Ve své diplomové práci se soustředím na kvalitu zdravotní péče a možnosti jejího hodnocení v zařízení následné péče. Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. Cílem teoretické části bylo zaznamenat již zjištěné poznatky týkající se především kvality zdravotní péče, možností sledování a hodnocení kvality ve zdravotnictví a koncepce následné lůžkové péče. Ve výzkumné části práce bylo stěžejním bodem pro její vypracování vytvoření nestandardizovaného dotazníku. Tento byl následně v praxi ověřen, jako nástroj pro hodnocení kvality peče v zařízení pro následnou péči. Testování vhodnosti dotazníku bylo uskutečněno na základě provedeného dotazníkového a kontrolního šetření. Byla stanovena výzkumná otázka, jejímž cílem bylo zjistit, zda mezi výsledky dotazníkového a kontrolního šetření existují statisticky významné rozdíly. V konečné fázi výzkumu byla provedena evaluace dotazníku a na jejím základě navržen postup pro další využití dotazníku do budoucna. Druhotným přínosem práce se staly výsledky vlastního výzkumu kvality péče v zařízení následné péče. Tato data přinesla podrobný přehled o tom, jak pacienti poskytovanou péči v daném zařízení hodnotí a vnímají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on health-care quality and possibilities of it´s evaluation in an follow-up care treatment center. The thesis is divided into theoretical part and research. The aim of the theoretical part was to write down already known news concerning with the quality of health-care, further used to observe and evaluate quality in the follow-up care treatment center. The aim of the research part was to create non-standardized questionnaire that was later tested in practice as a tool for evaluating quality of the healthcare in follow-up care treatment center. Testing of suitability of this questionnaire was implemented by the questionnaire and control investigation. The aim of the research question was to find out whether there are statistically significant differences between the questionnaire and control investigation. In the final step of the research, the evaluation of the questionnaire was mad. A procedure for other utilizations in the future was suggested according to the questionnaire evaluation. Secondary benefit of this paper are the results of the research on the quality of follow-up care treatment center treatment itself. The data from the research brought a detailed survey dealing with patients' perception of the care in given facility.
Klíčová slova
kvalita, následná péče, dotazník, evaluace
Klíčová slova v angličtině
quality, follow-up care, questionnaire, evaluation
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se soustředím na kvalitu zdravotní péče a možnosti jejího hodnocení v zařízení následné péče. Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. Cílem teoretické části bylo zaznamenat již zjištěné poznatky týkající se především kvality zdravotní péče, možností sledování a hodnocení kvality ve zdravotnictví a koncepce následné lůžkové péče. Ve výzkumné části práce bylo stěžejním bodem pro její vypracování vytvoření nestandardizovaného dotazníku. Tento byl následně v praxi ověřen, jako nástroj pro hodnocení kvality peče v zařízení pro následnou péči. Testování vhodnosti dotazníku bylo uskutečněno na základě provedeného dotazníkového a kontrolního šetření. Byla stanovena výzkumná otázka, jejímž cílem bylo zjistit, zda mezi výsledky dotazníkového a kontrolního šetření existují statisticky významné rozdíly. V konečné fázi výzkumu byla provedena evaluace dotazníku a na jejím základě navržen postup pro další využití dotazníku do budoucna. Druhotným přínosem práce se staly výsledky vlastního výzkumu kvality péče v zařízení následné péče. Tato data přinesla podrobný přehled o tom, jak pacienti poskytovanou péči v daném zařízení hodnotí a vnímají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on health-care quality and possibilities of it´s evaluation in an follow-up care treatment center. The thesis is divided into theoretical part and research. The aim of the theoretical part was to write down already known news concerning with the quality of health-care, further used to observe and evaluate quality in the follow-up care treatment center. The aim of the research part was to create non-standardized questionnaire that was later tested in practice as a tool for evaluating quality of the healthcare in follow-up care treatment center. Testing of suitability of this questionnaire was implemented by the questionnaire and control investigation. The aim of the research question was to find out whether there are statistically significant differences between the questionnaire and control investigation. In the final step of the research, the evaluation of the questionnaire was mad. A procedure for other utilizations in the future was suggested according to the questionnaire evaluation. Secondary benefit of this paper are the results of the research on the quality of follow-up care treatment center treatment itself. The data from the research brought a detailed survey dealing with patients' perception of the care in given facility.
Klíčová slova
kvalita, následná péče, dotazník, evaluace
Klíčová slova v angličtině
quality, follow-up care, questionnaire, evaluation
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Kvalita zdravotní péče a metody jejího soustavného zlepšování. 1. vyd. Brno: IDV PZ, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
2. KOZIEROVÁ, Barbara, Glenora ERBOVÁ a Rita OLIVIERIOVÁ. Ošetrovateľstvo: koncepcia, ošetrovatelský proces a prax. 1. vyd. Martin: Osveta, 1995, 1474 s. ISBN 80-217-0528-0.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 175 s. ISBN 978-80-247-2713-4.
4. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 200 s. ISBN 978-80-247-2616-8.
5. ŠKRLA, Petr. Především neublížit: cesta k prevenci pochybení v léčebné a ošetřovatelské péči. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005, 162 s. ISBN 80-7013-419-4.
Seznam doporučené literatury
1. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Kvalita zdravotní péče a metody jejího soustavného zlepšování. 1. vyd. Brno: IDV PZ, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
2. KOZIEROVÁ, Barbara, Glenora ERBOVÁ a Rita OLIVIERIOVÁ. Ošetrovateľstvo: koncepcia, ošetrovatelský proces a prax. 1. vyd. Martin: Osveta, 1995, 1474 s. ISBN 80-217-0528-0.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 175 s. ISBN 978-80-247-2713-4.
4. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 200 s. ISBN 978-80-247-2616-8.
5. ŠKRLA, Petr. Především neublížit: cesta k prevenci pochybení v léčebné a ošetřovatelské péči. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005, 162 s. ISBN 80-7013-419-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Které instituce v ČR mají souhlasné stanovisko v MZ ČR pro udělování akreditací?
2. Dalo Vám zařízení souhlas k publikování výsledků šetření?
3. Proč bylo možné použít jen 260 dotazníků z celkového počtu 731?
4. Myslíte si, že dotazník je použitelný pro všechna zařízení následné péče?
5. Co soudíte o délce dotazníku? Doporučujete přidat další otázky - nebylo by vhodné spíše otázky redukovat?
6.Jak by měly být formulovány položky v dotazníku, aby skutečně zjišťovaly spokojenost pacientů?
7. Jak jste reagovalav situaci, kdy si pacient stěžoval, že management zařízení posílá studenta zjišťovat spokojenost pacientů, což považuje za nevhodné.
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá.