Předmětem této bakalářské práce je vliv image firmy dodavatele na posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. V první části práce je zpracována rešerše odborné literatury, zabývající se problematikou image firmy jako nástroje pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Jsou popsány vztahy se zákazníky, jejich význam pro firmu a následně je v teoretické rovině podrobně rozvedena image firmy jako jeden z nástrojů, který napomáhá k vytvoření vzájemných vztahů mezi dodavatelem a odběratelem na B2B trhu. V závěru teoretické části práce je krátce zmíněno public relations jako nástroj budování pozitivní image firmy.
Praktická část práce obsahuje zpracování a analýzu výsledků primárního výzkumu zaměřeného na zjištění vnímané prospěšnosti zákaznicky orientované firemní image pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu, a to jak z pohledu dodavatelů, tak odběratelů chemických produktů. Jsou zde prezentovány jednak celkové výsledky zjištěné u dodavatelů i odběratelů, ale je provedeno také srovnání vnímání prospěšnosti jednotlivých atributů firemní image z hlediska odběratelů i dodavatelů a také podle různých charakteristik respondentů.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the influence of the company's image suppliers on strengthening customer relationships in the B2B market. The first part is processing with professional literature search, dealing with issues of the company's image as a tool for strengthening customer relationships in the B2B market. There are described relationships with customers, their importance for the company and subsequently worked out in detail in the theory of the company's image as one of the tools that helps to create relationships
between supplier and customer in the B2B market. At the end of the theoretical part there is mentioned briefly the public relations as a tool to build a positive image of the company.
The practical part includes processing and analyzing the results of primary research aimed at finding out of perceived benefit, customer-oriented corporate image to strengthen relationships with customers in the B2B market, both in terms of suppliers and buyers of chemical products. There are presented the overall results found for suppliers and customers, there is also carried out a comparison perceptions of the benefits of each attribute corporate image to their customers and suppliers, and the different characteristics of the respondents as well.
Klíčová slova
Vztahy se zákazníky, image firmy, identita firmy, PR, B2B trh, výzkum vnímání firemní image
Klíčová slova v angličtině
Relations with customers, corporate image and corporate identity, public relations, B2B market, research perception of corporate image
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je vliv image firmy dodavatele na posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. V první části práce je zpracována rešerše odborné literatury, zabývající se problematikou image firmy jako nástroje pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Jsou popsány vztahy se zákazníky, jejich význam pro firmu a následně je v teoretické rovině podrobně rozvedena image firmy jako jeden z nástrojů, který napomáhá k vytvoření vzájemných vztahů mezi dodavatelem a odběratelem na B2B trhu. V závěru teoretické části práce je krátce zmíněno public relations jako nástroj budování pozitivní image firmy.
Praktická část práce obsahuje zpracování a analýzu výsledků primárního výzkumu zaměřeného na zjištění vnímané prospěšnosti zákaznicky orientované firemní image pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu, a to jak z pohledu dodavatelů, tak odběratelů chemických produktů. Jsou zde prezentovány jednak celkové výsledky zjištěné u dodavatelů i odběratelů, ale je provedeno také srovnání vnímání prospěšnosti jednotlivých atributů firemní image z hlediska odběratelů i dodavatelů a také podle různých charakteristik respondentů.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the influence of the company's image suppliers on strengthening customer relationships in the B2B market. The first part is processing with professional literature search, dealing with issues of the company's image as a tool for strengthening customer relationships in the B2B market. There are described relationships with customers, their importance for the company and subsequently worked out in detail in the theory of the company's image as one of the tools that helps to create relationships
between supplier and customer in the B2B market. At the end of the theoretical part there is mentioned briefly the public relations as a tool to build a positive image of the company.
The practical part includes processing and analyzing the results of primary research aimed at finding out of perceived benefit, customer-oriented corporate image to strengthen relationships with customers in the B2B market, both in terms of suppliers and buyers of chemical products. There are presented the overall results found for suppliers and customers, there is also carried out a comparison perceptions of the benefits of each attribute corporate image to their customers and suppliers, and the different characteristics of the respondents as well.
Klíčová slova
Vztahy se zákazníky, image firmy, identita firmy, PR, B2B trh, výzkum vnímání firemní image
Klíčová slova v angličtině
Relations with customers, corporate image and corporate identity, public relations, B2B market, research perception of corporate image
Zásady pro vypracování
1. Rámcově vymezit pojem vztahy se zákazníky a jejich řízení se zaměřením na B2B trh.
2. Charakterizovat image firmy jako jeden z nástrojů sloužící k posilování vztahů se zákazníky. Popsat podstatu, složky, význam a způsob vytváření pozitivní image firmy.
3. Statisticky zpracovat data z primárního výzkumu s cílem porovnat hodnocení odběratelů a dodavatelů z hlediska jimi vnímaného vlivu image firmy dodavatele na posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu.
4. Provést zhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Rámcově vymezit pojem vztahy se zákazníky a jejich řízení se zaměřením na B2B trh.
2. Charakterizovat image firmy jako jeden z nástrojů sloužící k posilování vztahů se zákazníky. Popsat podstatu, složky, význam a způsob vytváření pozitivní image firmy.
3. Statisticky zpracovat data z primárního výzkumu s cílem porovnat hodnocení odběratelů a dodavatelů z hlediska jimi vnímaného vlivu image firmy dodavatele na posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu.
4. Provést zhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 stran. ISBN 978-80-247-3155-1.
2. VYSEKALOVÁ,. J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita: základy, prosperita, globalizace. Praha: Grada Publishing, 2009. 190 stran. ISBN 978-80-247-2790-5.
3. SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006. 240 stran. ISBN 80-247-0564-8.
4. KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 stran. ISBN 80-247-1359-5.
5. PAYNE, A. Strategic Customer Management. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. 529 stran. ISBN-13: 978-1107649224.
6. BROWN, T.J. and com. Corporate image and reputation in B2B markets: Insights from CI/ARG 2008. Industrial Marketing Managemnet, 2010, vol.39, no. 5, s. 709-711.
Seznam doporučené literatury
1. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 stran. ISBN 978-80-247-3155-1.
2. VYSEKALOVÁ,. J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita: základy, prosperita, globalizace. Praha: Grada Publishing, 2009. 190 stran. ISBN 978-80-247-2790-5.
3. SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006. 240 stran. ISBN 80-247-0564-8.
4. KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 stran. ISBN 80-247-1359-5.
5. PAYNE, A. Strategic Customer Management. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. 529 stran. ISBN-13: 978-1107649224.
6. BROWN, T.J. and com. Corporate image and reputation in B2B markets: Insights from CI/ARG 2008. Industrial Marketing Managemnet, 2010, vol.39, no. 5, s. 709-711.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Mohla byste shrnout, jakým způsobem byl proveden sběr dat. Proč bylo respondentů pouze 41 a jakým způsobem byli vybráni? S jakým softwarem jste při analýze dat pracovala?