Tato bakalářská práce je zaměřena na to, jaký vliv mají reklamy na alkohol na dospívající mládež. Práce bude rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se bude zabývat pojmy reklama, počátky reklamy, reklama v televizi, alkohol, alkoholová závislost, prevence, léčba. V kapitole dospívající mládež bude vymezen tento pojem a popsány faktory vlivu rodinného, vrstevnického prostředí a vliv médií.
V praktické části této práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka a hypotézy, které byly statisticky ověřovány. Zároveň byla provedena analýza dat z dotazníkového šetření. V závěru práce výzkumu je zodpovězena hlavní výzkumná otázka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the influence of alcohol advertisment on adolescents. The thesis is divided into two parts a theoretical and a practical part.
The theroretical part deals with the concept of advertisment, the history of advertisment, TV advertsiment, alcohol, alcohol addiction, prevention and treatment. In the charter called adolescents, there is the term adolescent defined and explained. There are the factors of family, peer and media influence described as well.
The main research question and hypothesis, which are statistically valid, are stated in the practical part of this thesis. The analysis of the data of questionary surfy was simultaneously conducted. The main research question is answered in the conclusion of this thesis.
Klíčová slova
alkohol, alkoholismus, reklama, reklama v televizi, dospívající mládež, média, prevence, léčba
Klíčová slova v angličtině
alcohol, alcohol addiction, advertsiment, TV advertsiment, adolescents, media, prevention, treatment
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na to, jaký vliv mají reklamy na alkohol na dospívající mládež. Práce bude rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se bude zabývat pojmy reklama, počátky reklamy, reklama v televizi, alkohol, alkoholová závislost, prevence, léčba. V kapitole dospívající mládež bude vymezen tento pojem a popsány faktory vlivu rodinného, vrstevnického prostředí a vliv médií.
V praktické části této práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka a hypotézy, které byly statisticky ověřovány. Zároveň byla provedena analýza dat z dotazníkového šetření. V závěru práce výzkumu je zodpovězena hlavní výzkumná otázka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the influence of alcohol advertisment on adolescents. The thesis is divided into two parts a theoretical and a practical part.
The theroretical part deals with the concept of advertisment, the history of advertisment, TV advertsiment, alcohol, alcohol addiction, prevention and treatment. In the charter called adolescents, there is the term adolescent defined and explained. There are the factors of family, peer and media influence described as well.
The main research question and hypothesis, which are statistically valid, are stated in the practical part of this thesis. The analysis of the data of questionary surfy was simultaneously conducted. The main research question is answered in the conclusion of this thesis.
Klíčová slova
alkohol, alkoholismus, reklama, reklama v televizi, dospívající mládež, média, prevence, léčba
Klíčová slova v angličtině
alcohol, alcohol addiction, advertsiment, TV advertsiment, adolescents, media, prevention, treatment
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce s názvem Reklamy na alkohol a jejich vliv na dospívající mládež se bude v teoretické části zabývat vymezením pojmů, jako jsou reklama, alkohol, závislost na alkoholu a dospívající mládež. Dále bude rozpracována psychologie reklamy a také následný vliv reklamy na dospívající mládež. V dalším bodě teoretické části bude popsán vliv faktoru rodinného a vrstevnického prostředí na pití alkoholu u dospívající mládeže.
V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum a metoda sběru dat bude dotazník, který bude rozdán na středních školách v Pardubickém kraji. Cílem výzkumu bude zjištění jak velký vliv má reklama na konzumaci alkoholu u dospívající mládeže.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce s názvem Reklamy na alkohol a jejich vliv na dospívající mládež se bude v teoretické části zabývat vymezením pojmů, jako jsou reklama, alkohol, závislost na alkoholu a dospívající mládež. Dále bude rozpracována psychologie reklamy a také následný vliv reklamy na dospívající mládež. V dalším bodě teoretické části bude popsán vliv faktoru rodinného a vrstevnického prostředí na pití alkoholu u dospívající mládeže.
V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum a metoda sběru dat bude dotazník, který bude rozdán na středních školách v Pardubickém kraji. Cílem výzkumu bude zjištění jak velký vliv má reklama na konzumaci alkoholu u dospívající mládeže.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 157 s. ISBN 80-717-8515-6.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. rozš. a aktualit. vyd. Praha, 2007. Expert (Grada) ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 157 s. ISBN 80-717-8515-6.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. rozš. a aktualit. vyd. Praha, 2007. Expert (Grada) ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci a reagovala na otázky členů komise.