Práce se po teoretické i praktické stránce zabývá softwarovou platformou JavaFX. Práci lze využít jako studijní materiál pro předmět Počítačová grafika. Prvních sedm kapitol tvoří teoretickou část. Stručné představení platformy JavaFX je následováno srovnáním se softwarovými knihovnami Swing a WPF. V dalších kapitolách je popsáno vytváření grafického uživatelského rozhraní, použití animací a práce s mediálními soubory. Pozornost je také věnována tvorbě 3D obsahu a umístění aplikace na web. V praktické části jsou představeny ukázkové JavaFX aplikace a webová aplikace. Popsán je také proces tvorby video tutoriálů, ve kterých jsou probrány základy tvorby JavaFX aplikací.
Anotace v angličtině
This thesis covers the JavaFX software platform from both a theoretical and practical standpoint. It is well suited to be used as a study material for the Computer Graphics course. The first seven chapters comprise the theoretical part. A brief introduction to JavaFX is followed by a comparison with Swing and WPF libraries. The following chapters describe the creation of Graphical User Interfaces, the usage of animations and working with media files. Due attention is also paid to developing 3D content and deploying the application on Web. Example applications as well as a Web application are described in the practical part of the thesis. The processes of making video tutorials which provide an introduction to JavaFX are also described.
JavaFX, Swing, FXML, Graphical User Interface, animations, graphics
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se po teoretické i praktické stránce zabývá softwarovou platformou JavaFX. Práci lze využít jako studijní materiál pro předmět Počítačová grafika. Prvních sedm kapitol tvoří teoretickou část. Stručné představení platformy JavaFX je následováno srovnáním se softwarovými knihovnami Swing a WPF. V dalších kapitolách je popsáno vytváření grafického uživatelského rozhraní, použití animací a práce s mediálními soubory. Pozornost je také věnována tvorbě 3D obsahu a umístění aplikace na web. V praktické části jsou představeny ukázkové JavaFX aplikace a webová aplikace. Popsán je také proces tvorby video tutoriálů, ve kterých jsou probrány základy tvorby JavaFX aplikací.
Anotace v angličtině
This thesis covers the JavaFX software platform from both a theoretical and practical standpoint. It is well suited to be used as a study material for the Computer Graphics course. The first seven chapters comprise the theoretical part. A brief introduction to JavaFX is followed by a comparison with Swing and WPF libraries. The following chapters describe the creation of Graphical User Interfaces, the usage of animations and working with media files. Due attention is also paid to developing 3D content and deploying the application on Web. Example applications as well as a Web application are described in the practical part of the thesis. The processes of making video tutorials which provide an introduction to JavaFX are also described.
JavaFX, Swing, FXML, Graphical User Interface, animations, graphics
Zásady pro vypracování
Práce se bude po teoretické i praktické stránce věnovat programování grafických aplikací s využitím knihovny JavaFX 2.
V teoretické části budou popsány možnosti vytváření aplikací pomocí JavaFX, zejména ve srovnání s vytvářením aplikací, postavených na jiných technologiích a knihovnách. V praktické části budou implementovány ukázkové příklady, vhodně doplňující teoretickou část.
Volba příkladů bude volena s ohledem na možné využití při výuce počítačové grafiky. V rámci praktické části bude vytvořen multimediální výukový materiál, seznamující uživatele se základy využívání knihovny JavaFX 2.
Zásady pro vypracování
Práce se bude po teoretické i praktické stránce věnovat programování grafických aplikací s využitím knihovny JavaFX 2.
V teoretické části budou popsány možnosti vytváření aplikací pomocí JavaFX, zejména ve srovnání s vytvářením aplikací, postavených na jiných technologiích a knihovnách. V praktické části budou implementovány ukázkové příklady, vhodně doplňující teoretickou část.
Volba příkladů bude volena s ohledem na možné využití při výuce počítačové grafiky. V rámci praktické části bude vytvořen multimediální výukový materiál, seznamující uživatele se základy využívání knihovny JavaFX 2.
Seznam doporučené literatury
WEAVER, James L. Pro JavaFX 2: a definitive guide to rich clients with java technology. Lexington: Apress, 2012, 620 s. The expert´s voice in Java. ISBN 978-1-4302-6872-7.
DEA, Carl. JavaFX 2.0: Introduction by Example. New Edition. New York: Apress, 2011, 200 s. ISBN 978-143-0242-574.
DIMARZIO, J. JavaFX: a beginner's guide. New Edition. New York: McGraw-Hill, 2011, 300 s. ISBN 00-717-4241-7.
Seznam doporučené literatury
WEAVER, James L. Pro JavaFX 2: a definitive guide to rich clients with java technology. Lexington: Apress, 2012, 620 s. The expert´s voice in Java. ISBN 978-1-4302-6872-7.
DEA, Carl. JavaFX 2.0: Introduction by Example. New Edition. New York: Apress, 2011, 200 s. ISBN 978-143-0242-574.
DIMARZIO, J. JavaFX: a beginner's guide. New Edition. New York: McGraw-Hill, 2011, 300 s. ISBN 00-717-4241-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo nastudování problematiky vytváření grafických aplikací pomocí JavaFX, srovnání s knihovnou Swing, vytvoření ukázkových aplikací a základního multimediálního výukového materiálu. Všechny cíle práce byly naplněny. Stavba práce je logická, textová část obsahuje všechny potřebné náležitosti. Stylistická úroveň je na dobré úrovni. V práci jsou dodržena základní typografická pravidla. Vytvořený materiál, včetně textového popisu, ukázkových aplikací a video-tutoriálů, je dobře využitelný jako úvodní studijní materiál pro zájemce o tuto problematiku. Student pracoval pečlivě a samostatně a prokázal velké znalosti z oblasti grafiky a progaramování. Komise, stejně jako vedoucí práce, ohodnotili bakalářskou práci stupněm výborně, rovněž celkový výsledek SZZ je výborně. Celkový výsledek studia - prospěl s vyznamenáním.