Zadáním bakalářské práce je výroba automatického paletizačního vozíku. K jeho výrobě byla použita základní stavebnice LEGO Mindstorms 9797 s přidáním barevného senzoru. Programování automatického přemístění palet bylo provedeno v programovacím jazyku NXC.
Paletizační vozík startuje z dané pozice a postupně převáží různobarevné palety umístěné na navigační čáře. Po identifikaci barvy palety se vozík s naloženou paletou přemístí přes manipulační prostor do skladovacího prostoru, kde paletu umístí do příslušné části podle barvy. V manipulačním prostoru se vozík vyhýbá případným překážkám. Po umístění palety do skladového prostoru se vozík vrátí na startovací pozici a opakuje svou činnost až do vyčerpání všech palet, nebo naplnění skladu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is the construction of autonomous pallet truck. For construction, it was used the basic version of building kit LEGO Mindstorms 9797 with the addition of color sensor. The autonomous pallet transfer was programmed by programming language NXC.
The pallet truck starts from the original position and consequently transports pallets placed on the navigation line. After identification of the color, the pallet truck with a loaded pallet moves through the manipulation area to the storage area where the pallet is placed regarding the color. In manipulation area, the pallet truck avoids any potential obstacles. After placing the loaded pallet to the storage area, the pallet truck returns to the starting position and repeats the program until the exhaustion of all pallets or to filling the whole storage capacity.
Klíčová slova
LEGO Mindstorms, Paletizační vozík, programovací jazyk NXC
Klíčová slova v angličtině
LEGO Mindstorms, Pallet truck, programming language NXC
Rozsah průvodní práce
69 (70 268 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Zadáním bakalářské práce je výroba automatického paletizačního vozíku. K jeho výrobě byla použita základní stavebnice LEGO Mindstorms 9797 s přidáním barevného senzoru. Programování automatického přemístění palet bylo provedeno v programovacím jazyku NXC.
Paletizační vozík startuje z dané pozice a postupně převáží různobarevné palety umístěné na navigační čáře. Po identifikaci barvy palety se vozík s naloženou paletou přemístí přes manipulační prostor do skladovacího prostoru, kde paletu umístí do příslušné části podle barvy. V manipulačním prostoru se vozík vyhýbá případným překážkám. Po umístění palety do skladového prostoru se vozík vrátí na startovací pozici a opakuje svou činnost až do vyčerpání všech palet, nebo naplnění skladu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is the construction of autonomous pallet truck. For construction, it was used the basic version of building kit LEGO Mindstorms 9797 with the addition of color sensor. The autonomous pallet transfer was programmed by programming language NXC.
The pallet truck starts from the original position and consequently transports pallets placed on the navigation line. After identification of the color, the pallet truck with a loaded pallet moves through the manipulation area to the storage area where the pallet is placed regarding the color. In manipulation area, the pallet truck avoids any potential obstacles. After placing the loaded pallet to the storage area, the pallet truck returns to the starting position and repeats the program until the exhaustion of all pallets or to filling the whole storage capacity.
Klíčová slova
LEGO Mindstorms, Paletizační vozík, programovací jazyk NXC
Klíčová slova v angličtině
LEGO Mindstorms, Pallet truck, programming language NXC
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je výroba automatického paletizačního vozíku pomocí stavebnice LEGO Mindstorms a naprogramovat jeho funkci v programovacím jazyku NXC.
Sekvence práce vozíku je následující:
1.Lokalizace palety pro převoz (vozík bude vyjíždět z pevně dané startovací pozice)
2.Uchopení a zdvih palety (paleta bude umístěna na definované ploše, např. 1x1 metr)
3.Transport palety známou trasou k cílovému umístění (včetně detekce překážek)
4.Uložení palety na cílové umístění
5.Návrat vozíku zpět do startovací pozice
Práce bude obsahovat stručný popis použité platformy, rešerši podobných zařízení vytvořených na dané platformě, detailní popis vzniklého zařízení (včetně jeho vizualizace pomocí Lego Digital Designer, uživatelské příručky a zdrojových kódů), vývojový diagram řídicího softwaru a okomentovaný kód softwaru.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je výroba automatického paletizačního vozíku pomocí stavebnice LEGO Mindstorms a naprogramovat jeho funkci v programovacím jazyku NXC.
Sekvence práce vozíku je následující:
1.Lokalizace palety pro převoz (vozík bude vyjíždět z pevně dané startovací pozice)
2.Uchopení a zdvih palety (paleta bude umístěna na definované ploše, např. 1x1 metr)
3.Transport palety známou trasou k cílovému umístění (včetně detekce překážek)
4.Uložení palety na cílové umístění
5.Návrat vozíku zpět do startovací pozice
Práce bude obsahovat stručný popis použité platformy, rešerši podobných zařízení vytvořených na dané platformě, detailní popis vzniklého zařízení (včetně jeho vizualizace pomocí Lego Digital Designer, uživatelské příručky a zdrojových kódů), vývojový diagram řídicího softwaru a okomentovaný kód softwaru.
Seznam doporučené literatury
BENEDETTELLI, D. Creating Cool Mindstorms NXT Robots. New York: Springer Verlag, 2008. 597 s. ISBN 978-1-59059-966-2.
NXC Documentation [online]. 2007 [cit. 2013-11-26]. Dostupné z: http://bricxcc.sourceforge.net/nbc/nxcdoc/
Seznam doporučené literatury
BENEDETTELLI, D. Creating Cool Mindstorms NXT Robots. New York: Springer Verlag, 2008. 597 s. ISBN 978-1-59059-966-2.
NXC Documentation [online]. 2007 [cit. 2013-11-26]. Dostupné z: http://bricxcc.sourceforge.net/nbc/nxcdoc/
Přílohy volně vložené
2 DVD+ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalářská práce byla zpracována na požadované úrovni. Autor práce uspokojivě vysvětlil připomínky a dotazy členů komise, komisí byla práce hodnocena klasifikací velmi dobře. V teoretické části student neuspěl z jednoho předmětu, celkové hodnocení - neprospěl.