Bakalářská práce se zabývá předpovídáním poptávky v maloobchodních prodejnách s potravinami. V práci je rozebrán význam předpovídání poptávky v maloobchodě, klasifikace a principy metod předpovídání včetně faktorů ovlivňujících volbu metody a faktory ovlivňující prodej a poptávané množství potravin v maloobchodě. V praktické části jsou shrnuty výsledky primárního výzkumu se zaměřením na využití metod, faktorů a informačních zdrojů při předpovídání poptávky ve vybraných maloobchodních prodejnách v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor work deals with demand forecasting in retail food stores. The project analyzes the significance of forecasting demand in retail, classification and principles of forecasting methods including factors affecting the choice of methods and factors affecting the quantity of food demand and sales. The practical part summarizes the results of primary research focusing on the use of methods, factors and sources of information in the forecasting process in selected retail stores in the Czech Republic.
Klíčová slova
Poptávka, předpovídání poptávky, maloobchod, metody předpovídání
Bakalářská práce se zabývá předpovídáním poptávky v maloobchodních prodejnách s potravinami. V práci je rozebrán význam předpovídání poptávky v maloobchodě, klasifikace a principy metod předpovídání včetně faktorů ovlivňujících volbu metody a faktory ovlivňující prodej a poptávané množství potravin v maloobchodě. V praktické části jsou shrnuty výsledky primárního výzkumu se zaměřením na využití metod, faktorů a informačních zdrojů při předpovídání poptávky ve vybraných maloobchodních prodejnách v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor work deals with demand forecasting in retail food stores. The project analyzes the significance of forecasting demand in retail, classification and principles of forecasting methods including factors affecting the choice of methods and factors affecting the quantity of food demand and sales. The practical part summarizes the results of primary research focusing on the use of methods, factors and sources of information in the forecasting process in selected retail stores in the Czech Republic.
Klíčová slova
Poptávka, předpovídání poptávky, maloobchod, metody předpovídání
1. Význam předpovídání poptávky v maloobchodě (literární rešerše).
2. Principy základních předpovědních metod a možnosti jejich aplikace při předpovídání poptávky v maloobchodě (literární rešerše).
3. Identifikace faktorů, které ovlivňují poptávku po potravinách na spotřebních trzích (literární rešerše).
4. Výzkum ve vybraných maloobchodních prodejnách s potravinami se zaměřením na předvídání poptávky.
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Význam předpovídání poptávky v maloobchodě (literární rešerše).
2. Principy základních předpovědních metod a možnosti jejich aplikace při předpovídání poptávky v maloobchodě (literární rešerše).
3. Identifikace faktorů, které ovlivňují poptávku po potravinách na spotřebních trzích (literární rešerše).
4. Výzkum ve vybraných maloobchodních prodejnách s potravinami se zaměřením na předvídání poptávky.
5. Zhodnocení výsledků výzkumu a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Cimler, P.: Retail management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
2. Crum, C.; Palmatier, G. E.: Demand management best practices: process, principles, and collaboration. 1. vyd. Florida: J. Ross Publishing, 2003. ISBN 1-932159-01-0.
3. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
4. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-01-3210-292-6.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
Seznam doporučené literatury
1. Cimler, P.: Retail management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
2. Crum, C.; Palmatier, G. E.: Demand management best practices: process, principles, and collaboration. 1. vyd. Florida: J. Ross Publishing, 2003. ISBN 1-932159-01-0.
3. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
4. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-01-3210-292-6.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dospěl jste k závěru, že v maloobchodních prodejnách se nejčastěji při předvídání poptávky používají expertní odhady. Zkoumal jste, o jaké metody se jedná (např. brainstorming, delfská metoda apod.)? Při interpretaci výsledků výzkumu jste zmínil faktor "složení", jedná se o složení výrobku? Které prodejny tento faktor při předvídání poptávky zvažují?