aimed at midwives, their experience and knowledge mainly Vietnamese women, as well as interesting facts about other ethnic groups.
Předmětem této práce je specifická péče porodních asistentek o ženy jiného etnika. Zaměřujeme se na vietnamské ženy, které stojí na prvním místě v počtu narozených dětí v našich porodnicích. V teoretické části se zabýváme multikulturním ošetřovatelstvím, správnou komunikací s cizinci a migrační situací v České republice. Praktická část
je zaměřena na porodní asistentky, jejich zkušenosti a znalosti především o vietnamské ženy, ale i zajímavostmi o jiných etnických skupinách.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the subject is specific of midwifer care of to women of another etnicity. We focus on Vietnamese women, who stand on first in the number of children born in our hospitals. The theoretical part deals with multicultural nursing, proper communications with foreigners and migration situation in the Czech Republic. The practical part is aimed at midwives, their experience and knowledge mainly Vietnamese women, as well as interesting facts about other ethnic groups.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. KELNAROVÁ, Jarmila. Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2831-5.
2. KLVAČOVÁ, Petra. Biografie a identity cizinců usilujících o integraci do české společnosti. 1. vyd. Praha: Národohospodářský ústav Josefa Hlávky, 2012. ISBN 978-80-86729-79-4.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
4. KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247- 4413-1.
5. PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
Seznam doporučené literatury
1. KELNAROVÁ, Jarmila. Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2831-5.
2. KLVAČOVÁ, Petra. Biografie a identity cizinců usilujících o integraci do české společnosti. 1. vyd. Praha: Národohospodářský ústav Josefa Hlávky, 2012. ISBN 978-80-86729-79-4.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
4. KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247- 4413-1.
5. PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: nevyhověl
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč jste si do svého výzkumu zvolila právě Vietnamskou komunitu?
2. Domníváte se, že je současná úroveň (laického i vědeckého) poznání na poli Vašeho výzkumného tématu dostatečná?
3. Jaké povinnosti mají poskytovatelé zdravotních služeb k příslušníkům etnických minorit?
Student nedokázal nedostatky v bakalářské práci obhájit.