Bakalářská práce se věnuje volnočasovým aktivitám u osob se zdravotním znevýhodněním. Cílem bylo zjistit využití volného času u osob se zdravotním znevýhodněním. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení všech vztahů, které se navzájem difundují k tématu. Teoretický základ tvoří pojmy jako zdravotní znevýhodnění, volný čas, terapeutické činnosti, sportovní aktivity. Výzkumná část práce se zabývá volným časem u tělesně postižených osob a zjišťuje spokojenost respondentů s volnočasovými aktivitami v centru, o.p.s. Výzkumný vzorek tvoří uživatelé sociálních služeb a k danému tématu se vyjadřovali pomocí dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on leisure time activities for people with disabilities. The goal was to determine the leisure time activities for people with disabilities. The theoretical part focuses on the explanation of all the relationships that are mutually diffused through to the topic. The theoretical basis consists of concepts such as health disadvantage, leisure time, therapeutic activities, sports activities. The research part deals with leisure time for disabled people and discovers satisfaction of respondents with leisure activities in the center. The research sample consists of users of social services and the topic is expressed using a questionnaire.
Klíčová slova
Volný čas, volnočasové aktivity, zdravotní znevýhodnění, tělesné postižení
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, leisure time activities, disabilities, physical disabilities
Rozsah průvodní práce
57 s. (66 351 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje volnočasovým aktivitám u osob se zdravotním znevýhodněním. Cílem bylo zjistit využití volného času u osob se zdravotním znevýhodněním. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení všech vztahů, které se navzájem difundují k tématu. Teoretický základ tvoří pojmy jako zdravotní znevýhodnění, volný čas, terapeutické činnosti, sportovní aktivity. Výzkumná část práce se zabývá volným časem u tělesně postižených osob a zjišťuje spokojenost respondentů s volnočasovými aktivitami v centru, o.p.s. Výzkumný vzorek tvoří uživatelé sociálních služeb a k danému tématu se vyjadřovali pomocí dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on leisure time activities for people with disabilities. The goal was to determine the leisure time activities for people with disabilities. The theoretical part focuses on the explanation of all the relationships that are mutually diffused through to the topic. The theoretical basis consists of concepts such as health disadvantage, leisure time, therapeutic activities, sports activities. The research part deals with leisure time for disabled people and discovers satisfaction of respondents with leisure activities in the center. The research sample consists of users of social services and the topic is expressed using a questionnaire.
Klíčová slova
Volný čas, volnočasové aktivity, zdravotní znevýhodnění, tělesné postižení
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, leisure time activities, disabilities, physical disabilities
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton, 2008, 205 s. ISBN 978-807-3870-140.
2. MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-807-3678-593.
3. MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 508 s. ISBN 978-802-4741-727.
4. NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 166 s. ISBN 978-80-7367-873-9.
5. PÁVKOVÁ, Jiřina a Jiří ŠKODA. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Seznam doporučené literatury
1. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton, 2008, 205 s. ISBN 978-807-3870-140.
2. MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-807-3678-593.
3. MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 508 s. ISBN 978-802-4741-727.
4. NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 166 s. ISBN 978-80-7367-873-9.
5. PÁVKOVÁ, Jiřina a Jiří ŠKODA. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Můžete mi vysvětlit vztah mezi ergoterapií a sociální rehabilitací?
2. Použila jste ve své práci skutečně standardizovaný dotazník?
3. Uveďte, jak by měl správně vypadat Obr. 14?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.