Informace o kvalifikační práci Prospěšnost šíře sortimentu a kvality produktů a služeb pro posilování vztahů se zákazníky na trhu s chemickými produkty
Diplomová práce se zabývá prospěšností šíře sortimentu a kvality produktů a
služeb pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Nejdříve je charakterizován B2B
trh a vymezena podstata a vývojové tendence řízení vztahů mezi dodavateli a odběrateli na
B2B trhu. Dále je vymezen sortiment výrobků a služeb a jeho atributy, kvalita jednotlivých
produktů a služeb a její aspekty a jejich úloha při budování a posilování vztahů mezi
dodavateli a odběrateli na tomto trhu. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky
marketingového výzkumu vnímání prospěšnosti charakteristik sortimentu a kvality
produktů a služeb pro posilování vztahů mezi dodavateli a odběrateli. Dále provádí
analýzu vnímání prospěšnosti jednotlivých atributů sortimentu a kvality produktů a služeb
podle SBU a také podle dílčích charakteristik respondentů pracujících v podnicích
dodavatelů a odběratelů. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedených analýz a
zhodnocení celé diplomové práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with Usefulness of assortment and quality of production and
services for strengthening relationships with customers in B2B market First, there is
described B2B market. Second, there is described a nature and development trends of
relationships between suppliers and customers in B2B market. Third, there is written
substance of product assortment, service assortment, product quality, service quality and
their role in building and strengthening relationships between suppliers and customers in
B2B market. The practical part of this theses deals with the results of a marketing research
made for informations about perception benefits of a products and services range and
quality characteristics for the strengthening of relationships between suppliers and
customers. Furthermore, the theses analyzes the perception of the benefits of an individual
attributes assortment and quality of products and services by SBU and also by the partial
characteristics of respondents from a suppliers and a customers companies. In conclusion
the theses summarizes the results of the analysis and there is the evaluation of the whole
theses.
Klíčová slova
B2B trh, posilování vztahů se zákazníky, odběratelé, dodavatelé, sortiment
výrobků, sortiment služeb, kvalita výrobků, kvalita služeb
Klíčová slova v angličtině
B2B market, strengthening relationships with customers, customers, suppliers,
product assortment, service assortment, product quality, service quality
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá prospěšností šíře sortimentu a kvality produktů a
služeb pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Nejdříve je charakterizován B2B
trh a vymezena podstata a vývojové tendence řízení vztahů mezi dodavateli a odběrateli na
B2B trhu. Dále je vymezen sortiment výrobků a služeb a jeho atributy, kvalita jednotlivých
produktů a služeb a její aspekty a jejich úloha při budování a posilování vztahů mezi
dodavateli a odběrateli na tomto trhu. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky
marketingového výzkumu vnímání prospěšnosti charakteristik sortimentu a kvality
produktů a služeb pro posilování vztahů mezi dodavateli a odběrateli. Dále provádí
analýzu vnímání prospěšnosti jednotlivých atributů sortimentu a kvality produktů a služeb
podle SBU a také podle dílčích charakteristik respondentů pracujících v podnicích
dodavatelů a odběratelů. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedených analýz a
zhodnocení celé diplomové práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with Usefulness of assortment and quality of production and
services for strengthening relationships with customers in B2B market First, there is
described B2B market. Second, there is described a nature and development trends of
relationships between suppliers and customers in B2B market. Third, there is written
substance of product assortment, service assortment, product quality, service quality and
their role in building and strengthening relationships between suppliers and customers in
B2B market. The practical part of this theses deals with the results of a marketing research
made for informations about perception benefits of a products and services range and
quality characteristics for the strengthening of relationships between suppliers and
customers. Furthermore, the theses analyzes the perception of the benefits of an individual
attributes assortment and quality of products and services by SBU and also by the partial
characteristics of respondents from a suppliers and a customers companies. In conclusion
the theses summarizes the results of the analysis and there is the evaluation of the whole
theses.
Klíčová slova
B2B trh, posilování vztahů se zákazníky, odběratelé, dodavatelé, sortiment
výrobků, sortiment služeb, kvalita výrobků, kvalita služeb
Klíčová slova v angličtině
B2B market, strengthening relationships with customers, customers, suppliers,
product assortment, service assortment, product quality, service quality
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat B2B trh a vztahy dodavatelů a odběratelů na něm.
2. Vymezit podstatu a úlohu sortimentu a kvality produktů a služeb při posilování vztahů mezi dodavateli a odběrateli na B2B trhu.
3. Zpracovat, analyzovat, srovnat a zhodnotit vnímání prospěšnosti sortimentu a kvality produktů a služeb pro posilování vztahů s odběrateli z pohledu odběratelů a dodavatelů vybraných chemických produktů.
4. Shrnout výsledky a vypracovat závěr.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat B2B trh a vztahy dodavatelů a odběratelů na něm.
2. Vymezit podstatu a úlohu sortimentu a kvality produktů a služeb při posilování vztahů mezi dodavateli a odběrateli na B2B trhu.
3. Zpracovat, analyzovat, srovnat a zhodnotit vnímání prospěšnosti sortimentu a kvality produktů a služeb pro posilování vztahů s odběrateli z pohledu odběratelů a dodavatelů vybraných chemických produktů.
4. Shrnout výsledky a vypracovat závěr.
Seznam doporučené literatury
1. PEPPERS, D., ROGERS, M.: Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. 2nd Ed., Hoboken, New Jersey: Wiley, 2011, 512 p., ISBN 0470423471.
2. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. 14. vyd., Praha: Grada, 2013, 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
3. NENADÁL, J.: Moderní management jakosti - principy, postupy, metody, Praha: Management Press, 2013, 377 s., ISBN: 978-80-7261-186-7.
4. HUTT, M. D., SPEH, T. W.: Business Marketing Management: B2B. 11th Ed., Boston: Cengage Learning, 2008, 464 p., ISBN 1133189563.
5. VEBER, J.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2. aktual. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, 201 s., ISBN 978-80-247-1782-1.
6. Další literatura na základě cílené rešerše.
Seznam doporučené literatury
1. PEPPERS, D., ROGERS, M.: Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. 2nd Ed., Hoboken, New Jersey: Wiley, 2011, 512 p., ISBN 0470423471.
2. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. 14. vyd., Praha: Grada, 2013, 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
3. NENADÁL, J.: Moderní management jakosti - principy, postupy, metody, Praha: Management Press, 2013, 377 s., ISBN: 978-80-7261-186-7.
4. HUTT, M. D., SPEH, T. W.: Business Marketing Management: B2B. 11th Ed., Boston: Cengage Learning, 2008, 464 p., ISBN 1133189563.
5. VEBER, J.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2. aktual. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, 201 s., ISBN 978-80-247-1782-1.
6. Další literatura na základě cílené rešerše.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Za jakým účelem byla provedena faktorová analýza? Co je zvažováno při volbě počtu faktorů ve faktorové analýze? Jaký pozitivní závěr charakterizující vnímání dodavatelů ze strany odběratelů práce přinesla? Jaké produkty byly v práci srovnávány, jaké rozdíly mezi nimi byly zjištěny?