První část práce zahrnuje seznámení s metodou měření oční kamerou (eye-tracking), popisuje její historii,
principy a odvětví, kde se tato metoda využívá. Teoretická část se také věnuje tématu zraku a jeho
zákonitostí, na nichž je metoda měření oční kamerou založena.
Praktická část pak popisuje uskutečněné měření na vybraném vzorku stránek časopisu obsahujících inzerci, s
cílem zjistit do jaké míry je inzerce v časopisech vnímána a zároveň odhalit nejzásadnější prvky, ať už
grafické nebo obsahové, které tuto míru mohou ovlivnit.
Anotace v angličtině
The first part of the Thesis introduces the eye-tracking method and describes its history, principles and
branches where this method is used. The theoretical part also deal with the theme of vision and its principles
on which the eye-tracking is based.
The practical part describes the measurements with the sample of magazine pages containing an
advertisement. The aim of the measurements was to find out how much is magazine advertising perceived
and at the same time to determine the key elements that may affect it.
Klíčová slova
oční kamera, reklama v časopisu, výzkum, vnímání reklamy
Klíčová slova v angličtině
eye-tracking, magazine advertisement, research of advertising perception
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
První část práce zahrnuje seznámení s metodou měření oční kamerou (eye-tracking), popisuje její historii,
principy a odvětví, kde se tato metoda využívá. Teoretická část se také věnuje tématu zraku a jeho
zákonitostí, na nichž je metoda měření oční kamerou založena.
Praktická část pak popisuje uskutečněné měření na vybraném vzorku stránek časopisu obsahujících inzerci, s
cílem zjistit do jaké míry je inzerce v časopisech vnímána a zároveň odhalit nejzásadnější prvky, ať už
grafické nebo obsahové, které tuto míru mohou ovlivnit.
Anotace v angličtině
The first part of the Thesis introduces the eye-tracking method and describes its history, principles and
branches where this method is used. The theoretical part also deal with the theme of vision and its principles
on which the eye-tracking is based.
The practical part describes the measurements with the sample of magazine pages containing an
advertisement. The aim of the measurements was to find out how much is magazine advertising perceived
and at the same time to determine the key elements that may affect it.
Klíčová slova
oční kamera, reklama v časopisu, výzkum, vnímání reklamy
Klíčová slova v angličtině
eye-tracking, magazine advertisement, research of advertising perception
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury popište princip a postup měření oční kamerou a možnosti jeho využití s důrazem na oblast tiskové inzerce.
2. Měření oční kamerou využijte při hodnocení míry vnímání tištěné reklamy ve vybraných časopisech vzorkem respondentů. Tuto metodu doplňte dotazníkem zaměřeným na vnímání reklamy obecně i konkrétně v rámci experimentu.
3. Výstupy měření spolu s odpověďmi z dotazníků vyhodnoťte a na jejich základě diskutujte faktory, které ovlivňují míru registrace reklamy.
4. Zhodnoťte přínos měření oční kamerou při ověřování míry registrace reklamního sdělení v tiskové inzerci a náročnost jeho aplikace v této oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury popište princip a postup měření oční kamerou a možnosti jeho využití s důrazem na oblast tiskové inzerce.
2. Měření oční kamerou využijte při hodnocení míry vnímání tištěné reklamy ve vybraných časopisech vzorkem respondentů. Tuto metodu doplňte dotazníkem zaměřeným na vnímání reklamy obecně i konkrétně v rámci experimentu.
3. Výstupy měření spolu s odpověďmi z dotazníků vyhodnoťte a na jejich základě diskutujte faktory, které ovlivňují míru registrace reklamy.
4. Zhodnoťte přínos měření oční kamerou při ověřování míry registrace reklamního sdělení v tiskové inzerci a náročnost jeho aplikace v této oblasti.
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
ing. Bohumil Jašúrek, Ph.D. - Jak velký počet respondentů jste oslovila?
ing. Jan Vališ, Ph.D. - Jak probíhalo vyhodnocení výsledků dotazníků?
prof. Ing. Petr Kalenda, CSc. - Proč nazýváte měření "teplotní mapa"?