Diplomová práce se zabývá problematikou hierarchického předpovídání poptávky ve výrobním podniku. Byla provedena literární rešerše zaměřená na předpovídání poptávky, jeho význam pro podnik a obecný postup předpovídání. Dále je zde charakterizována hierarchická struktura předpovědí poptávky a základní přístupy hierarchického předpovídání. V praktické části této práce byl proveden výzkum v podniku potravinářského průmyslu zaměřený na aplikaci hierarchických přístupů k předpovídání poptávky u vybraného produktu.
Annotation in English
The thesis deals with hierarchical demand forecasting within an enterprise. A research into literary resources has been made, focusing on demand forecasting, it´s importance for an enterprise, and on the general forecasting procedure. Furthermore, the paper contains a characterization of the hierarchical structure of demand forecasts and basic hierarchical forecasting approaches. The practical work within the preparation of the thesis involved a survey carried out in a food industry enterprise, focusing on application of hierarchical approaches to demand forecasting in respect of a specific product.
Keywords
Předpovídání poptávky, hierarchické přístupy předpovídání, struktury předpovědí.
Keywords in English
Demand forecasting, hierarchical forecasting approaches, structures of forecasts.
Length of the covering note
146 s. (178 668 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá problematikou hierarchického předpovídání poptávky ve výrobním podniku. Byla provedena literární rešerše zaměřená na předpovídání poptávky, jeho význam pro podnik a obecný postup předpovídání. Dále je zde charakterizována hierarchická struktura předpovědí poptávky a základní přístupy hierarchického předpovídání. V praktické části této práce byl proveden výzkum v podniku potravinářského průmyslu zaměřený na aplikaci hierarchických přístupů k předpovídání poptávky u vybraného produktu.
Annotation in English
The thesis deals with hierarchical demand forecasting within an enterprise. A research into literary resources has been made, focusing on demand forecasting, it´s importance for an enterprise, and on the general forecasting procedure. Furthermore, the paper contains a characterization of the hierarchical structure of demand forecasts and basic hierarchical forecasting approaches. The practical work within the preparation of the thesis involved a survey carried out in a food industry enterprise, focusing on application of hierarchical approaches to demand forecasting in respect of a specific product.
Keywords
Předpovídání poptávky, hierarchické přístupy předpovídání, struktury předpovědí.
Keywords in English
Demand forecasting, hierarchical forecasting approaches, structures of forecasts.
Research Plan
1. Význam předpovídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
2. Podstata hierarchických přístupů k předpovídání poptávky (literární rešerše).
3. Principy hierarchických modelů a jejich použití při předpovídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
4. Výzkum ve vybraném podniku potravinářského průmyslu se zaměřením na hierarchické předpovídání poptávky a analýzu přesnosti hierarchických modelů.
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Research Plan
1. Význam předpovídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
2. Podstata hierarchických přístupů k předpovídání poptávky (literární rešerše).
3. Principy hierarchických modelů a jejich použití při předpovídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
4. Výzkum ve vybraném podniku potravinářského průmyslu se zaměřením na hierarchické předpovídání poptávky a analýzu přesnosti hierarchických modelů.
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Recommended resources
1. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
2. Hyndman, R. J.; Koehler, A. B.: Another look at measures of forecast accuracy. Int. J. Forecasting 22 (2006), s. 679-688. ISSN 0169-2070.
3. Hyndman, R. J.; Ahmed, R. A.; Athanasopoulos, G.; Shang, H. L.: Optimal combination forecasts for hierarchical time series. Computational Statistics & Data Analysis 9 (55), s. 2579-2589. ISSN 0167-9473.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
5. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Recommended resources
1. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
2. Hyndman, R. J.; Koehler, A. B.: Another look at measures of forecast accuracy. Int. J. Forecasting 22 (2006), s. 679-688. ISSN 0169-2070.
3. Hyndman, R. J.; Ahmed, R. A.; Athanasopoulos, G.; Shang, H. L.: Optimal combination forecasts for hierarchical time series. Computational Statistics & Data Analysis 9 (55), s. 2579-2589. ISSN 0167-9473.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
5. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Jaký je rozdíl mezi zákazníkem a spotřebitelem s ohledem na posuzovaný podnik? Rámcově popište rozdíl mezi hierarchickými modely a nehierarchickými modely predikce poptávky. Jaká segmenty odběratelů byli identifikováni? Jaké je doporučení pro předvídání poptávky ve sledovaném podniku?